Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Gemeenteraadsverkiezingen 2012 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=221)
-   -   Hoofdsponsor N-VA op de bres. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=177061)

schaveiger 26 september 2012 09:53

Hoofdsponsor N-VA op de bres.

De laatste weken worden we vergast met stukjes populistische opinies van Voka-leden. De ene zijn van een zogenaamde clubje ondernemers die aanraden om voor de N-VA te stemmen. De andere van een "einzelganger" uit dezelfde hoek die Di Rupo verwijt van marxisme. Dit alles laat ons toe om ons een idee te vormen van wat we mogen verwachten van die ultra-liberalen. Ik hoop dat ze de volstrekte meerderheid halen, de enige manier om de ogen te openen van die naïevelingen die denken dat ze de redders van de loontrekkenden zijn.

Tommm 26 september 2012 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger (Bericht 6342189)
De laatste weken worden we vergast met stukjes populistische opinies van Voka-leden. De ene zijn van een zogenaamde clubje ondernemers die aanraden om voor de N-VA te stemmen. De andere van een "einzelganger" uit dezelfde hoek die Di Rupo verwijt van marxisme. Dit alles laat ons toe om ons een idee te vormen van wat we mogen verwachten van die ultra-liberalen. Ik hoop dat ze de volstrekte meerderheid halen, de enige manier om de ogen te openen van die naïevelingen die denken dat ze de redders van de loontrekkenden zijn.

Ik weet dat er in het zuiden van het land gevreesd wordt voor een overwinning van NVA maar eigenlijk moeten ze, zoals jij zegt, winnen. Pas dan kunnen ze hun incompetentie bewijzen. Als ik de kandidaten van de NVA in mijn gemeente bekijk wordt het nog lachen. 1 kerel met politieke ervaring, de rest oppurtunistische arrivisten met 0 % politieke ervaring. Die gasten worden levend opgegeten door de ervaren politici in mijn gemeente.

Robrecht de Fries 26 september 2012 10:00

Citaat:

Bronnen zouden ten eerste interessant zijn. Vage beweringen kan iedereen maken. Wat Di Rupo en marxisme betreft, dat is verre van gelogen. BTW: ik dacht dat een rode er fier op zou zijn om marxist genoemd te worden, maar blijkbaar zijn de roden van vandaag niet meer de roden die er ooit geweest zijn. :roll:

giserke 26 september 2012 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6342198)
Ik weet dat er in het zuiden van het land gevreesd wordt voor een overwinning van NVA maar eigenlijk moeten ze, zoals jij zegt, winnen. Pas dan kunnen ze hun incompetentie bewijzen. Als ik de kandidaten van de NVA in mijn gemeente bekijk wordt het nog lachen. 1 kerel met politieke ervaring, de rest oppurtunistische arrivisten met 0 % politieke ervaring. Die gasten worden levend opgegeten door de ervaren politici in mijn gemeente.

Wat bedoel je nu juist met 0% politieke ervaring?
Wat is voor U die "ervaring"? Politiekers die het gewent zijn met de vingers in de vetpotten te zitten?

Jantje 26 september 2012 10:03

Citaat:

Je vergeet even dat veel van deze mensen veel bekwamer zijn als stuurslid dna de meeste van onze politici.

Trouwens N-VA zit reeds in verschillende gemeenteraden en zit in de Vlaamse regering.

Ze hebben dus reeds bewezen dat ze het kunnen en niet bang zijn voor verantwoordelijkheid.

De PS is dus terecht bang voor de N-VA, want die heeft reeds bewezen het te kunnen en de PS heeft reeds bewezen er niets van terecht te brengen.

Amon_Re 26 september 2012 10:04

Citaat:

Eigenlijk heb ik liever iemand die ervaring heeft in beheren dan in politiek. Maar dat ben ik.

Tommm 26 september 2012 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 6342212)
Je vergeet even dat veel van deze mensen veel bekwamer zijn als stuurslid dna de meeste van onze politici.

Trouwens N-VA zit reeds in verschillende gemeenteraden en zit in de Vlaamse regering.

Ze hebben dus reeds bewezen dat ze het kunnen en niet bang zijn voor verantwoordelijkheid.

De PS is dus terecht bang voor de N-VA, want die heeft reeds bewezen het te kunnen en de PS heeft reeds bewezen er niets van terecht te brengen.

Wat te kunnen? :lol: Ze zijn een kleine partij in de Vlaamse regering, voor de rest hebben ze nog niet bestuurd, tenzij als VU. De Wever, zoals bekend, kon het niet federaal. Je leeft in een fantasie.

Tommm 26 september 2012 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6342215)
Eigenlijk heb ik liever iemand die ervaring heeft in beheren dan in politiek. Maar dat ben ik.

Daar heb je een punt... Die zijn er in mijn gemeente ook niet bij...

schaveiger 26 september 2012 10:17

Citaat:

Ook bij andere partijen stoten we soms op klunzen. Wat ik bedoel is het feit dat velen die partij als de redder in nood beschouwen terwijl ze dat alleen maar is voor haar sponsor.

schaveiger 26 september 2012 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht de Fries (Bericht 6342201)
Bronnen zouden ten eerste interessant zijn. Vage beweringen kan iedereen maken. Wat Di Rupo en marxisme betreft, dat is verre van gelogen. BTW: ik dacht dat een rode er fier op zou zijn om marxist genoemd te worden, maar blijkbaar zijn de roden van vandaag niet meer de roden die er ooit geweest zijn. :roll:

Ik geloof dat jij fruit met groenten verwisselt.

De schoofzak 26 september 2012 10:26

Citaat:

Ik deel uw hoop op een volstrekte meerderheid. Niet alleen in jouw gemeente, maar in zoveel gemeentes als mogelijk.

Je kan je bijdrage daartoe leveren door het juiste bolleke te kleuren op 14 oktober.

Maar, fundamentalist als ik ben, zou ik persoonlijk niet graag hebben dat jij op de nva stemt.
Liever een magere wolf in het bos, dan een vette hond aan de ketting.
Liever sterven dan overleven op steun van de vijand.

.

giserke 26 september 2012 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6342222)
Wat te kunnen? :lol: Ze zijn een kleine partij in de Vlaamse regering, voor de rest hebben ze nog niet bestuurd, tenzij als VU. De Wever, zoals bekend, kon het niet federaal. Je leeft in een fantasie.

Volgende verkiezingen zullen ze het wel kunnen.
Als de Vlaamse minderheidspartijen in de hoek zullen zitten, en er federaal geen regering kan worden gevormd zonder dat de Vlaamse eisen ingewilligd worden.

Robrecht de Fries 26 september 2012 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger (Bericht 6342231)
Ik geloof dat jij fruit met groenten verwisselt.

Ik wacht nog altijd op de bronnen die uw beweringen ondersteunen. Zonder is het enkel maar oeverloos gekakel.

De schoofzak 26 september 2012 10:32

Citaat:

De 'ervaren' politici worden vreselijk bedankt:
- voor de enorme staatsschuld
- voor de sociaal-economische toestand die dichter aanleunt bij Griekenland dan bij Nederland
- voor de situatie van de immigratie
- voor het toezicht en de organisatie op het toezicht van de banken; de veiligheid van de simpele spaarboekjes
- voor de werking van onze justitie
- de transparantie en efficiëntie van de geldstromen in ons staatsbestel
- de duidelijkheid van ons bestuur, de homogene bevoegdheden, de administratieve eenvoud, de klare en duidelijke belastingsregels zonder achterpoortjes, de putten in de wegen ....
....

Voor mij is het overduidelijk: "ander en beter".

Ook op gemeentelijk vlak. Want daar zit de 'basis' van de politici van het hoger niveau, die ons dat allemaal gelapt hebben. Die 'basis' heeft kritiekloos laten betijen !

.

Amon_Re 26 september 2012 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6342224)
Daar heb je een punt... Die zijn er in mijn gemeente ook niet bij...

En U weet dat..... Hoe? Er is een verschil tussen weten & wensen mijn beste.

Tommm 26 september 2012 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6342265)
En U weet dat..... Hoe? Er is een verschil tussen weten & wensen mijn beste.

Omdat de uitgebreide propaganda van de NVA ook vermeld wat ze als beroep doen, beste.
Alle respect voor huisvrouwen, drankenhandelaars en gepensioneerden maar ik vermoed dat ze van beleid weinig kennen.

Tommm 26 september 2012 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6342252)
De 'ervaren' politici worden vreselijk bedankt:
- voor de enorme staatsschuld
- voor de sociaal-economische toestand die dichter aanleunt bij Griekenland dan bij Nederland
- voor de situatie van de immigratie
- voor het toezicht en de organisatie op het toezicht van de banken; de veiligheid van de simpele spaarboekjes
- voor de werking van onze justitie
- de transparantie en efficiëntie van de geldstromen in ons staatsbestel
- de duidelijkheid van ons bestuur, de homogene bevoegdheden, de administratieve eenvoud, de klare en duidelijke belastingsregels zonder achterpoortjes, de putten in de wegen ....
....

Voor mij is het overduidelijk: "ander en beter".

Ook op gemeentelijk vlak. Want daar zit de 'basis' van de politici van het hoger niveau, die ons dat allemaal gelapt hebben. Die 'basis' heeft kritiekloos laten betijen !

.

Daar zat de NVA onder vorm van de VU ook bij...

Robrecht de Fries 26 september 2012 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6342278)
Omdat de uitgebreide propaganda van de NVA ook vermeld wat ze als beroep doen, beste.
Alle respect voor huisvrouwen, drankenhandelaars en gepensioneerden maar ik vermoed dat ze van beleid weinig kennen.

U vermoedt. Nuja, als u nu weer zo vermoedt als u dat hier altijd doet, dan heeft u het ook dit keer weer volledig mis. Uw vooringenomenheid siert u geenszins. Misschien zijn die mensen wel veel bekwamer en realistischer dan de pipo' die nu in uw gemeente aan zet zijn. In mijn middelgrote stad zijner ook huisvrouwen, arbeiders.. die de meerderheid in het gemeentebestuur helpen uitmaken op dit moment. Dus besluit ik: dit is een onbekwaam stadsbestuur?
Trouwens het is de kiezer die de keuze maakt niet u alleen. Gelukkig maar!

Robrecht de Fries 26 september 2012 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6342279)

Daar zaten de traditionelen decennia bij.

robert t 26 september 2012 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6342279)

De Standaard van vandaag : 't Auditorium kiest voor Bart (universiteit Gent).

De huisartsenkrant : 50 % van de huisartsen stemt voor de N-VA.

De Vlaamse ondernemers : 43 % stemmen voor de N-VA.

Het % van jan met de pet is voorlopig onbekend, maar dat het aanzienlijk zal zijn staat vast.

Jouw zure reactie's doen niets terzake. Je bent totaal onbetekenend. We vinden je een absolute Lul. Je zal ermee moeten leven. Troost je, je bent niet alleen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be