muishond |
12 juli 2004 22:12 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flemish_patriot
Ik vrees dat ze wel zullen moeten na een eventuele uistpraak in Cassatie.. anders kan de partij immers haar subsidies vergeten, en daar leeft een partij van. Ok ze hebben een reserve voor een paar jaren, maar de partijtop zal ook wel even in de toekomst kijken. Ik vermoed dat ze het logo zelf zullen behouden, en de naam lichtjes veranderen. Qua inhoud - en dat proces is nu al in gang gezet - evolueert het blok naar een brede rechtse partij.
Persoonlijk heb ik daar niets op tegen, zolang de partij haar beginstandpunten maar niet verloochent, want dat is het moment voor een nieuwe, radicaal-rechtse partij in Vlaanderen.
|
Indd de basisprincipes van het blok moeten blijven maar ik heb er alle vertrouwen in dat ze die niet zullen verloochenen. Ik vrees er alleen voor dat Frank Vanhecke zijn positie als voorzitter wel eens in het gedrang zal komen en dat zou een slechte zaak zijn.
|
Geloof dat niet!
Eerst en vooral is de partijvoorzitter van het VB niet voor zijn taak als
voorzitter betaald. Met het pinten geven wat van een voorzitter verwacht wordt is dit in feite zeer verlieslatend.
Tweedens door de strakke structuren van het Vlaams Blok bestaat de partijraad, die de beslissende stem heeft, voor de overgrote meerderheid
uit volbloed nationalisten. En die hebbenFrank met zijn scherp verstand leren waarderen en heeft hij zeer weinig oppositie in de partij.
Frank is trouwens niet te verleiden met geld. Hij was bij de VNP later Vlaams Blok vanaf het eerste uur.
Hij heeft de partij nu naar opeenvolgende overwinningen gebracht en de
laatste nu in Juni een werkelijke grondverschuiving veroorzaakt in Vlaanderen
Indien hij nog verder wilt, en zijn mandaat loopt ten einde in 2005, zal hij nog voor minimum nog voor een volgende vijf jaar in de voorzitterstoel
zitten.
Ik zeg wel indien hij het nog wilt. Want het voorzitterschap heeft reeds veel van hem gevergd.
Hij is echter een taaie. Een aardje naar zijn moeder, die nog leeft en in de late tachtigs is. Een groot nationaliste die haar mening ook aan Frank zal geven als zij denkt dat hij verkeerd is. Dus reeds democraten in de kern van de familie zelf.
Hiermee wil ik dan ook een oproep doen aan de nationalisten om eens een huldeblijk te willen organiseren in Brugge voor moeder Van Hecke,
of beter EMMA GELDHOF
En nodig mij dan ook uit want ik kom er zowaar speciaal naar Europa voor. Al was het maar voor een dag!
|