Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Onverklaarbare dingen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=176703)

NieuwNoors 17 september 2012 17:02

Onverklaarbare dingen

Heb je ooit iets vreemd/ onverklaarbaar meegemaakt? Laat het weten: wat, hoe, waar, wanneer?

Demper 17 september 2012 17:32

Ja.
De nacht voor de begrafenis van mijn grootvader is er iets gebeurd dat ik nooit zal vergeten. Het was ongeveer 1u in de morgen. Ik kon niet slapen en zat in de woonkamer TV te kijken. Als wij lege flesjes drank hebben, zetten we die in een mandje en dat staat in de keuken. Opeens hoor ik een enorme knal en hoor ik glas rinkelen. Dat mandje was van de tafel gevallen op een geheel onverklaarbare wijze. Het stond in het midden van de tafel en er was de uren voorheen niemand nog geweest, laat staan dat iemand het mandje had aangeraakt. Het klinkt luguber en angstwekkend maar dat effect had het vreemd genoeg niet op mij, omdat ik wel een vermoeden heb wie of wat erachter zat. ;)

NieuwNoors 17 september 2012 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6330443)
Ja.
De nacht voor de begrafenis van mijn grootvader is er iets gebeurd dat ik nooit zal vergeten. Het was ongeveer 1u in de morgen. Ik kon niet slapen en zat in de woonkamer TV te kijken. Als wij lege flesjes drank hebben, zetten we die in een mandje en dat staat in de keuken. Opeens hoor ik een enorme knal en hoor ik glas rinkelen. Dat mandje was van de tafel gevallen op een geheel onverklaarbare wijze. Het stond in het midden van de tafel en er was de uren voorheen niemand nog geweest, laat staan dat iemand het mandje had aangeraakt. Het klinkt luguber en angstwekkend maar dat effect had het vreemd genoeg niet op mij, omdat ik wel een vermoeden heb wie of wat erachter zat. ;)

Is idd onverklaarbaar volgens mij. Ik maakte iets gelijkaardigs mee, ongeveer toch, toen mijn vader overleden was: elke dag sprongen de lampen stuk. 's Ochtend de lamp vervangen, 's avonds sprong diezelfde lamp weer kapot. En echt met een knal. Toch vond ik dat ook niet luguber of angstwekkend. Na een 3-tal weken stopte het.

Stingray 17 september 2012 18:50

Toen ik mij op dit forum inschreef, viel er kort daarna een eikel op mijn hoofd. Ik vraag mij nu nog steeds af of dat een onverklaarbare waarschuwing was dat het forum vol met eikels zit.

:rofl:

(enne voordat je het zelf gaat zeggen : neen ik ben geen eikel :-p

nihao 17 september 2012 18:53

Dat betekent gewoon dat je maar een 5% Newton bent , eikel !

Stingray 17 september 2012 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 6330596)
Dat betekent gewoon dat je maar een 5% Newton bent , eikel !

Alé gij oliedomme oliebol.

"Humor brings insight and tolerance. Irony brings a deeper and less friendly understanding.
Agnes Repplier"

Libro 17 september 2012 20:08

Anekdote uit mijn studententijd. In de blokperiode zat ik op mijn slaapkamer te studeren. De hond was beneden aan het blaffen. Plots hoor ik mijn moeder heel luid op de hond roepen. Alleen, mijn moeder lag toen in het ziekenhuis...

Rollercoaster 17 september 2012 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6330741)
Anekdote uit mijn studententijd. In de blokperiode zat ik op mijn slaapkamer te studeren. De hond was beneden aan het blaffen. Plots hoor ik mijn moeder heel luid op de hond roepen. Alleen, mijn moeder lag toen in het ziekenhuis...

Hopelijk duurde voor jouw moeder de tweedezittijd niet te lang

Vito 17 september 2012 20:20

Ik heb verleden jaar teruggekregen van de belastingen.

Demper 17 september 2012 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 6330513)
Is idd onverklaarbaar volgens mij. Ik maakte iets gelijkaardigs mee, ongeveer toch, toen mijn vader overleden was: elke dag sprongen de lampen stuk. 's Ochtend de lamp vervangen, 's avonds sprong diezelfde lamp weer kapot. En echt met een knal. Toch vond ik dat ook niet luguber of angstwekkend. Na een 3-tal weken stopte het.

Bij mij was dat een eenmalig iets.

Aligator 17 september 2012 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6330741)

LSD ?

Vlanin 20 oktober 2012 12:26

Libro 20 oktober 2012 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aligator (Bericht 6331005)
LSD ?

Nee hoor, ik was bloednuchter.

Xenophon 20 oktober 2012 20:14

Daarstraks dacht ik bij mezelf, "om welk uur wou die van ons vandaag eten?"
Om 4 uur zei ze vanuit de keuken.

Xenophon 20 oktober 2012 20:31

Die van ons vertelde me op zekere dag dat ze dacht dat er iets met haar zuster ging gebeuren, die zuster woonde in Nederland en ze had er meer dan een jaar geen contact mee gehad wegens ruzie.
Ze belde haar zuster op en vertelde haar van op te letten want dat ze dacht dat er iets te gebeuren stond.
Twee dagen later verongelukte haar zuster met de wagen op de snelweg.

eno2 20 oktober 2012 20:37

[quote]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 6330402)
Heb je ooit iets vreemd/ onverklaarbaar meegemaakt?

Ja

Citaat:

Laat het weten
Ja

Citaat:

, hoe, waar,
Nee

Citaat:

wanneer?
In 1988

Vlanin 20 oktober 2012 20:44

in 1995 is mijn wagen gefixt in de garage , ik rij buiten , duw op de rem en het opendak gaat dicht

Demper 20 oktober 2012 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6376514)
Die van ons vertelde me op zekere dag dat ze dacht dat er iets met haar zuster ging gebeuren, die zuster woonde in Nederland en ze had er meer dan een jaar geen contact mee gehad wegens ruzie.
Ze belde haar zuster op en vertelde haar van op te letten want dat ze dacht dat er iets te gebeuren stond.
Twee dagen later verongelukte haar zuster met de wagen op de snelweg.

:-)

kiko 20 oktober 2012 21:05

Allemaal die zgn. sterke verhalen zijn ofwel gefantaseerd of overdreven. De enkele verhalen die niet onder deze categorieën vallen, zijn te herleiden tot simpel toeval.

Demper 20 oktober 2012 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6376576)
Allemaal die zgn. sterke verhalen zijn ofwel gefantaseerd of overdreven. De enkele verhalen die niet onder deze categorieën vallen, zijn te herleiden tot simpel toeval.

Dank U wel professor Barabas.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be