Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Schotens tienerkoppeltje trekt de wijde wereld in (https://forum.politics.be/showthread.php?t=177085)

Den Duisteren Duikboot 26 september 2012 16:01

Schotens tienerkoppeltje trekt de wijde wereld in

http://www.gva.be/regio-antwerpen-no...dse-emmen.aspx

Men zal mij ongetwijfeld een romantische dwaas vinden, maar ik betrap mijzelf erop dat ik aan het supporteren ben voor dit koppel. Hoe langer ze aan die nijdassen van Child Focus en andere overstuurde pedagogen kunnen ontglippen, hoe liever.

Wat hopen jullie?

Rudy 26 september 2012 16:16

Moeilijke vraag.
Verliefden doen al eens dwaze dingen. Tja.

Den Duisteren Duikboot 26 september 2012 16:40

Ze zijn alweer herenigd met hun ouders... :|

manta 26 september 2012 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 6342897)
Ze zijn alweer herenigd met hun ouders... :|

Maar goed ook.

lombas 26 september 2012 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 6342828)

Men zal mij ongetwijfeld een romantische dwaas vinden, maar ik betrap mijzelf erop dat ik aan het supporteren ben voor dit koppel. Hoe langer ze aan die nijdassen van Child Focus en andere overstuurde pedagogen kunnen ontglippen, hoe liever.

Wat hopen jullie?

Mocht het vakantie zijn en beide 16, akkoord.

Maar niet tijdens het schooljaar, en met een 14-jarige erbij.

Nietzsche 26 september 2012 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6343018)

Maar niet tijdens het schooljaar, en met een 14-jarige erbij.

En wat zijn je argumenten, daarvoor?

kiko 26 september 2012 18:40

Citaat:

Wat hopen jullie?

Je bent een romantische dwaas. Een dergelijke onderneming is bij voorbaat gedoemd om over de hele lijn te mislukken. Zelfs op 14 en 16-jarige leeftijd zou men zoiets al moeten beseffen.

Het is trouwens ook enorm egoïstisch van het zgn. koppel. Hun familie zal doodsangsten uitgestaan hebben, maar dat zal het laatste van hun zorgen geweest zijn.

lombas 26 september 2012 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6343030)
En wat zijn je argumenten, daarvoor?

De leerplicht. En ik vermoed niet dat ze thuisonderwijs krijgen, dus ook het schoolreglement.

En dat ene reglement dat zegt dat kinderen moeten luisteren naar hun ouders en niet zomaar uit huis kunnen gaan zonder tussenkomst van een rechtbank en een sociale dienst.

Nietzsche 26 september 2012 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6343041)
De leerplicht. En ik vermoed niet dat ze thuisonderwijs krijgen, dus ook het schoolreglement.

En dat ene reglement dat zegt dat kinderen moeten luisteren naar hun ouders en niet zomaar uit huis kunnen gaan zonder tussenkomst van een rechtbank en een sociale dienst.

Kinderen moeten helemaal niet luisteren naar hun ouders, het zou het meest wenselijk zijn, maar ze *moeten* het niet.

Daarbij, waarom geld dit allemaal niet voor een 16 jarige? Een 16 jarige heeft ook nog steeds leerplicht, of is dat in België anders dan in Nederland?:?

quercus 26 september 2012 18:51

Citaat:

Wat hopen jullie?

IK heb daar net op het nieuws vernomen dat de twee duifjes teruggevonden zijn in Duitsland. Einde goed al goed. Ik heb sympathie voor de gevoelens van dat "Romeo & Giulia"-koppel. Maar ik vind dat je nu toch geen reden hebt om uit te halen naar Child Focus. Je zult maar ouder zijn van een zoon of dochtertje van die leeftijd die dergelijke dwaasheid uithalen. Ze mogen dan nog tot over de oren verliefd zijn. Een geluk dat een organisatie als Child Focus bestaat.

lombas 26 september 2012 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6343047)
Kinderen moeten helemaal niet luisteren naar hun ouders, het zou het meest wenselijk zijn, maar ze *moeten* het niet.

Toch wel, ze moeten dat. Zoek gerust naar culturen waarin het niet de norm is dat minderjarigen onder voogdij van hun ouders staan.

Citaat:

Daarbij, waarom geld dit allemaal niet voor een 16 jarige? Een 16 jarige heeft ook nog steeds leerplicht, of is dat in België anders dan in Nederland?:?
Ik heb een prachtige gave om me altijd in te dekken en me eruit te lullen:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas

Verschrikkelijke taalfout overigens... ;-)

giserke 26 september 2012 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6343037)
Je bent een romantische dwaas. Een dergelijke onderneming is bij voorbaat gedoemd om over de hele lijn te mislukken. Zelfs op 14 en 16-jarige leeftijd zou men zoiets al moeten beseffen.

Het is trouwens ook enorm egoïstisch van het zgn. koppel. Hun familie zal doodsangsten uitgestaan hebben, maar dat zal het laatste van hun zorgen geweest zijn.

Zonder zich af te vragen, dat die familie zelf wel eens het probleem zou kunnen zijn waardoor ze weggelopen zijn. :roll:

giserke 26 september 2012 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6343041)

Here we go again.
*Kinderen moeten luisteren* proest :roll:

Nietzsche 26 september 2012 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6343052)
Toch wel, ze moeten dat. Zoek gerust naar culturen waarin het niet de norm is dat minderjarigen onder voogdij van hun ouders staan.

Ik heb een prachtige gave om me altijd in te dekken en me eruit te lullen:

Verschrikkelijke taalfout overigens... ;-)

1: Dat het de norm is, wilt niet zeggen dat het daarom ook daadwerkelijk moet. Het is wenselijker voor de situatie , dat kinderen netjes naar hun ouders luisteren (als de ouders zelf ook redelijk zijn). Maar de meeste kinderen/pubers worden niet gedwongen om te luisteren, wanneer een puber niet wilt luisteren, doet hij dat gewoon niet.

Ik heb als kind/puber zelf ook nooit het gevoel gehad, dat ik MOEST luisteren.

2: Hehe, daar ben jij inderdaad nogal goed in.:-D

giserke 26 september 2012 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6343052)

Die kinderen kiezen daar wel niet voor om onder voogdij te staan.

giserke 26 september 2012 18:59

Altijd hetzelfde liedje, kinderen moeten dit, moeten dat, moeten luisteren, moeten zwijgen en al die andere shit.
Je ziet dan wat er van komt, ze kiezen het hazenpad.

eno2 26 september 2012 19:04

DE wijde wereld heeft zulke koppeltjes niets te bieden dan levensgevaar.

giserke 26 september 2012 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6343080)
DE wijde wereld heeft zulke koppeltjes niets te bieden dan levensgevaar.

Waarom denk je anders dat ze de wijde wereld willen intrekken?

Nietzsche 26 september 2012 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6343082)
Waarom denk je anders dat ze de wijde wereld willen intrekken?

Overdrijven is ook een kunst.

Iemand die parachute gaat springen, krijgt daar een kick van, omdat het altijd fout kan gaan. Risico,s nemen geeft een kick.

Maar iemand die parachute gaat springen, wilt niet dood, dat is het verschil.

giserke 26 september 2012 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6343092)
Overdrijven is ook een kunst.

Iemand die parachute gaat springen, krijgt daar een kick van, omdat het altijd fout kan gaan. Risico,s nemen geeft een kick.

Maar iemand die parachute gaat springen, wilt niet dood, dat is het verschil.

Denk je dat koppeltje dood wil? Ze willen ook gewoon de wereld intrekken voor de kick.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be