![]() |
Wat is het verschil tussen De Graeve (Bekaert)en Philippe Gilbert?
Enkele maanden geleden legden de vakbonden Bekaert plat omdat de ceo (De Graeve), bovenop zijn riante wedde, een niet onaardige bonus kreeg...
Dit niettegenstaande deze brave man minstens de helft kan afdragen aan de Belgische staat... Gisteren werd Philippe Gilbert wereldkampioen... Gegarandeerd verdient deze nu - waarschijnlijk ook in het verleden - veel meer die man van Bekaert... en betaalt hij als inwoner van Monaco (waarschijnlijk) niet al te veel Belgische belastingen... De ene werd uitgespuwd door de vakbonden en de media... De andere wordt de hemel ingeprezen... en waarschijnlijk één van de volgende dagen ontvangen op het koninklijk paleis en door onze eerste-minister... (ps - ik heb persoonlijk niets tegen Gilbert, die ik zijn titel gun... wel tegen de hypocrisie van onze media... en linkse politici). Betaamt het in feite wel dat den Belg (Waal, Brusselaar of Vlaming) hier geen belastingen wil betalen maar toch... België vertegenwoordigt? :-D |
Onderwerp voor economie.
|
Citaat:
|
Het verschil is dat Bekaert op die moment een sociaal plan afkondigde.
Als Gilbert slecht presteert krijgt die geen of weinig als een CEO slecht presteert verliest hij misschien zijn bonus maar krijgt hij nog steeds een gouden handdruk bij zijn vertrek. |
Citaat:
(en hoe zit het met zijn belastingen?) |
Citaat:
Gilbert heeft binnen de publieke opinie gepresteerd. Was Gilbert tweede dan had je hier niet eens gepost. |
Citaat:
Dus jij vindt normaal dat mensen, die geld verdienen op de kap van de friet en braadworst etende medemens, geen belasting betalen in ons land en toch ons land mogen vertegenwoordigen? Waarom moet een frituuruitbater dan wel belastingen betalen? |
Citaat:
Uw vraag is zo oud als de straat. Het antwoord is dat voor wie heel wat geld (kapitaal) bezit er nu eenmaal paradijzen bestaan, al was het maar om fiscale redenen. Waarom zit je te malen om de volksmens wielrenner ? Typisch voor mensen zoal u. Voor de TV mekkeren over mensen die op korte tijd iets meer verdienen dan jij, maar niet eens hun wenkbrouwen fronsen als een miljardair voor miljoenen fraudeert in de schaduw. Echt typisch. Hypocriet maar onbewust. |
Hoeveel heeft Gilbert de laatste jaren verdiend ?
|
Citaat:
Zeg het eens. Hoeveel verdient hij ? Je wekt mijn nieuwsgierigheid. |
Citaat:
Denk jij echt dat ik mijn wenkbrouwen niet frons als een miljardair miljoenen fraudeert? Zou het kunnen dat jij bierbrouwen ipv wenkbrouwen hebt? :-D Welke maatschappij sta jij zoal voor? |
Citaat:
Anwoord eerst op de vraag, vooraleer je zelf een vraag stelt. Elk op z'n beurt. |
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=166137 |
Citaat:
|
Citaat:
Ik begrijp je spontane reactie niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Of zeg ik best vreemdeling ? 44 postings en zo'n groot bakkes. Da's durven |
Citaat:
|
Citaat:
We hadden het over Gilbert. |
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be