Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Wat is het nu? Eieren of joeng? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=177036)

Robrecht de Fries 25 september 2012 18:56

Wat is het nu? Eieren of joeng?

Ze weten bij CD&V echt niet meer hoe hard ze liegen. Schouppe zegt dat CD&V voorakkoorden heeft in 275 gemeenten. Beke ontkent het allemaal: die snuffelt enkel maar wat rond naar eigen zeggen.
Hoe geloofwaardig is die partij nu eigenlijk nog? Zero,als u het mij vraagt.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-ontkent.dhtml

Citaat:

Schouppe: "CD&V sloot voorakkoorden in 275 gemeenten"; Wouter Beke ontkent

CD&V-voorzitter Wouter Beke (foto) zegt dat zijn partij geen voorakkoorden heeft gesloten in 275 Vlaamse gemeenten. Hij reageert daarmee op de commotie die een interview van zijn partijgenoot Etienne Schouppe veroorzaakte. "Lokaal besnuffelen alle partijen elkaar wel eens. Maar het is de kiezer die beslist", zei Beke op Twitter.

Schouppe had in een gesprek met de nieuwssite Apache gezegd dat er, naar zijn persoonlijke inschatting, in minstens 275 Vlaamse gemeenten voorakkoorden zijn gesloten tussen partijen. "Je kan er gif op innemen dat er in ten minste 250 en mijn persoonlijke inschatting is zeker 275 van de 308 Vlaamse gemeenten nu al voorakkoorden zijn gemaakt".

Schouppe was zes jaar geleden als politiek secretaris van CD&V nauw betrokken bij de lijstvorming en wordt nu "aangesproken om behulpzaam te zijn", ook bij het maken van voorakkoorden. "Als partij sturen we er zelf niet op aan, maar we weten natuurlijk dat het gebeurt. Door iedereen. Het is een grote huichelarij hoe politici op tv verklaren dat ze voorakkoorden niet correct vinden", aldus Schouppe.

Voorakkoorden tegen de N-VA

Of er voorakkoorden tegen de N-VA gesloten worden? "Als dat zo zou zijn, dan is dat omdat ze het zelf hebben gezocht", zegt Schouppe. "Op de plaatsen waar ik weet heb dat mensen van Open Vld, CD&V of sp.a zijn overgestapt, zie ik geen coalities met N-VA tot stand komen. Wat wil je ook? Met 36 procent in de peilingen moet je geen calimero meer spelen".

Hoe de spanning tussen CD&V en N-VA na 14 oktober evolueert, zal afhangen van de conclusies die uit de gemeenteraadsverkiezingen worden getrokken, zegt Schouppe. "Als N-VA niet de grote dooddoener blijkt te worden, dan zal de spanning zakken. Anders wordt het een kwestie van overleven".

Henri1 25 september 2012 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht de Fries (Bericht 6341411)
Ze weten bij CD&V echt niet meer hoe hard ze liegen. Schouppe zegt dat CD&V voorakkoorden heeft in 275 gemeenten. Beke ontkent het allemaal: die snuffelt enkel maar wat rond naar eigen zeggen.

Voelt u nattigheid ?

Robrecht de Fries 25 september 2012 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6341416)
Voelt u nattigheid ?

Regent het? 8-)

het vingertje 25 september 2012 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht de Fries (Bericht 6341419)
Regent het? 8-)

Neeje, hij zevert.

Geert C 25 september 2012 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht de Fries (Bericht 6341411)

Ja maar, heeft Schouppe nu gezegd dat er in 275 gemeenten waarschijnlijk al voorakkoorden zijn of heeft hij gezegd dat zijn partij al 275 voorakkoorden op zak heeft? De titel van dat artikel suggereert het tweede, maar de citaten in het artikel zelf wijzen op het eerste. :?

Robrecht de Fries 25 september 2012 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 6341467)
Ja maar, heeft Schouppe nu gezegd dat er in 275 gemeenten waarschijnlijk al voorakkoorden zijn of heeft hij gezegd dat zijn partij al 275 voorakkoorden op zak heeft? De titel van dat artikel suggereert het tweede, maar de citaten in het artikel zelf wijzen op het eerste. :?

Suggereert u nu dat CD&V in vele gemeenten dubbel spel speelt?

Beke beweert dat er van voorakkoorden helemaal geen sprake is: alleen van wat snuffelen bij andere partijen. Minstens één van de twee liegt.

nihao 25 september 2012 19:40

Wie sluit er nu voorakkoorden met de gedoodverfde verliezers van de verkiezingen ?

Geert C 25 september 2012 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht de Fries (Bericht 6341473)
Suggereert u nu dat CD&V in vele gemeenten dubbel spel speelt?

Neen, alleen dat HLN (al dan niet bewust) die uitspraak van Schouppe verkeerd interpreteert. Schouppe zegt enkel dat er volgens hem in waarschijnlijk 275 gemeenten voorakkoorden zijn en dat alle partijen wel ergens een voorakkoord hebben, hij zegt nergens dat ZIJN PARTIJ in 275 gemeenten voorakkoorden heeft gesloten.

Citaat:

Beke beweert dat er van voorakkoorden helemaal geen sprake is: alleen van wat snuffelen bij andere partijen.
Neen, dat beweert Beke helemaal niet. Hij zegt klaar en duidelijk het volgende: "CD&V heeft GEEN voorakkoorden in 275 gemeenten!" Dat sluit niet uit dat zijn partij misschien wel voorakkoorden heeft, maar alleszins geen 275. :-P

Citaat:

Minstens één van de twee liegt.
Neen, zij kunnen perfect allebei gelijk hebben. HLN creëert hier eigenlijk een "incident" dat er niet is.

Robrecht de Fries 25 september 2012 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 6341482)
Neen, alleen dat HLN (al dan niet bewust) die uitspraak van Schouppe verkeerd interpreteert. Schouppe zegt enkel dat er volgens hem in waarschijnlijk 275 gemeenten voorakkoorden zijn en dat alle partijen wel ergens een voorakkoord hebben, hij zegt nergens dat ZIJN PARTIJ in 275 gemeenten voorakkoorden heeft gesloten.

Stop met kronkelen: u maakt het niet alleen erger, maar ook nog eens hilarischer. Hoe weet Schouppe van eventuele voorakkoorden tusen ANDERE partijen? U toont zich een waardig tjeef met zo een onzin te posten.

Citaat:

Neen, dat beweert Beke helemaal niet. Hij zegt klaar en duidelijk het volgende: "CD&V heeft GEEN voorakkoorden in 275 gemeenten!" Dat sluit niet uit dat zijn partij misschien wel voorakkoorden heeft, maar alleszins geen 275. :-P
Of hoe tjeveriger dan tjeef u nog kan zijn. :roll:

Citaat:

Neen, zij kunnen perfect allebei gelijk hebben. HLN creëert hier eigenlijk een "incident" dat er niet is.
Goed geprobeerd, maar er is geen kat die u gelooft.8-)

Amon_Re 25 september 2012 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 6341479)
Wie sluit er nu voorakkoorden met de gedoodverfde verliezers van de verkiezingen ?

Waarom begin je nu ineens over Open VLD?

Robrecht de Fries 25 september 2012 20:56

@gertc: Het valt mij nu op dat HLN Schouppe citeert: "CD&V sloot voorakkoorden in 275 gemeenten"

Heel uw theorie en uitvluchten vallen volledig in duigen.

Mind = Blown 25 september 2012 21:29

Beke is zowaar nog meer spindoctor dan Slangen in de tijd van "Guy Géniale". Vast een burgemeestersherpke waard.

In ieder geval duidt het er weer maar eens goed op hoe achterlijk en geïsoleerd sommige regio's in Vlaanderen nog zijn. Ik denk daarbij aan Ieper (Leterminé), Aalter (de Crem), Leopoldsburg (Beke), Liedekerke (Schouppezot) enz..

Beke is duidelijk ergens in een prepuberale fase blijven steken. En dat leid ik vooral af uit de compleet van de pot gerukte politicocrapuleuze fantasmen die hij eropna houdt... en niet zozeer die fucking kindersmoel om van te spugen.

vrijevlaming 25 september 2012 21:32

Geert C heeft volgens mij nochthans gelijk *schenkt zich rap een whisky in om zijn mond te spoelen*

aan de titels te zien op de krantensites, had ik ook eerst het verkeerde idee. Maar bij nader inzien zegt schouppe volgens mij dat er in veel gemeenten al een voorakkoord is, maar nergens dat dit noodzakelijk cd&v is.

Mind = Blown 25 september 2012 21:34

Dat "besnuffelen" kennen we, niet waar Jean-Luc?

Herinnert iemand zich nog het Rita Van Dam debacle uit Vilvoorde? Waarbij den Dikke en de Cd&V 31 telefoontjes pleegden naar VB'ster Van Dam om ze over te kopen?

De CD&V ontkende in alle toonaarden, terwijl de bewijzen er zwart op wit waren (telefoonfactuur die eerst niet werd doorgegeven door telenet) en den Dikke alles deed om die te laten verdwijnen.

Daarna heeft den Dikke er twee FDF'ers bijgepakt, liever Haentjes dan Leeuwtjes natuurlijk.

Txiki 25 september 2012 21:44

Wat maakt het uit? Als het er op aankomt, zijn zo'n voorakkoorden een vodje papier zonder enige rechtswaarde. De belangrijkste week moet nog komen. Eens kijken hoeveel er dan hun zakken draaien.

De schoofzak 25 september 2012 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6341416)
Voelt u nattigheid ?

Neen, tsjeverigheid. Dat is wat ik voel.

En gij, wat voelt gij ?
Noblesse de Laeken ?

.

giserke 25 september 2012 22:09

Schouppenaas zegt eigenlijk dat er al zoveel voorakkoorden zijn tegen N-VA, en dat het de schuld van de N-VA zelf is, omdat er zoveel mensen stemmen op N-VA.

Is dit een verspreking van die hufter of meent hij die uitspraak?

giserke 25 september 2012 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht de Fries (Bericht 6341577)
@gertc: Het valt mij nu op dat HLN Schouppe citeert: "CD&V sloot voorakkoorden in 275 gemeenten"

Heel uw theorie en uitvluchten vallen volledig in duigen.

Idd, en daarbij komt hij nog eens zeggen dat het de schuld van de N-VA zelf is, dat er zoveel voorakkoorden zijn van de CD&V.

giserke 25 september 2012 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6341682)
Wat maakt het uit? Als het er op aankomt, zijn zo'n voorakkoorden een vodje papier zonder enige rechtswaarde. De belangrijkste week moet nog komen. Eens kijken hoeveel er dan hun zakken draaien.

Maar laten we het wel vettig in de media brengen.
Brengt altijd wat asturbantie in de campagne.

Txiki 26 september 2012 09:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6341785)
Maar laten we het wel vettig in de media brengen.
Brengt altijd wat asturbantie in de campagne.

Och, die kakkers behandelen de mensen nog altijd op dezelfde manier als in de 19de eeuw: als een massa domme kloten die een herder nodig hebben en veilig in de onderdrukkende stal moeten blijven.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be