![]() |
VRT nieuwsverdraaing: "N-VA haalt geen monsterscores".
Het is opvallend hoe blij ze bij de sossen-TV zijn met de barslechte uitslagen van de N-VA in de centrumsteden. Zo worden ze met moeite de grootste partij in Aalst met maar 25%.
En zijn ze zelfs maar tweede in Mechelen 27% en Oostende 18%. Voorts Genk 20%, Kortrijk 15% Het gaat echt wel holder de bolder de berg af met de N-VA. De eerste verkiezingen zijn nog niet voorbij en ze zijn al gehalveerd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind dat ongelooflijk schitterende 'resultaten'...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als het daar maar bij blijft... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Op het VRT journaal van 7 uur leek mij de mantra die zich het meest herhaalde : De CD&V verliest zijn absolute meerderheid....
Voor de opa's van de CVP misschien een déj�* vu effect. |
Citaat:
|
Die paar steden die ze op tv gaven lijken me toch wat magertjes. Ik dacht dat je na een peiling alle resultaten diende te geven en het niet de bedoeling zou mogen zijn om er enkel selectief een paar uit te kiezen. Ik vermoed dat ze die resultaten toonden van steden waar de n-va het nog relatief zwak deed, alsook steden waar rood er niet te veel op achteruit ging. Misschien wil men zo trachten de kiezers te beïnvloeden ? Zwevende kiezers stemmen graag op winnaars ( dus nva scores wat minimaliseren ) en niet op losers ( dus rood niet te slecht laten scoren ). Men denkt echt dat ze een self fulfilling prophecy kunnen opzetten tegen de nva.
Waarom nog "een week wachten" met ( een deel van ? ) de rest van de resultaten ? Moeten die over een week dienen om een bepaalde perceptie te creëren ? Wil men die wel tonen ? Misschien zijn ze over een week hun belofte om de rest te laten zien al vergeten ? Wat ik bijvoorbeeld na de HAZODI affaires wel eens zou willen weten is hoe goed mevrouw Hilde Claes van de Spa het nog doet, of misschien waarom er op het nieuws met geen woord gerept werd over de persconferentie die de klokkenluiders vandaag gaven. Nog een leuk weetje uit de peiling zou kunnen zijn wat mevrouw Pira-ik-pest-de-auto's-mijn-stad-uit van groen! uit Mortsel nog aan persoonlijke score haalt ? Het lijkt me wel te kloppen dat er een spin aan gegeven is geworden. De vraag is vooral wat men NIET getoond heeft, welke realiteit men omwille van de perceptie heeft achtergehouden vandaag. mvg. Sint Ignacius |
Citaat:
|
Ik betwijfel of de grote aanhang van de N-VA zich in de steden bevindt.
Als dat zou kloppen moeten de andere partijen zich ongerust gaan maken. De verkiezingen zullen duidelijkheid scheppen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be