![]() |
Het salamanderbevrijdingsfront.
Heeft echt bestaan, hoewel het woord niet in google voorkomt.
Het front had als doel om de Grote Kamsalamander te redden uit oude waterputten van een bloemenkwekerij in Oud-Loosdrecht die gesloopt werden. In totaal 200 salamanders vonden een nieuwe plek in het Tienhovenskanaal dus geen Tienhovens kanaal. Dit was de enige plek in Noord-Holland waar dit dier voorkwam, hoewel Loosdrecht toen nog bij de provincie Utrecht hoorde. ![]() |
Het ringslangenbevrijdingsfront is in oprichting.
Het heeft als doel om de ringslangen te redden die nog in de overloopvijver van Anna's Hoeve leven. Links op de foto, daar zal een woonwijk worden gebouwd. ![]() Deze ringslang leeft ergens aan de rand van het dorp Amsterdam. ![]() |
Omdat ze in Hasselt te lui waren om de kraters van een WOII bombardement aan het rangeerstation op te vullen hebben ze daar nu ook Salamalanders.
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Amsterdam is een dorp? Ligt het nu aan mij of is dat een beetje humoristisch bedoeld of hoe zit het nu eigenlijk? |
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Wat is dat voor een hoop glaswerk?
|
Rotterdam, natuurlijk. Die bouwput op de voorgrond is Rotterdam Centraal.
|
Ja maar, toen ik nog in de maritiem werkte, was R'dam onze grote rivaal. Ik ben dus niet gek op dat havenstadje!
|
Citaat:
|
Ons dorpje op de heide heeft ook aan haven, zelfs een vliegveld.
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
2. Kamsalamander 3. Alpenwatersalamander (illegaal uitgezet) 4. Vinvoetsalamander (eveneens uitgezet) Hagedissen 5. Levendbarende hagedis. 6. Zandhagedis (ernstig bedreigd) 7. Hazelworm (lijkt op een slang) Een idioot heeft in de jaren '50 de Italiaanse smaragdhagedis uitgezet, die vrijwel de volledige populatie zandhagedissen heeft op opgevreten. Gelukkig in de winter van 1962/1963 door de kou uitgestorven Slangen 7. Ringslang 8. Gladde slang (ernstig bedreid) Uitgestorven sinds 1972 in N.H.: De adder Kikkers: 9. Bruine kikker 10. Groenekikker 11. Meerkikker en kruisingen met 10. 12. Heikikker 13. Wellicht ook Amerikaanse brulkikker (moet uitgeroeid worden) Padden. 14. Gewone pad. 15. Rugstreeppad (zeldzaam) Zoogdieren 16. Ree 17. Waarschijnlijk een paar edelherten uit de Veluwe 18. Vos 19. Hermelijn. 20. Bunzing. 21. Boommarter (zeer zeldzaam) 22. Das (gaat na slechte periode nu stukken beter) 23. Wezel 24. Verwilderde katten (afschot dringend gewenst) 15. Neanderthalers Te verwachten dieren na gereedkomen van diverse ecoducten Everzwijn en edelhert. Zandhagedis ![]() Hazelworm ![]() Gladde slang ![]() Eveneens uitgestorven dankzij debiele Amsterdammers en Utrechters met hun kuthonden. Voor de rest ben ik geen echte vogelkenner. Het korhoen. ![]() |
vuur in lichaam
|
![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be