![]() |
Treinverkeer België gaat plat.
De euro staat op instorten, maar er zijn belangrijker dingen NOS
Citaat:
|
Citaat:
Die VOKA slaafjes zijn natuurlijk nooit content hé. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Men staakt om zeker te zijn dat het bestaande personeelsstatuut blijft bestaan, inclusief alle waanzinnige premies en privileges die dat inhoudt. Over dat en niets anders. Denkt gij nu echt dat de vakbonden iets met de kwaliteit van de dienst inzitten? Wie denkt ge eigenlijk dat er de spoorwegen bestuurt? Allemaal zetbazen van de socialistische partijen en de vakbonden. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe kan dit de goede gang van zaken bevorderen? Kost massa's veel geld en alleen de politici worden er beter van. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik snap de hele discussie niet. De vroegere NMBS werd opgesplitst op vraag van Europa, om vrije concurrentie mogelijk te maken. Dat het bedrijf in 3 gesplitst werd, was een belgische 'uitvinding', om elke politieke familie een postje te kunnen geven. Maar één bedrijf mocht niet van Europa, en Europa heeft zeer recent nog bevestigd dat ze dat nu ook niet gaan toelaten. Dus wat de vakbonden vragen, kan niet - tenzij ze de Europese commissie kunnen overtuigen. En dat lukt gegarandeerd niet met een staking.
|
Citaat:
wat de vakbonden vooral willen is dat het eenheidstatuut behouden wordt. dat was de reden om de NMBS in 3e te splitsen. Het personeel zit in feite bij de Holding en al het personeel heeft het zelfde statuut. bij een zuivere splitsing kan het zijn dat het personeel van het deel dat concurrentie kan krijgen, dat statuut kwijt geraakt. en dat willen ze niet. |
Citaat:
|
Het evidente argument is hier eenheid van bestuur. Laat dat nu net ook het argument van de unitaristen zijn.:-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Men staakt tegen de huidige kwaliteit en voor een betere kwaliteit in de nabije toekomst. En stokken om vakbonden te slaan zijn toch zo rap gevonden niet? |
Citaat:
Alles eruit halen wat erin zit. En als de kwaliteit voor de reizigers erop vooruit gaat, wie moet dan klagen? De laatste jaren werd er door werkgevers al genoeg gesold met personeel. Hugo Camps heeft het zelfs over "sociaal crapuul", als hij schrijft over sommige werkgevers. |
Citaat:
een unitaire structuur werkte niet en zal nooit werken, laat ons dus aub niet terug naar daar gaan. |
Citaat:
De vakbonden hebben in de NMBS veel teveel macht. En dat willen ze ten koste van alles behouden. Vooral dan ten koste van de reizigers. De NMBS is een verloederde maatschappij, met verloederde uitrusting, een archi-slechte organisatie en dito functionering. Wanneer ik soms een trein vol graffiti een station zie binnenrijden, dan keert mijn maag ...:mrgreen: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be