Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Imam verrot geslagen door "slecht gesluierde" vrouw (https://forum.politics.be/showthread.php?t=176980)

Antoon 24 september 2012 21:23

Imam verrot geslagen door "slecht gesluierde" vrouw

Een welverdiende koek op zijn arrogantie

:lol::lol::lol:

Citaat:

De zwaar toegetakelde imam Hojatoleslam Ali Beheshti.

BRON

-Jo- 24 september 2012 21:52

Oei, ik dacht dat die vrouwen ginder o zo zwaar onderdrukte sloorkes waren?

:rofl:

Nietzsche 24 september 2012 21:56

Hahah, heerlijk, hopelijk waren de klappen zo hard, dat hij hier zijn hele leven nog last van gaat krijgen.

Nietzsche 24 september 2012 21:57

Wat een stumpertje ook, hoe hij daarbij ligt. Waarom is niet nog iemand, daar bovenop gesprongen?

Sjaax 24 september 2012 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 6340126)

Wanneer komen de Oekraïense Femen hun Iraanse zusters helpen?

Femen beginnen een internationaal trainingskamp

Lof der Zotheid 24 september 2012 22:27

Was da zijn schoonmoeder?:lol:

maddox 24 september 2012 23:02

Da komt ervan dat je de lokale karate transsexueel probeerd aan te randen.

Antoon 24 september 2012 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6340162)
Hahah, heerlijk, hopelijk waren de klappen zo hard, dat hij hier zijn hele leven nog last van gaat krijgen.

't zal hem in ieder geval leren de vrouwen op een Middeleeuwse manier te behandelen.

lombas 25 september 2012 08:15

De manier waarop vele Iraanse vrouwen hun sluier dragen, zou enkel op pure jaloezie kunnen rekenen in landen als Saoudi-Arabie...

Desalniettemin zijn er af en toe gevallen van politiegeweld tegen vrouwen die hun hijab "incorrect" dragen (lees: meer dan X streep haar of agent Y heeft een slechte dag). Zoiets is uiteraard ontoelaatbaar (net als de wet zelf overigens).

Hoe dan ook, ondanks het feit dat meneer Beheshti uiteraard niet zegt of hij zelf eerst (met) fysiek geweld (gedreigd of gebruikt) heeft: alle fysiek geweld valt af te keuren.

Verder is er geen klacht ingediend en zijn alle lippen in het stadje blijkbaar verzegeld volgens de procureur, dus het verhaal zal wel geen staartje krijgen.

Liederik 25 september 2012 08:51

Als je de na en voor foto zo ziet , vraag ik me toch af waarmee die vrouw sloeg. Een strijdvlegel? Een gepunte knots?

Kijk naar dat bloed. Dat krijg je niet door gewoon maar wat 'uit alle macht' te meppen.

Er staat ook niet bij of de vrouw opgepakt is of gestraft.

Dat verhaaltje klopt van geen kanten.

lombas 25 september 2012 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 6340572)

Als je de na en voor foto zo ziet , vraag ik me toch af waarmee die vrouw sloeg. Een strijdvlegel? Een gepunte knots?

Kijk naar dat bloed. Dat krijg je niet door gewoon maar wat 'uit alle macht' te meppen.

Er staat bij dat de vrouw niet gekend is, en dat de man geen klacht heeft ingediend. Het incident gebeurde eind augustus, de foto "na" dateert van recent.

De man verklaarde dat de vrouw hem eerst op de grond duwde, en dan schopte. De hoeveelheid bloed kan wel degelijk komen van een hoofdletsel. Dat komt overeen met de hersenkneuzing die hij heeft opgelopen.

Desalniettemin denk ik niet dat de rechtse foto authentiek is. Ze komt in elk geval niet van het Iraanse persagentschap.

Esperanza 25 september 2012 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6340521)
Hoe dan ook, ondanks het feit dat meneer Beheshti uiteraard niet zegt of hij zelf eerst (met) fysiek geweld (gedreigd of gebruikt) heeft

Men hoeft niet persé letterlijk fysiek geweld te gebruik teneinde iemand, hetzij een persoon, hetzij het vrouwelijk gedeelte van een bevolkingsgroep, te terrorriseren.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6340521)
alle fysiek geweld valt af te keuren.

Onzin uiteraard.

In bepaalde gevallen is het niet alleen aan te bevelen, het is soms ook het laatste redmiddel. En al zeker in dit geval.

Een dolgedraaide imam die een rammeling krijgt van een vrouw die het niet (langer) pikt. Ik kan het alleen maar toejuichen.

Welke andere opties had die vrouw dan? Een rationele discussie met een "godsgeleerde" beginnen? Ik denk het niet...

Kortom, wie niet wil horen, moet maar voelen.

Bon, voor zover dit verhaaltje op ware gronden berust, natuurlijk. Eerlijk gezegd, heb ik er mijn twijfels bij.

Yous 25 september 2012 09:38

Kan ik haar een bos bloemen sturen?

Mahalingam 25 september 2012 11:16

Volgens het bericht is de man een Hojatoleslam. Een soort ayatollah.
Dat zie je ook op de linker foto: daar heeft hij zijn jurk aan en zie je dat hij boeken heeft. Dus is die een geleerde.
Op de rechter foto heeft hij bepaald geen beroepskleding aan; normale standaard-westerse kleding. Tja en dan mis je een belangrijk deel van je autoriteit. De enige autoriteit die overblijft is die van het man-zijn.
Hij is dus niet het ziekenhuis ingeslagen als Hojatoleslam maar gewoon als een klootzak die klop kreeg.

In Teheran is het heel lastig voor een beroeps-moslim in ornaat om een taxi te krijgen. Als ze op pad moeten dan verkleden ze zich 'normaal'. En als ze dan (kunnen ze moeilijk laten) gaan zeuren tegen de taxi chauffeur over dat die een betere moslim moet worden, dan kan die gelijk uitstappen.
Dat volk is niet populair bij de taxis'. Daar komt nog bij dat ze altijd korting willen hebben vanwege hun verheven positie. Stelletje parasieten.

Bobke 25 september 2012 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 6340572)

Was het wel een vrouw ?
Onder zo een sluier kan van alles schuilgaan.

lombas 25 september 2012 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 6340783)
Was het wel een vrouw ?
Onder zo een sluier kan van alles schuilgaan.

Iran heeft inderdaad een zeer liberale politiek rond transseksualiteit.

Liederik 25 september 2012 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6340577)
Er staat bij dat de vrouw niet gekend is, en dat de man geen klacht heeft ingediend. Het incident gebeurde eind augustus, de foto "na" dateert van recent.

De man verklaarde dat de vrouw hem eerst op de grond duwde, en dan schopte. De hoeveelheid bloed kan wel degelijk komen van een hoofdletsel. Dat komt overeen met de hersenkneuzing die hij heeft opgelopen.

Desalniettemin denk ik niet dat de rechtse foto authentiek is. Ze komt in elk geval niet van het Iraanse persagentschap.

Da's toch bizar; dat er zelfs geen klacht ingediend wordt? Zelfs al kwam de man abrupt tot inkeer en zag hij in dat hij een misogyne religieuze pezewever is , dan nog is de reactie van de vrouw te disproportioneel agressief en verstrekkend. Een klacht tegen onbekenden, een veroordeling (makkie vanuit zijn positie, en islam is vrede),... De man wordt vakkundig in elkaar getrimd (door een vrouw?), verweert zich niet en doet vervolgens... niks?

Ofwel is de rechtse foto fake, (rechterman lijkt dikker, heeft een ronder hoofd en onderlip-baard is anders) en/ of heeft onze imam andere dingen mispeuterd waarvoor een koek op zijn oog het gevolg was en heeft hij een femme fatale uitgevonden.

Liederik 25 september 2012 11:41

Straks word ik nog een troofer. :-)

quercus 25 september 2012 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 6340126)
Een welverdiende koek op zijn arrogantie

:lol::lol::lol:

Het valt nu nog te zien wat de gevolgen hiervan kunnen zijn voor deze Iraanse dame. Het zou me niet verbazen dat de betrokken mollah het voor de rechtbank brengt en dat deze potige lady tot een aantal zweepslagen wordt veroordeeld.

lombas 25 september 2012 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 6340813)
Da's toch bizar; dat er zelfs geen klacht ingediend wordt? Zelfs al kwam de man abrupt tot inkeer en zag hij in dat hij een misogyne religieuze pezewever is , dan nog is de reactie van de vrouw te disproportioneel agressief en verstrekkend. Een klacht tegen onbekenden, een veroordeling (makkie vanuit zijn positie, en islam is vrede),... De man wordt vakkundig in elkaar getrimd (door een vrouw?), verweert zich niet en doet vervolgens... niks?

Ofwel is de rechtse foto fake, (rechterman lijkt dikker, heeft een ronder hoofd en onderlip-baard is anders) en/ of heeft onze imam andere dingen mispeuterd waarvoor een koek op zijn oog het gevolg was en heeft hij een femme fatale uitgevonden.

Dat hij zich niet heeft verweerd, is niet zo heel verwonderlijk indien hij verkeerd valt en zijn hoofd zwaar bezeerd. Hij kan even KO zijn geweest.

Soit - als, als, als... &c.

;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be