Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Allochtonen bestaan niet meer voor De Morgen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=176786)

BonBon 19 september 2012 20:16

Allochtonen bestaan niet meer voor De Morgen

Ze gebruiken nu gewoon 'jongeren'

De Morgen schrapt het woord 'allochtoon'
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...utm_medium=RSS

Pericles 19 september 2012 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6333146)

Gelukkig bestaan de Vlaams Belangers nog wel. 8-)

Pericles 19 september 2012 20:28

Citaat:

Ik vind het gebruik van de term "jongeren" ook stigmatiserend. :twisted:
Steeds "jongeren" de schuld geven is zelfs hatelijk. :twisted:
Waar moet ik zijn met mijn klachten ? 8O

Zenit 19 september 2012 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6333162)

Inderdaad de Westerse jeugd wordt door dat woord gestigmatiseerd terwijl het toch altijd het import addergebroed van de sossen en groenen is dat voor overlast, religieuze achterlijkheid en criminaliteit zorgt. Waarom de diversiteitsbrengers gewoon niet naar hun heimweenationaliteit noemen?

Langs de andere kant is die stap door die rooie krant net dezer dagen veelzeggend. Het is weer zo'n een typisch verkrampte poging van de linkse platkakkerskliek - die heel goed beseft dat de burger een serieuze bocht genomen heeft en haar diversiteitsgebral niet meer slikt - om de oogkleppen nog wat lager te trekken. De wakkere burger laat zich gelukkig niet meer naaien.

Pericles 19 september 2012 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zenit (Bericht 6333205)
Inderdaad de Westerse jeugd wordt door dat woord gestigmatiseerd terwijl het toch altijd het import addergebroed van de sossen en groenen is dat voor overlast, religieuze achterlijkheid en criminaliteit zorgt. Waarom de diversiteitsbrengers gewoon niet naar hun heimweenationaliteit noemen?

Langs de andere kant is die stap door die rooie krant net dezer dagen veelzeggend. Het is weer zo'n een typisch verkrampte poging van de linkse platkakkerskliek - die heel goed beseft dat de burger een serieuze bocht genomen heeft en haar diversiteitsgebral niet meer slikt - om de oogkleppen nog wat lager te trekken. De wakkere burger laat zich gelukkig niet meer naaien.

De Morgen was er vroeger wel altijd als de kippen bij met cartoons over de Katholieke Kerk, waar blijven ze nu met hun cartoons over de Mo ?
Is het de angst om een aframmeling , pure lafheid , het redden van het vege lijf of zouden ze de pedofiele struikrover toch gewoon tof vinden ? ;-)

Zenit 19 september 2012 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6333231)
De Morgen was er vroeger wel altijd als de kippen bij met cartoons over de Katholieke Kerk, waar blijven ze nu met hun cartoons over de Mo ?
Is het de angst om een aframmeling , pure lafheid , het redden van het vege lijf of zouden ze de pedofiele struikrover toch gewoon tof vinden ? ;-)

Lafheid.

Marie van de koster 19 september 2012 21:10

Citaat:

Gaan ze dan altijd spreken over etno-religieuze minderheden? Dan zullen ze een bladzijde meer moeten drukken :roll:

circe 19 september 2012 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 6333261)
Gaan ze dan altijd spreken over etno-religieuze minderheden? Dan zullen ze een bladzijde meer moeten drukken :roll:

In Engeland en Frankrijk gebruiken ze evenmin het woord "allochtoon".

Klopt. In Engeland noemen ze het meestal "asians";

nickb 19 september 2012 21:20

Hier ben ik dus erg blij mee!

Het is toch te gek voor woorden dat ik na meer dan 30 jaar nog steeds "allochtoon" genoemd wordt. Ik vind het een vies woord, en wil daarvan af.

F.B. 19 september 2012 21:22

een allo kan toch ook een ouderen zijn?

F.B. 19 september 2012 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nickb (Bericht 6333282)

Het is toch te gek voor woorden dat ik na meer dan 30 jaar nog steeds "allochtoon" genoemd wordt. Ik vind het een vies woord, en wil daarvan af.

Ik ken nog een paar lelijke woorden; marokkaan, turk, moslim.
Best nog eens met een Antwerps accent uitspreken.

F.B. 19 september 2012 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6119560)
Wordt er niet meer op racisten gejaagd tegenwoordig ? :-D
Pas op, ik vernam dat in Nederland er stemmen opgaan om het gebruik van het woordje allochtoon ook al als racisme te bestempelen. :lol:
Nu het nog mag , ga ik er nog eens goed van profiteren .
Allochtoon , allochtoon , allochtoon , allochtoon , allochtoon , allochtoon.
Voila , dat lucht op. :-D

nickb 19 september 2012 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F.B. (Bericht 6333293)

Ik ben gewoon BELG, en de rest is bijzaak. Dat mijn ouders Marokkanen zijn betekent niet dat ik me ook zo voel. Ik ga om de 2-4 jaar 3 weken op vakantie in Marokko, that's it. Trek je de lijn door, dan zijn de meeste Belgen Benidormers zeker? :-)

Als men hier in België nu eens begint met bepaalde woorden zoals "allochtoon" weg te laten, dan gaat iedereen zich Belg voelen.

Ik spreek hier namens de inwoners die hier al heel lang verblijven. Er zijn ook nog de nieuwkomers, maar die hebben niet hetzelfde gevoel als wat ik omschrijf.

nickb 19 september 2012 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F.B. (Bericht 6333293)

Er is trouwens een nog lelijker woord: RACIST.

SDX 19 september 2012 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nickb (Bericht 6333325)
Ik ben gewoon BELG, en de rest is bijzaak. Dat mijn ouders Marokkanen zijn betekent niet dat ik me ook zo voel. Ik ga om de 2-4 jaar 3 weken op vakantie in Marokko, that's it. Trek je de lijn door, dan zijn de meeste Belgen Benidormers zeker? :-)

Als men hier in België nu eens begint met bepaalde woorden zoals "allochtoon" weg te laten, dan gaat iedereen zich Belg voelen.

Ik spreek hier namens de inwoners die hier al heel lang verblijven. Er zijn ook nog de nieuwkomers, maar die hebben niet hetzelfde gevoel als wat ik omschrijf.

Ik denk niet dat, als iemand 't hier over allochtonen heeft, dat daarmee gedoeld wordt op mensen die al decennialang geïntegreerd zijn, Italianen, Spanjaarden, Grieken, Polen e.d. die al 3 of 4 generaties in België wonen, aangepast, geïntegreerd zijn, worden bij mijn weten geen 'allochtonen' genoemd.

Wèl mensen die niet kunnen loslaten, willen invoeren waarvan ze gevlucht of achtergelaten hebben.

BonBon 19 september 2012 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nickb (Bericht 6333282)

Ik ben ook niet blij met het woord autochtoon, het zijn lelijke woorden en inderdaad niet duidelijk genoeg.

Maar er zijn wel typische zaken en problemen die aan die groep gelinkt zijn, zeg maar de 'jongeren', schooluitval en het vrouwtjes probleem. Hoe benoemen we die dan zonder alles te verzwijgen?

Pericles 19 september 2012 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nickb (Bericht 6333329)

Bwa, kameelneuker vind ik persoonlijk nog erger.
Het moet volgens mij zelfs niet makkelijk zijn. ;-)

nickb 19 september 2012 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6333162)

Dus er zijn partijen die zich voor 100% tegen jongeren keren?

Het Vlaams Belang keert zich tegen allochtonen en dat is een probleem geworden voor mensen als ik. Als het Vlaams Belang "allochtoon" zegt, dan denken de mensen dat ik daar ook onder val, want ze weten niet beter.
Ik voel me geen allochtoon, en het Vlaams Belang moet ophouden om dat woord langer te gebruiken in haar vuile campagnes.

Het afschaffen van dat woord doet meer goed dan kwaad. Het Vlaams Belang kan dan eerlijkere krantjes rondbrengen.

Dixie 19 september 2012 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nickb (Bericht 6333354)
Het Vlaams Belang keert zich tegen allochtonen en dat is een probleem geworden voor mensen als ik.

wat een onzin :lol:

F.B. 19 september 2012 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nickb (Bericht 6333329)

ok, ff serieus. Geeft toe, als je het woord marokkaan zegt met een Antwerps accent. Dat klinkt toch verschrikkelijk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be