![]() |
2030 : 33 procent meer verkeer
:lol:
Dit is de prognose. Gezien dat de wegen nu reeds verzadigd zijn belooft dat voor de nabij toekomst! |
Geen politicus die ervan wakker ligt. De jongere hebben nu toch niks te zeggen en steken het dan op hun voorgangers. De ouderen werken binnen 18 jaar allang niet meer en halen hun schouders op.
Misschien dat er eentje een haalbaarheidsstudie doet die plannen uit de jaren '70 recycleert. Of dat ze gewoon dan carpoolen verplichten via een alleenrijdbelasting ofzo. Alles om toch maar nu geen ingrijpende dingen te doen. |
Citaat:
Peeters komt dan daarnet doodleuk lekker hypocriet op TV verkondigen dat er geen maatschappelijk draagvlak is voor rekeningrijden voor personenwagens. Wat is het alternatief dan meneer Peeters, allen nog langer in de file staan? Of komen de verkiezingen eraan? |
Citaat:
misschien dat op termijn dan de files opgelost gaan geraken ik zou beschaamd zijn als politieker moest ik moeten toegeven dat ik 5 keer meer belasting hef, dan wat ik ervoor terug doe. |
De babyboomers gaan stilaan massaal met pensioen. De generaties daarna zijn met veel minder en toch zal er 33% meer verkeer zijn....
Ik ben geneigd dhr. Peeters gelijk te geven. |
oh wacht een keer, die sossen voeren hier karrevrachten migranten binnen die gaan werken voor ons pensioen. Je hebt er 3 nodig per belg om het werk te doen van één belg. Dat is die 30%.:-P
|
Citaat:
|
Citaat:
bepaalde wegen zijn enkel in bepaalde streken en tijdens bepaalde piekuren in bepaalde richtingen verzadigd, ik zou schatten 100 % van alle verharde wegen (153.000 km) zijn voor ~ 99 % op 24/24 h 7/7 d zéér rustig tot onverzadigd. (voor mij toch ;-)) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Vervoer per privéwagen minder aantrekkelijk maken is de boodschap. Extra belasten, bijvoorbeeld, en dat geld weer in het openbaar vervoer investeren.
|
Citaat:
Ook electrovoertuigen of plug-in-hybride-brandstofvoertuigen, waarvan de stroom mogelijk ´veel milieuvriendelijker´ geproduceerd wordt, hebben een degelijk wegennet nodig in de toekomst. Alle weggebruikers verlangen en zijn het gewend op comfortabele wegen (uch... buitenland) te rijden waar men nog enigzins snel en veilig vooruitkomt. Maar we kunnen ook allemaal terreinfietsen tot terreinwagens kopen hoor of dat gaat lukken voor autobussen en vrachtwagens weet ik niet zo..., moeten die terug naar paarden en karren ... ;-) In elk geval hebben die politieke partijen in Nederland, die het wegennet nog eens uitgebreid en steeds pro modernisering waren, en eveneens steeds voor 10 km- (snelweg) �* 20 kmh- (1+1-stroomweg) -meer-snelheidsmax waren en doorgezet hebben, de verkiezingen niet verloren, zelfs duidelijk integendeel. :-) ![]() (op PVV-Wilders na natuurlijk, wegens ... en anti-€..) Nederland is natuurlijk ruimtelijke-wanorde-Vlaanderen of -Be niet... vb winnaar VVD: Citaat:
|
Citaat:
Vergeet niet dat de de vraag naar stroom verhogen en dat het aanbod niet zal kunnen blijven volgen. Vandaag geraakt men al in paniek opdat er 2 krnereactoren uitegschakeld moeten worden en er rijden nog geen massa electrovoertuigen. En je kan Vlaanderen niet vergelijken met Nederland. In Vlaanderen een weg verbreden, betekend steeds mensen hun hizen afbreken, terwijl ze daar in Nederland geen last van hebben. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als ze de *verbrede middenbermen voor de sprinkhanen terug origineel maken of versmallen en de talrijke *verdrijvingsvakken en versmallingen terug weghalen zonder een weg te verbreden is Be er bijna al voor de gewone snelle wegen. En langs de snelweg is er altijd plaats om te verbreden ook sommige middenbermen kunnen smaller en geven extra rijvakken, voor de flessehalzen zal er wel onteigend moeten worden, maar natuurlijk geen hele gebieden zoals het dorp Doel. *vb Wallonie: http://goo.gl/maps/Cxw6h *vb Vlaanderen: http://goo.gl/maps/TF6tZ kom jij wel eens buiten met de auto ofzo ? Citaat:
Duitsland voorziet 1 millioen electroauto´s tegen 2020 (of aandeel 2 % pw-park) waarvan het verbruik geschatte 0,5 % van de huidige stroomproductie kan innemen. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En dit om de volgende reden; Te kleine actieradius. Te lange oplaadtijd. Te duur in aankoop en te hoog oplopende kosten bij herstellingen ( denk bijvoorbeeld aan de vervanging van de batteryen. Niet mogelijk aanhangwagen of caravan te slepen. De hybride vindt wel zijn weg naar de consument, maar slechts beperkt en zeer langzaam. Het overschakelen van fosielbrandstof naar biobrandstof gaat veel sneller en gebeurt zonder dat de consument het beseft of enige verandering in zijn gedrag moet doorvoeren. Citaat:
Ik geloof dat je totaal geen idee hebt waarover je het hebt. Als slechts 1/10 daarvan gaat werken met snelladers voor hun batteryen, om gebruikt te kunnen worden door vertegenwoordigers, wel dan branden onze netlijnen gewoon door of slaan de stoppen in de hoofdverdeelkasten door. En onze centrales zijn niet voorzien voor een dergelijke plotse stroom afname, noch voor dergelijke grote stop in afname. Tijdens de spits vertrekken er namelijk bijna 1 miljoen wagens tegelijkertijd in Belgie, dit wil zeggen, dat er tegelijkertijd bijna 1 miljoen laadpunten in nullast komen en daarna terug in vollast. Enig idee welke belasting dit betekend voor het netwerk en de centrales? Je moet anders eens gaan kijken in de machinekamer van een containerschip tijdens het laden en lossen van koelcontainers. |
Citaat:
Misschien zullen in 2030 de Chinezen nog auto's kunnen kopen... |
Citaat:
Dat zal zich vertalen in verminderd autogebruik hier. Mensen zullen zich bewuster gaan verplaatsen in tegenstelling dan tot nog toe. Mensen zullen ook andere keuzes maken en vb dichter bij huis werk zoeken of dichter bij het werk gaan wonen. Mensen zullen terug meer met de fiets rijden enz.. Ik weet trouwens niet of men nog veel wegen kan aanleggen in Vlaanderen - of zijn er vrijwilligers die een autostrade in hun achtertuin of naast hun huis willen hebben? Of gaan we dat laatste lapjes grond en de laatste bosje omhakken om ze te asfalteren om de omdat sommigen graag met de auto rondrijden? Moest de brandstofprijs niet stijgen en men bouwt gewoon wegen bij zonder bijkomende maatregelen, wel gegarandeerd dat ook die vol zitten binnen X aantal jaar. Dat me maar werk verder maakt van een secondair, aaneengesloten wegennet voor niet gemotoriseerd verkeer. Ik zal daar met plezier gebruik van maken en laat dan de files aan mij voorbijgaan. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be