Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   allochtone moordenaar slechts 5 jaar cel. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=17704)

Mitgard 12 juli 2004 19:36

Jongeman riskeert vijf jaar cel na dodelijke karateslag

Voor de correctionele rechtbank van Antwerpen heeft de procureur maandag vijf jaar gevangenisstraf gevorderd voor de 29-jarige Abdelouahab E.M. Zijn slachtoffer, de Antwerpenaar H, moest een karateslag naast enkele rake klappen incasseren na een geschil over condoomgebruik. In combinatie met alcohol waren de klappen dodelijk.

H. pikte in de nacht van 20 op 21 september 2002 een mannelijke prostitué op aan het Antwerpse stadspark. Beide mannen begaven zich naar een appartement aan de Plantin en Moretuslei. E.M. wilde een condoom gebruiken, maar de Antwerpenaar weigerde. Daarop wilde E.M. vertrekken, maar niet zonder eerst geld te krijgen voor reeds bewezen diensten. H. weigerde en lachte E.M. uit. Daarop gaf E.M. hem een karateslag in de hals. H. viel op het bed en kreeg er nog enkele rake klappen bovenop. Vervolgens nam E.M. de gsm van zijn slachtoffer en de sleutels van het appartement, sloot de deur en ging ervandoor.

Enkele dagen na de fatale nacht, deden de dochters van H. aangifte van de verdwijning van hun vader. Via de gestolen gsm kwam de politie E.M. op het spoor. Op 28 september werd hij opgepakt en vervolgens door het gerecht aangehouden op beschuldiging van opzettelijke slagen en verwondingen zonder de intentie om te doden maar met de dood tot gevolg.

De burgerlijke partij was het niet eens met de kwalificatie van de feiten (slagen en verwondingen zonder de intentie om te doden maar met de dood tot gevolg). Volgens de advocaat was de intentie om te doden er wel, omdat de karateslag van E.M. in de gevechtsport bekendstaat als dodelijk. Tevens maakte de burgerlijke partij gewag van roofmoord omdat er geen geld en geen portefeuille teruggevonden waren in de flat.
De procureur vorderde de maximumstraf van vijf jaar rekening houdend met eerdere geweldplegingen en feiten.

------------------------------------------------------------------

BTW, waarom is dit geen racistische moord?

Raf 12 juli 2004 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard

Omdat er geen racistische motieven aan ten grondslag liggen. Dat is toch niet zo ingewikkeld?

maddox 13 juli 2004 05:34

Neen, de basis van deze moord was duidelijk. Een prostituee die een klant doodslaat en berooft... Het kleine detail dat beiden mannen waren is van geen belang.
En het feitje dat de prostituee de nodige gevechtsportkennis heeft, en die ten gronde heeft gebruikt...

Ik verwacht eerder dat die kwispel binnenkort een ander probleem krijgt, eentje van religieuze aard. want voor deze keer is de naam van de misdadiger wel gepubliseerd, en naar mijn idee heeft een bepaalde afkomst, gecombineerd met religie een grondig probleem met sex tussen mannen.

Tzuvar Raemborr 13 juli 2004 05:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Neen, de basis van deze moord was duidelijk. Een prostituee die een klant doodslaat en berooft... Het kleine detail dat beiden mannen waren is van geen belang.
En het feitje dat de prostituee de nodige gevechtsportkennis heeft, en die ten gronde heeft gebruikt...

Ik verwacht eerder dat die kwispel binnenkort een ander probleem krijgt, eentje van religieuze aard. want voor deze keer is de naam van de misdadiger wel gepubliseerd, en naar mijn idee heeft een bepaalde afkomst, gecombineerd met religie een grondig probleem met sex tussen mannen.

En het mag eigenlijk niet gezegd worden maar in de gevangenis zit een behoorlijk aantal mensen met die bepaalde religieuze overtuiging. "EM" gaat een zware tijd tegemoet, denk ik.

Is dit nu goed of slecht?

Stel dat hem iets aangedaan wordt, dan is dit ergens rechtvaardig : zo krijgt hij toch nog een strenge straf. Anderzijds is het dan wel voor totaal verkeerde redenen.

Kaal 13 juli 2004 08:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:

Omdat er geen racistische motieven aan ten grondslag liggen. Dat is toch niet zo ingewikkeld?

Lijkt mij ook duidelijk. Het feit dat de moordenaar een allochtoon is is in deze niet relevant. 5 jaar cel mag weinig lijken, maar dat zou ook het tarief geweest zijn voor een blanke Belg. Het voorval kan eventueel dienen om de laksheid van onze samenleving aan te klagen, maar dat is dan ook alles. Dit heeft niets met recisme of allochtonen te maken maar alles met onze eigen - door blanken geschreven - strafwet.

Dixie 13 juli 2004 08:26

dat heb je als de linkiwinkies aan de macht

Herr Flick 13 juli 2004 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
Citaat:

En het mag eigenlijk niet gezegd worden maar in de gevangenis zit een behoorlijk aantal mensen met die bepaalde religieuze overtuiging. "EM" gaat een zware tijd tegemoet, denk ik.

Stel dat hem iets aangedaan wordt, dan is dit ergens rechtvaardig : zo krijgt hij toch nog een strenge straf. Anderzijds is het dan wel voor totaal verkeerde redenen.

Ik denk dat hij de nodige training voor zijn sluitspier van doen zal hebben, ... :mrgreen:

Peace 13 juli 2004 10:37

Citaat:

Citaat:

Alhoewel? Homo's zijn toch ook een ras apart. :lol:

Tegendradigaard 13 juli 2004 10:40

Slechts 5 jaar voor nen homo te vermoorden ?? Schande zo weinig....

Misschien was de moordenaar wel een religieus fanaticus die onschuldige homo's opwachtte om te kunnen doen wat hij van Mohammed moet doen ??

Tzuvar Raemborr 13 juli 2004 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr

Ik denk dat hij de nodige training voor zijn sluitspier van doen zal hebben, ... :mrgreen:

Op welke verdieping zou zijn cel liggen? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Peace 13 juli 2004 10:49

De strafmaat van 5 jaar lijkt mij toch enigzins aan de lagen kant. Het was niet enkel doodslag maar ook nog beroving.

Voor beroving alleen kun je voor de Belgische strafwet reeds meer dan 5 jaar krijgen.

Ik vind het enkel al om deze reden een merkwaardig lage eis. In elk geval moet het vervolg op deze straf de uitzetting uit ons land zijn. Wij kunnen dergelijke individuën hier best missen.

maddox 13 juli 2004 11:46

Tegendradigaard stelt hier een goeie vraag.

Was dat kereltje een "man voor mannen", of was het uitgekiende actie?

Och kom, de klant is niet met het hoofd eerst van een hoog gebouw gegooid, dus da's niet te bewijzen.

Raven 13 juli 2004 12:06

Citaat:

TEN GRONDE HEEFT GEBRUIKT?

Er zijn maneuvers in de gevechtsporten die levensgevaarlijk zijn. Een slag in de nek met de bedoeling uw halsanders dicht te slaan. Dat is even gevaarlijk als say, iemand steken met een mes en proberen z'n hart te raken. En daarna nog verder slaan ook...

Tegendradigaard 13 juli 2004 12:13

Ik vraag mij af moest die Marokkaan zich beroepen op de Koran voor zijn daad of men hem zou vervolgd hebben in een Islamitisch land ?

Eugene 13 juli 2004 13:00

Citaat:

Hopelijk is er bewaking op den boerentoren :) :) :)

Tegendradigaard 13 juli 2004 13:35

Volgens mij was het geen racistische moord maar wel een homofobe moord..

Raf 13 juli 2004 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Volgens mij was het geen racistische moord maar wel een homofobe moord..

Volgens mij is Antwerpenaar H. per ongeluk tegen de uitgestoken hand van Abdelouahab E.M. aangelopen...

Tzuvar Raemborr 13 juli 2004 17:12

Citaat:

Volgens mij is Antwerpenaar H. per ongeluk tegen de uitgestoken hand van Abdelouahab E.M. aangelopen...

Ja, volgens mij heeft Raf gelijk, nen homo die een moord begaat, dat kán toch gewoon niet he. En zeker genen allochtone homo. Wie zoiets durft beweren die is rijp voor het quote-archief :)

thePiano 13 juli 2004 17:22

Citaat:

Citaat:

Inderdaad, gewoon een passionele moord zoals de meeste relaties wel dramatisch beëindigd worden. Waarschijnlijk was onze ultra-onverdraagzame Mitgard naar wat anders op zoek.... ra ra wat zal het geweest zijn?

Interessant is wel dat ook bij allochtonen homoseksualtiteit wordt beleefd. Toch iets waar Blokkers wat van moeten opgestoken hebben, al was het maar dat allochtonen en autochtonen in wezen maar weinig van mekaar verschillen. Noch in het goede noch in het kwade.

Beer 13 juli 2004 17:26

En zonder met zijn kop naar beneden van het hoogste gebouw te smijten.
Die kerel zal zeker geen 72 maagden krijgen als hij bij diene ALLAH komt

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be