Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Gemeenteraadsverkiezingen 2012 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=221)
-   -   realistisch? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=176809)

Anne-Marie 20 september 2012 13:31

realistisch?

Wat vindt u de sterke en zwakke punten van het partijprogramma van de partijen? Zijn er punten die absoluut niet realistisch vindt, Of juist wel?

Txiki 20 september 2012 13:39

Over welke partijprogramma's in welke gemeente heeft u het?

peter1962 20 september 2012 13:40

voor N-VA zou ik zondermeer zeggen : artikel 1 gezien het niet strookt met het discours tot hiertoe, en ook niet met het nieuwe discours dat ze hanteren in voorbereiding van 2014 : confederalisme.

Athelas 20 september 2012 16:30

Voor de situatie in Halle: Open Vld vind ik een te vanilla programma om vooruitgang te boeken. Zowel dat van NVA als CD&V toont aan dat ze weten wat er leeft in Halle en vooral wat er dient te gebeuren en te optimaliseren. Beide spreken me erg aan. Dat van de SPA ziet er veel te ambitieus uit om eerlijk te zijn. Zaken die al jaaaaren aanslepen en muurvast zitten, zetten zij op hun programma alsof ze dat even gaan oplossen. Vind ik weinig realistisch. Dat van Groen lees ik uiteraard zelf niet.

Robrecht de Fries 20 september 2012 16:34

In mijn middelgrote stad heb ik nog maar één programma in de bus gekregen: van N-VA.
De anderen vervuilen de omgeving vooral met nietszeggende verkiezingsaffiche in tuien en vooral op kruispunten en opvallende openbare plaatsen.

spherelike 20 september 2012 16:47

Ik heb gezien dat volgens de NV-a de verandering in een bepaald dorp zal beginnen, dat staat op hun affiche in dat dorp.
Welke verandering, lokaal in dat dorp of ruimer, hoe ze dat gaan doen, en waarom precies het in dat dorp zal beginnen, moet waarschijnlijk nog komen. Het zal me benieuwen.

Of is dit GEEN lokale aankondiging, en begint de verandering ook nog in andere dorpen? Is dit een nationale affiche?

Beleepok 25 september 2012 22:50

manta 25 september 2012 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 6334293)
Ik heb gezien dat volgens de NV-a de verandering in een bepaald dorp zal beginnen, dat staat op hun affiche in dat dorp.
Welke verandering, lokaal in dat dorp of ruimer, hoe ze dat gaan doen, en waarom precies het in dat dorp zal beginnen, moet waarschijnlijk nog komen. Het zal me benieuwen.

Of is dit GEEN lokale aankondiging, en begint de verandering ook nog in andere dorpen? Is dit een nationale affiche?

Beginnen doet het blijkbaar in elk dorp.

gertc 26 september 2012 08:35

Citaat:

Ja, de verandering begint in elke gemeente.
Al eens de lokale webstek bezocht? www.n-va.be/jouwdorp. Veel kans dat je daar de informatie vindt die je zoekt. En ongetwijfeld zullen er nog folders komen die je meer gaan vertellen. Maar zelfs in folders -bij alle partijen, in alle gemeenten- staat zelden het volledige programma. In onze gemeente beslaat ons verkiezingsprogramma zo'n 30 A4tjes. Het zou een enorme verspilling van grondstoffen, geld en tijd zijn om dat in alle brievenbussen te droppen.

Beleepok 26 september 2012 16:23

'wie veel heeft kan veel strooien

porpo 27 september 2012 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anne-Marie (Bericht 6334075)
Wat vindt u de sterke en zwakke punten van het partijprogramma van de partijen? Zijn er punten die absoluut niet realistisch vindt, Of juist wel?

Politiek en realiteit zijn twee uitersten!!

De schoofzak 27 september 2012 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6334089)
voor N-VA zou ik zondermeer zeggen : artikel 1 gezien het niet strookt met het discours tot hiertoe, en ook niet met het nieuwe discours dat ze hanteren in voorbereiding van 2014 : confederalisme.

Dat zal onze kiezers nogal worst wezen, dat gij hen niet begrijpt.

.

De schoofzak 27 september 2012 22:10

Citaat:

Het zal mij benieuwen hoeveel kiezers het benieuwd vonden, en die wel een antwoord gevonden hebben, in tegenstelling tot jou eeuwige zoektocht.

.

Travis66 2 oktober 2012 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anne-Marie (Bericht 6334075)

Interesseert me zelfs geen reet. Stem gewoon op de NVA.
Ken hen niet.
Weet niet waar ze voor staan.
Ze komen misschien van het VB.
Ze zeggen misschien net het omgekeerde van wat ze 6 jaar geleden zeiden.
Ze hebben misschien onlogische of tegenstrijdige standpunten.
Ze verschuilen zich misschien achter BDW of nét niet.
Misschien zijn ze wel afgevallen door een maagring te plaatsen?
En wie weet vonden ze Kim Geybels vroeger te sexy als senator.
Waarschijnlijk doen ze het beter in "de slimste mens" dan op het gemeentehuis.
Kan ook zijn dat ze een favoriet frituur hebben en graag wafels eten.
Geen idee of ze nu voor de kleine man of de middenstand opkomen.
Ai, en ze willen misschien mijn stadslogan veranderen.

En toch krijgen ze mijn stem. Ném.

Omdat er 1 ding is dat ik wel weet. Als ze niet meedoen na de verkiezingen, is het omdat de anderen hen geweerd hebben, en niet omdat ze aan de kant gaan staan.

De schoofzak 2 oktober 2012 13:45

Citaat:

Ik stel al enkele decennia vast dat de status quo in vele dorpen en steden simpelweg status quo blijft.
Dus ja, als je iets wilt veranderen, dan zal het in de dorpsstraat moeten beginnen ...

.

roger verhiest 2 oktober 2012 14:30

Stilaan wordt het duidelijk :

de toegankelijkheid van de stadscentra voor koning auto is een inzet van de politiek :
iedereen moet vlot met zijn eigen auto toegang krijgen tot alle plaatsen in de steden

minder geld voor Openbaar Vervoer was het startschot voor deze campagne
het is de defintieve polarisatie :

Groen+SPa + klein links zijn pro Openbaar vervoer

CD1V, VLD, NV-A zijn pro individuele auto's (waarbiij het aanleggen van "meer fietspaden" een zoethoudertje is)

Ondanks het bewezen feit dat meer auto's in de steden synoniem zijn van meer verkeersdoden gaan de "rechtse autopartijen" naar een absolute meerderheid !

fonne 2 oktober 2012 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 6350833)

de toegankelijkheid van de stadscentra voor koning auto is een inzet van de politiek :
iedereen moet vlot met zijn eigen auto toegang krijgen tot alle plaatsen in de steden

Groen en SP.A zijn de eersten om de aanleg van nieuwe infrastructuur te saboteren via allerhande actiecomités. Eender welk stukje nieuwe tramlijn krijgt af te rekenen met geörganiseerd burutprotest, met processen, met vertragingsmaneuvers uit linkse hoek. Het enige waar Groen! goed voor is lijkt het verleggen van de problemen naar de buurgemeenten te zijn, cfr. Mortsel.
Citaat:

CD1V, VLD, NV-A zijn pro individuele auto's (waarbiij het aanleggen van "meer fietspaden" een zoethoudertje is)

Zolang openbaar vervoer geen serieuze optie is in onze grote steden kan je moeilijk zonder auto. Tijd om eens een behoorlijk metro-net aan te leggen in Antwerpen plus een voorstadsnet met frekwente lichte treinstellen.
Citaat:

Ondanks het bewezen feit dat meer auto's in de steden synoniem zijn van meer verkeersdoden gaan de "rechtse autopartijen" naar een absolute meerderheid !

Er vallen niet zo veel doden in de centra van de steden. Hoe drukker de centra hoe minder trouwens.

beestenboel 2 oktober 2012 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6350861)
Groen en SP.A zijn de eersten om de aanleg van nieuwe infrastructuur te saboteren via allerhande actiecomités. Eender welk stukje nieuwe tramlijn krijgt af te rekenen met geörganiseerd burutprotest, met processen, met vertragingsmaneuvers uit linkse hoek. Het enige waar Groen! goed voor is lijkt het verleggen van de problemen naar de buurgemeenten te zijn, cfr. Mortsel.

Zolang openbaar vervoer geen serieuze optie is in onze grote steden kan je moeilijk zonder auto. Tijd om eens een behoorlijk metro-net aan te leggen in Antwerpen plus een voorstadsnet met frekwente lichte treinstellen.

Er vallen niet zo veel doden in de centra van de steden. Hoe drukker de centra hoe minder trouwens.

Ja, want A'pen is niet te doen met de benenwagen. Onnozel manneke.

fonne 2 oktober 2012 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door beestenboel (Bericht 6350864)
Ja, want A'pen is niet te doen met de benenwagen. Onnozel manneke.

5 km doormeter binnen de Singel is voor de meeste mensen al wat te veel.

De schoofzak 2 oktober 2012 18:14

Citaat:

Gij zijt ook nog niet gestorven van je eerste overdrijving !!

De Wever zei ongeveer:
"De auto moet niet koning worden, maar evenmin paria blijven."

.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be