![]() |
PVDA gaat ons eens iets over economie leren
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120919_169
Citaat:
|
Citaat:
|
Concurrentie zorgt inderdaad voor lagere prijzen voor de klanten, maar dat is vaak een traag proces.
Wat de PVDA wilt, is dat proces versnellen; sneller naar de juiste prijs gaan voor iedereen. Daar is niets mis mee. Het is niet conform de ideologieën van de meesten, maar daar wordt de bevolking, met uitzondering van sommige aandeelhouders, wel degelijk beter van. Het is verstandig weigerachtig/kritisch te staan tegenover (te veel) staatsinterventie, maar tegen élke staatsinterventie zijn gewoon omdat het staatsinterventie is, dat is dom. Wat deze specifieke kwestie betreft, geef ik de PVDA meer gelijk dan de N-VA. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Noch uw mensbeeld, noch uw ideologie, noch uw gelul naast de kwestie zijn relevant voor de discussie. En bij de enige 'mogelijkerwijze' relevante vraag zou het beter geweest zijn te vermelden waar je het over hebt. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
I would rather put my trust in an engineer as a leader than in a postcommunist fetishist.
|
Citaat:
Hier gaat het wel mis. |
Citaat:
Triljoenen weg en nog voor enkele decennia schuld, die jij mag ophoesten. |
Citaat:
Triest hé ? . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben geen voorstander van een 100% planeconomie, dus ga ik die niet verdedigen als antwoord op uw stropopredenering. De discussie gaat om één interventie, één 'afschaven van slechte kantjes van de vrije markt', niet om planeconomie versus vrije markt in het algemeen. |
Citaat:
Uitwijken naar een lageloonland een andere. Citaat:
Ik stel dat U , evenals ik , geen voorbeeld kan geven van een geslaagde planeconomie. |
Citaat:
|
Citaat:
Elektriciteit invoeren vanuit China, zeker? :lol: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be