Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Turtelboom wil boot Vlaams-Nationalisten. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=176905)

ViveLaBelgique 22 september 2012 13:53

Turtelboom wil boot Vlaams-Nationalisten.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120922_012

Om het tekort aan gevangenisplaatsen op te lossen, onderzoekt minister van Justitie Annemie Turtelboom (Open VLD) of ze een gevangenisboot naar Antwerpen kan halen.

Het idee van de boot kom van de Vlaamse Volksnationalisten. Het is te hopen dat ze hun boot snel krijgen zodat we er komaf mee kunnen maken.

nickb 22 september 2012 14:02

En dan "per ongeluk" laten zinken zeker. :lol:

België heeft maar elfduizend gevangenen. België doet waarin het goed is: overdrijven.

In de VS bouwen ze steden ipv gewone gevangenissen met hun 2.000.000 gevangenen. :|

Karel Martel B 22 september 2012 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6336916)
Het idee van de boot kom van de Vlaamse Volksnationalisten.

Ik dacht dat het idee van de "Wallonische Beobachter" kwam?

ViveLaBelgique 22 september 2012 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 6336924)
Ik dacht dat het idee van de "Wallonische Beobachter" kwam?

Die hebben voor hun satirisch stuk de mosterd gehaald bij het Vlaams Belang. Het staat reeds sinds 2006 in hun beleidsprogramma voor de stad Antwerpen.

kelt 22 september 2012 14:13

Gezien dergelijke dingen (gevangenisschepen) in de geschiedenis al meermalen bestaan hebben(en ongetwijfeld nog wel bestaan in andere landen) kan niemand in onze contreien dergelijke claims doen...

Maar het idee spreekt zeker aan.Ongetwijfeld is een degelijk schip te huren of te kopen voor een fraktie van de prijs-,en beslist merkelijk sneller in gebruik te stellen dan een gevangenisgebouw....

Overplaatsing naar "Knokke 1"......ik zie het bijna voor me :lol:

Boduo 22 september 2012 22:04

Ik denk dat dit een blunder is van dS.
Ons tortelduifje houdt van dit land en zijn gevangenen.
Hoeveel mensen zouden niet zeeziek worden ?
Hoe groot is het gevaar dat die boot op een verloren mijn van WO II botst ?
We zullen nog niet spreken van een aanvaring met een Russische duikboot...

Everytime 23 september 2012 09:56

"Ik heb een boot
Ik heb een hele mooi splinternieuwe boot
Haar naam is Anna en ze ligt hier in de sloot
En ik ga varen op het kanaal
Het is de allermooiste boot van allemaal"
http://www.youtube.com/watch?v=B5QhADSKJMI

8-)

rookie 23 september 2012 10:20

Voor de zoveelste keer pikken de politiek correcte partijen ideeën van het o toch zo racistische, ondemocratische Vlaams Belang. Wie stemt nog op die hersenloze "democratische" partijen ???? Geef mij maar het origineel in plaats van een inhoudloze kopij

quercus 23 september 2012 10:24

Citaat:

Om het tekort aan gevangenisplaatsen op te lossen, onderzoekt minister van Justitie Annemie Turtelboom (Open VLD) of ze een gevangenisboot naar Antwerpen kan halen.

Het idee van de boot kom van de Vlaamse Volksnationalisten. Het is te hopen dat ze hun boot snel krijgen zodat we er komaf mee kunnen maken.

Tja, de Belgicisten hebben zo van die leuke ideetjes. Wie was het ook weer die op een gegeven ogenblik voorstelde om alle Vlaamsgezinden op een vlot te zetten en dan maar de zee in te duwen?

Jantje 23 september 2012 10:41

Citaat:

De boten liggen anders wel al in het unitaire Nederland.
Ze zijn daar gebouwd en gebruikt geweest en liggen nu te wachten op een overnemer.

Deze schepen aankopen komt een pak goedkoper dan nieuwe gevangenissen bouwen of cellen huren in het buitenland.

Het was een voorstel om te bezuinigen dus. Tegelijk zou het leven op die gevangenisschepen minder aangenaam zijn dan in onze gevangenissen, wat tot gevolg heeft dat de criminelen dus een echte straf krijgen en niet meer in een luxe hotel komen te zitten, zoals nu.
En na het verminderen van gevangenen kan men de boten terug verkopen en is het minder weggesmeten geld.

Het idee om schepen te gebruiken als gevangenissen komt trouwens uit de geschiedenis
En de Engelsen gebruikte zelfs nog in de 19de eeuw.
Trouwens ook tijdens WWII bestonden er gevangenisschepen.
Ze diende om krijgsgevangenen te transporteren naar de kampen in de VS en Canada.

Ik begrijp trouwens niet wat er tegen zou zijn om dergelijke schepen te gebruiken.
Ze zijn makkelijker en goedkoper te bewaken.
Vluchten zonder hulp is direct uitgesloten, wie in het water springt tekend direct zijn doodvonnis.
Geen opstanden mogelijk, daar de schepen voorzien zijn van dubbele gangen.
Geen ontsnappingen moegelijk via de lucht, daar de luchtplaats is overspannen met stalen hekken.

Xenophon 23 september 2012 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 6337906)
... Tegelijk zou het leven op die gevangenisschepen minder aangenaam zijn dan in onze gevangenissen, wat tot gevolg heeft dat de criminelen dus een echte straf krijgen en niet meer in een luxe hotel komen te zitten, zoals nu.
...

Uit wat bestaat de luxe in de Belgische gevangenissen precies?

ViveLaBelgique 23 september 2012 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6337894)
Tja, de Belgicisten hebben zo van die leuke ideetjes. Wie was het ook weer die op een gegeven ogenblik voorstelde om alle Vlaamsgezinden op een vlot te zetten en dan maar de zee in te duwen?

De copyright van dat idee behoort aan het Vlaams Blok afdeling Antwerpen.

Boduo 23 september 2012 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 6337906)
De boten liggen anders wel al in het unitaire Nederland.
Ze zijn daar gebouwd en gebruikt geweest en liggen nu te wachten op een overnemer.

Deze schepen aankopen komt een pak goedkoper dan nieuwe gevangenissen bouwen of cellen huren in het buitenland.

Het was een voorstel om te bezuinigen dus. Tegelijk zou het leven op die gevangenisschepen minder aangenaam zijn dan in onze gevangenissen, wat tot gevolg heeft dat de criminelen dus een echte straf krijgen en niet meer in een luxe hotel komen te zitten, zoals nu.
En na het verminderen van gevangenen kan men de boten terug verkopen en is het minder weggesmeten geld.

Het idee om schepen te gebruiken als gevangenissen komt trouwens uit de geschiedenis
En de Engelsen gebruikte zelfs nog in de 19de eeuw.
Trouwens ook tijdens WWII bestonden er gevangenisschepen.
Ze diende om krijgsgevangenen te transporteren naar de kampen in de VS en Canada.

Ik begrijp trouwens niet wat er tegen zou zijn om dergelijke schepen te gebruiken.
Ze zijn makkelijker en goedkoper te bewaken.
Vluchten zonder hulp is direct uitgesloten, wie in het water springt tekend direct zijn doodvonnis.
Geen opstanden mogelijk, daar de schepen voorzien zijn van dubbele gangen.
Geen ontsnappingen moegelijk via de lucht, daar de luchtplaats is overspannen met stalen hekken.

Jantje, jij bent verdacht goed op de hoogte...

;-)

andev 23 september 2012 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6337977)
Uit wat bestaat de luxe in de Belgische gevangenissen precies?

Wanneer je hoort wat er zoal in de Marokkaanse gevangenissen gebeurt, dan zijn ze hier wel ferm op hun gemak!
In de plaats van gevangenisboten die hier blijven liggen en ? euro per gevangene en per dag kosten, koop een vrachtschip, vul het ruim en zet ze eruit in het land waar ze thuishoren. Nog goedkoper waarschijnlijk...
De resterende autochtone gevangenen zullen een suite overhouden ipv één cel.

Xenophon 23 september 2012 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 6338143)
Wanneer je hoort wat er zoal in de Marokkaanse gevangenissen gebeurt, dan zijn ze hier wel ferm op hun gemak!
In de plaats van gevangenisboten die hier blijven liggen en ? euro per gevangene en per dag kosten, koop een vrachtschip, vul het ruim en zet ze eruit in het land waar ze thuishoren. Nog goedkoper waarschijnlijk...
De resterende autochtone gevangenen zullen een suite overhouden ipv één cel.

Ik begrijp het, als ze in Marokko de gevangenen één keer per week eten geven en hier geven ze één keer per dag eten dan is dat zware luxe...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be