Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Evolutietheorie versus creationisten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=176956)

K.Alf 24 september 2012 10:13

Evolutietheorie versus creationisten

1 simpele vraag aan Fonne, Diego en andere creationisten die zich aangesproken :

Wat is voor jullie het te leveren bewijs om de evolutietheorie te aanvaarden ?

Ik ben benieuwd of ze durven te reageren met een duidelijke, welomlijnde beschrijving.

Pindar, ondertussen Rolling Thunder, gelieve weg te blijven.

Argusx43 24 september 2012 14:47

Wat is voor U het te leveren bewijs om de evolutieleer te laten voor wat het is: een hersenkronkel.

K.Alf 24 september 2012 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 (Bericht 6339517)
Wat is voor U het te leveren bewijs om de evolutieleer te laten voor wat het is: een hersenkronkel.

Het sluitend tegenbewijs dat u me alsnog gaat leveren?

Argusx43 24 september 2012 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door K.Alf (Bericht 6339146)
1 simpele vraag aan Fonne, Diego en andere creationisten die zich aangesproken :

Ik ben benieuwd of ze durven te reageren met een duidelijke, welomlijnde beschrijving.

Wat is voor u het te leveren bewijs om te kunnen aanvaarden dat DVD spelers eigenlijk van nature aangroeien aan de onderkant van TV's? Je hebt er alleen maar een goeie TV tafel voor nodig.

K.Alf 24 september 2012 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 (Bericht 6339808)
Wat is voor u het te leveren bewijs om te kunnen aanvaarden dat DVD spelers eigenlijk van nature aangroeien aan de onderkant van TV's? Je hebt er alleen maar een goeie TV tafel voor nodig.

Geen idee uit welke grot u gekropen bent maar schijfjes met films is iets voor Neanderthalers wat mij betreft.

Nu graag on-topic.

Schelfie 25 september 2012 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door K.Alf (Bericht 6339146)

Het antwoord is simpel:

Creationisten zullen nooit bewijs voor evolutie aanvaarden.

Zelfs niets als de baardaap himself of zijn bastaardzoon/zombie van uit zijn luchtkasteel naar beneden komt en het henzelf zou zeggen dat Darwin gelijk had.

driewerf 25 september 2012 11:56

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 (Bericht 6339808)

Ondertussen beantwoord je opvallend de gestelde vraag NIET.

Bobke 25 september 2012 12:00

Citaat:

Een bewijs of zelfs maar een aanwijzing dat een god iets met de schepping te maken heeft.

K.Alf 25 september 2012 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 6340852)
Ondertussen beantwoord je opvallend de gestelde vraag NIET.

Ook Fonne kronkelt zich er onder uit.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6340044)
Nee jongen, omkeren van de bewijslast gaat je niet helpen. Het is aan diegenen die een theorie voorstellen die gebaseerd is op een extreme extrapolatie van zeer beperkte waarnemingen om die theorie nu eindelijk eens behoorlijk te onderbouwen. Vooral in het licht van het feit dat de voorwaarden die Darwin zelf gesteld heeft aan het aanvaarden van zijn theorie nog nooit vervuld geweest zijn, na meer dan 150 jaar. Eerder integendeel.

:magniet:

Liederik 25 september 2012 12:07

Beetje zinloos. Creationisten gaan uit van een onwetenschappelijk geloof en proberen er een wetenschappelijke basis aan te kleven. Darwinisten gaan uit van wetenschappelijke feiten en verbinden die met een wetenschappeliijke hypothese die tot nu toe niet weerlegd is.

Geloof en wetenschap zijn twee verschillende disciplines. Ze mengen gaat doorgaans niet erg succesvol.

driewerf 25 september 2012 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 6340869)
Beetje zinloos. Creationisten gaan uit van een onwetenschappelijk geloof en proberen er een wetenschappelijke basis aan te kleven. Darwinisten gaan uit van wetenschappelijke feiten en verbinden die met een wetenschappeliijke hypothese die tot nu toe niet weerlegd is.

Geloof en wetenschap zijn twee verschillende disciplines. Ze mengen gaat doorgaans niet erg succesvol.

Klopt maar gedeeltelijk. Heel wat creationisten beweren dat ze wetenschappelijke bezig zijn en op z'n minst op gelijke voet moeten behandeld worden als de moderne evolutietheorie. Maar als ze dan toch zo graag aan wetenschap doen, dan moeten ze zich buigen naar de wetenschappelijke mores.

K.Alf 25 september 2012 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 6340889)
Klopt maar gedeeltelijk. Heel wat creationisten beweren dat ze wetenschappelijke bezig zijn en op z'n minst op gelijke voet moeten behandeld worden als de moderne evolutietheorie. Maar als ze dan toch zo graag aan wetenschap doen, dan moeten ze zich buigen naar de wetenschappelijke mores.

en zo is dat.

http://www.comedycentral.com/video-c...n-under-attack

exodus 25 september 2012 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 6340869)

Tja, als je feiten negeert die niet binnen je kraam passen, dan is het niet moeilijk om je theorie "onweerlegbaar" te houden.

K.Alf 25 september 2012 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6341116)
Tja, als je feiten negeert die niet binnen je kraam passen, dan is het niet moeilijk om je theorie "onweerlegbaar" te houden.

Weet jij al antwoord te formuleren op mijn vraag? Of geef je toe dat je eigenlijk geen eigen theorie kan formuleren. Enkel de heersende afbreken zonder echte argumenten.

Liederik 25 september 2012 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 6340889)

Da's wat ik bedoel met een onwetenschappelijk uitgangspunt. Ze ontlenen her en der wetenschappelijke methodiek, maar het uitgangspunt blijft dat ze causaliteit proberen te bewijzen, in plaats van eerst correlatie tussen feiten op te sporen.

parcifal 25 september 2012 15:47

Citaat:

Dat moet jij net zeggen, de galactic emperor van het negeren van ongewenste feiten. :lol:

Bobke 25 september 2012 15:53

Citaat:

:lol:
Moogt ge wel naar die feiten luisteren of is dat het woord van de duivel ?

exodus 25 september 2012 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6341182)
Dat moet jij net zeggen, de galactic emperor van het negeren van ongewenste feiten. :lol:

Dat lijken mij toch meer de pseudoskeptici te zijn. Het wordt hier keer op keer op het forum bewezen. Roepen dat het niet waar is maar zelf feiten bekijken? Vergeet het maar.

Bad Attila 25 september 2012 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6341205)
Dat lijken mij toch meer de pseudoskeptici te zijn. Het wordt hier keer op keer op het forum bewezen. Roepen dat het niet waar is maar zelf feiten bekijken? Vergeet het maar.

Dat is niet waar! :x

parcifal 25 september 2012 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6341205)

Ik heb in mijn tijd op en rond dit forum al honderden uren docu's bekeken en vele webpagina's.
De meeste beweringen van believers zijn niet bestand tegen skeptische controle, dat is pas een Feit.

Maar believers zullen je -het is hun m.o.- altijd weer om de oren slagen met dat volgende boek, die volgende film, die volgende site, die je echt moet gelezen hebben of gezien hebben.
Het is voor 99,9% tijdverspilling, maar believers zien het zelf niet in, verblind en daas als ze zijn op dat vlak hebben ze niet de minste zelfkritische reflex.

Wie je trouwens mag bedoelen met pseudoskeptici is mij een raadsel.
Ben jij een pseudo-believer?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be