Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Hoe wordt ge genaturaliseerde Belg, en hoe Amerikaan? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=176724)

De schoofzak 18 september 2012 04:47

Hoe wordt ge genaturaliseerde Belg, en hoe Amerikaan?

1 Bijlage(n)
Hoe je b. wordt, hebben we gelezen afgelopen maanden: zelfs Maggie De Block schenkt je je paspoort, zelfs al zit je in de gevangenis voor verkrachting.
Maar deelnemen aan de rellen in Borgerhout is al voldoende.

Van onderlijveke Jansens krijgt ge er zelfs een stad bij. Zonder er iets voor de moeten doen.

Hoe het in Amerika gaat, zien we in De Standaard van 18/9/2012:

Salvadorii 18 september 2012 06:42

Pff oneerlijke vergelijking.

Ten eerste is Belgie een van de dichtstbevolkte landen ter wereld (en Vlaanderen des te meer).

Ten tweede zijn de VS een land die traditioneel veel migranten opslorpt.

Ten derde is Belgie geen land.

Ten Vierde is er in Amerika (de VS) nooit een significante stroom van mensen die terecht of tenonrechte aziel aanvragen (buiten enkele Cubanen wordt iedereen geprescreend).

Bon als ge het over naturalisatie en niets anders wilt hebben;

In Belgie, dankzij de linkse bezetters en hun huisnegers; amnestie, eventjes hier wonen, amnestie, snelbelgwet, amnestie, regularisering, even naar Milketje bellen, regularisatie, amnestie etc etc.

In de VS: Op wettelijke wijze het land binnenkomen, een Green Card krijgen omdat ge er recht op hebt. Vervolgens een cursus volgen over oa de waarden en normen alsook de grondwet. En daarna trouw zweren aan diezelfde grondwet.

Google maar.

Als ge per toeval op de N-VA site uitkomt is dat eigenlijk geen toeval.

F.B. 18 september 2012 07:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 6331076)
Ten Vierde is er in Amerika (de VS) nooit een significante stroom van mensen die terecht of tenonrechte aziel aanvragen (buiten enkele Cubanen wordt iedereen geprescreend).

Hoe bedoel je? Vs heeft meer dan 10 miljoen illegalen.

Bad Attila 18 september 2012 07:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F.B. (Bericht 6331081)

En het volstaat om in de VS geboren te zijn om VS-burger te zijn.

subocaj 18 september 2012 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6331055)
Hoe je b. wordt, hebben we gelezen afgelopen maanden: zelfs Maggie De Block schenkt je je paspoort, zelfs al zit je in de gevangenis voor verkrachting.
Maar deelnemen aan de rellen in Borgerhout is al voldoende.

Van onderlijveke Jansens krijgt ge er zelfs een stad bij. Zonder er iets voor de moeten doen.

Hoe het in Amerika gaat, zien we in De Standaard van 18/9/2012:

En aan de Twin Towers.:roll:

maddox 18 september 2012 08:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F.B. (Bericht 6331081)

Geniaal. Hoeveel van die 10 000 000+ illegalen in de VS kunnen beroep doen op het OCMW?

maddox 18 september 2012 08:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 6331084)
En het volstaat om in de VS geboren te zijn om VS-burger te zijn.

Dat is in België ook zo. Mijn vrouw en ik zijn daar het bewijs van.

Bad Attila 18 september 2012 08:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6331096)
Geniaal. Hoeveel van die 10 000 000+ illegalen in de VS kunnen beroep doen op het OCMW?

De meesten, dacht ik...

Bad Attila 18 september 2012 08:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6331097)
Dat is in België ook zo. Mijn vrouw en ik zijn daar het bewijs van.

De voorwaarden in België zijn strenger...

fox 18 september 2012 08:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 6331101)
De meesten, dacht ik...

Het zou me inderdaad niet verwonderen moesten de meeste illigalen in de VS beroep kunnen doen op het Belgische OCMW.

Aligator 18 september 2012 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6331096)

0,0000000000000000000000000000000000000000000000

De schoofzak 18 september 2012 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 6331107)
Het zou me inderdaad niet verwonderen moesten de meeste illigalen in de VS beroep kunnen doen op het Belgische OCMW.

Het volstaat de voor hen gratis abvv-lidkaart te kopen, en hupsakee ..

.

maddox 18 september 2012 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 6331102)
De voorwaarden in België zijn strenger...

Ah. Weinig van gemerkt toen ik mocht kiezen tussen "vaders nationaliteit" of Belgische.
Aan welke voorwaarden moest ik toen voldoen, zo'n 24 jaar geleden?

De schoofzak 18 september 2012 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6331299)
Ah. Weinig van gemerkt toen ik mocht kiezen tussen "vaders nationaliteit" of Belgische.
Aan welke voorwaarden moest ik toen voldoen, zo'n 24 jaar geleden?

Ik vond dat wel interessant om te weten.
't Ergste was, ik heb dat vroeger nog moeten studeren, maar de "nationaliteitsverklaring' was er compleet uitgegaan door dementie, seniliteit, Alzheimer, prostaatvergroting, te veel seks en diverse andere mentale gebreken.

goegelen op : verwerven belgische nationaliteit

http://www.belgium.be/nl/familie/ide...t/verkrijging/

Citaat:

De nationaliteitsverklaring verleent het recht om de Belgische nationaliteit te verkrijgen. Ze geldt voor vreemdelingen die de leeftijd van 18 jaar bereikt hebben.

De volgende personen kunnen de Belgische nationaliteit verkrijgen door een nationaliteitsverklaring:

vreemdelingen die in België geboren zijn en hier hun hoofdverblijfplaats hebben sinds hun geboorte
vreemdelingen die in het buitenland geboren zijn en die ten minste één ouder hebben die op het ogenblik van de verklaring de Belgische nationaliteit heeft
vreemdelingen die hun wettelijke verblijfplaats en hoofdverblijfplaats al minstens zeven jaar in België hebben en die op het ogenblik van hun verklaring de toelating hebben om voor onbeperkte tijd in België te verblijven of om zich hier te vestigen

U moet de nationaliteitsverklaring afleggen voor de ambtenaar van de burgerlijke stand van de gemeente waar u woont. De ambtenaar van de burgerlijke stand bezorgt een afschrift van het dossier meteen aan het parket van de rechtbank van eerste aanleg voor advies.

De procureur des Konings kan een negatief advies geven en moet dit advies motiveren. Hij brengt u en de ambtenaar van de burgerlijke stand ervan op de hoogte. Bij een negatief advies kunt u de zaak aanhangig maken bij de rechtbank van eerste aanleg. Doet u dat niet, dan wordt uw verklaring automatisch omgezet naar een aanvraag tot naturalisatie.

Bij een positief advies stuurt de procureur een verklaring naar de ambtenaar van de burgerlijke stand. Die moet de nationaliteitsverklaring meteen inschrijven in de gemeenteregisters. Vanaf dat ogenblik bent u Belg.

Als de procureur binnen de vier maanden geen advies uitbrengt, dan heeft dit dezelfde waarde als een positief advies. Uw verklaring wordt dan eveneens ingeschreven in de gemeenteregisters.

Voor meer inlichtingen hierover kunt u terecht op www.diplomatie.be en bij de dienst Bevolking van uw gemeente.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be