Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Daar zaten we nu echt op te wachten: Gevangenen krijgen “beperkt” internet. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=177176)

De schoofzak 28 september 2012 20:29

Daar zaten we nu echt op te wachten: Gevangenen krijgen “beperkt” internet.

Welke minister is hier begod voor verantwoordelijk?

Daar draait ongeveer niks in gans justitie, en dan moeten er daar een paar infomatici van justitie zich bezig houden met internet voor gevangenen.

Eerlijk hé: ik geef nog liever gratis internet met een laptop er bovenop aan ieder kind waarvan de ouders op de ocmw moeten leven.

Hilarisch: wat een besparing: ze gaan een Leo-koek of een coca zero kunnen bestellen op digitale wijze, en dat geeft de cipiers meer ruimte voor begeleiding.

Ge zoudt miljaardedju wensen dat die minister verdwijnt, en als het echt niet anders kan, naar het schoon verdiep dan maar in Antwerpen. De Antwerenaren moeten haar dan maar temmen.

titel: Gevangenen krijgen “beperkt” internet
link: http://www.standaard.be/artikel/deta...20928_00315848

Citaat:

BRUSSEL - De ontwikkeling van een systeem van “beperkt” internet voor gedetineerden zit in de laatste fase. Begin 2013 zou het programma, “Prison Cloud”, getest worden in de gevangenissen van Hasselt en Itter. Dat werd vrijdag vernomen bij de opening van een nieuw gebouw voor het personeel van het DG EPI in Brussel.

De informaticadiensten van het directoraat-generaal leggen momenteel de laatste hand aan het programma. Met behulp van een USB-stick zullen gevangenen informatie over de gevangenis kunnen opvragen en zullen ze ook beperkt toegang kunnen krijgen tot het wereldwijde web.

“Het zal mogelijk zijn om voor elke gedetineerde vast te leggen waartoe hij of zij toegang krijgt”, zeiden de verantwoordelijken vrijdag. Verbinding maken gebeurt onder meer via digitale vingerafdrukken.

Er zal gevangenisinformatie beschikbaar zijn, zoals geplande activiteiten, praktische informatie en het reglement van interne orde. Maar gedetineerden zullen bijvoorbeeld ook sigaretten of drank kunnen bestellen in de e-winkel van de gevangenis, opleidingen op afstand kunnen volgen, of werk kunnen zoeken op de website van arbeidsbemiddelingsdiensten als de VDAB.

De gevangenen zullen niet naar websites kunnen surfen waar ze geen toelating voor hebben. Hun onlineactiviteiten zullen in “real time” gevolgd kunnen worden.

Het directoraat-generaal verwacht dat er dankzij “Prison Cloud” bespaard zal kunnen worden op bepaalde posten, door bijvoorbeeld bestellingen te automatiseren. De cipiers zullen zich dan weer meer kunnen concentreren op de begeleiding en omkadering van de gedetineerden.

Bad Attila 28 september 2012 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6346561)

Daar draait ongeveer niks in gans justitie, en dan moeten er daar een paar infomatici van justitie zich bezig houden met internet voor gevangenen.

Eerlijk hé: ik geef nog liever gratis internet met een laptop er bovenop aan ieder kind waarvan de ouders op de ocmw moeten leven.

Hilarisch: wat een besparing: ze gaan een Leo-koek of een coca zero kunnen bestellen op digitale wijze, en dat geeft de cipiers meer ruimte voor begeleiding.

Ge zoudt miljaardedju wensen dat die minister verdwijnt, en als het echt niet anders kan, naar het schoon verdiep dan maar in Antwerpen. De Antwerenaren moeten haar dan maar temmen.

Zou je weten hoe ingewikkeld het momenteel is om een "koekje" of een "colaatje" te bestellen, je zou anders piepen. :roll:

De schoofzak 28 september 2012 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 6346567)
Zou je weten hoe ingewikkeld het momenteel is om een "koekje" of een "colaatje" te bestellen, je zou anders piepen. :roll:

Het is wellicht eenvoudiger om buiten de gevangenis een koekje of een cola te pikken uit een warenhuis, dan het te bestellen binnen de muren.

Eigenlijk kan ik me daar wel mee verzoenen ...

.

Mitgard 28 september 2012 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 6346567)

Nog lang niet ingewikkeld genoeg.

vlijmscherp 28 september 2012 21:23

Zouden ze dan ook op politics mogen?

Zucht 28 september 2012 21:33

Zo kunnen ze misschien mayonaise voor hun frieten bestellen.

Amon_Re 28 september 2012 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6346636)

:lol:

Klarekijk 28 september 2012 22:47

Ha , mogen ze online shoppen ? een beetje drugs bestellen of een busje peperspray ? of liever nen taxi bestellen ?

Aligator 28 september 2012 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6346636)

Hier zijn ze al lang.:-)

Aligator 28 september 2012 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6346739)
Ha , mogen ze online shoppen ? een beetje drugs bestellen of een busje peperspray ? of liever nen taxi bestellen ?

Waarom geen wapens ? http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...tje_kopen.html
Dat is toch nuttig voor gevangenen ...8-)

Klarekijk 28 september 2012 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aligator (Bericht 6346767)
Waarom geen wapens ? http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...tje_kopen.html
Dat is toch nuttig voor gevangenen ...8-)

Weet je nog een paar jaar geleden , scheermesjes en een BMW 7 met open dak hahahahahahaha

Mambo 28 september 2012 23:33

Gedetineerden zijn beroofd van hun vrijheid. Meer ook niet.
Dus waarom zouden ze niet wat mogen internetten?
Beetje sociaal blijven hé.

Pietje 28 september 2012 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 6346787)

+2

Tamam 28 september 2012 23:45

tot de derde.

Klarekijk 28 september 2012 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 6346787)

Ik zou het echt moeilijk hebben in de bak. daarom blijf ik liever clean zodat ik er uit kan blijven . ENN bovendien kan ik niet zonder nu en dan wat leuk vrouwenlijk gezelschap .

Mambo 29 september 2012 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6346802)
Ik zou het echt moeilijk hebben in de bak. daarom blijf ik liever clean zodat ik er uit kan blijven . ENN bovendien kan ik niet zonder nu en dan wat leuk vrouwenlijk gezelschap .

Tja ik heb een tijdje gezeten en idd vrouwelijk gezelschap mis je wel.
Hoe meer je het mis hoe meer je het begeer natuurlijk.

Klarekijk 29 september 2012 00:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 6346814)
Tja ik heb een tijdje gezeten en idd vrouwelijk gezelschap mis je wel.
Hoe meer je het mis hoe meer je het begeer natuurlijk.

Ik heb eens een 1 Night verblijf gehad en het stonk er verschrikkelijk .

Maar zeg nooit nooit , toch liefst vermijden hoor .

Mind = Blown 29 september 2012 00:20

Aan mijn celletje zouden ze niet moeten komen staan met dat internet. Wie wil er in de bak nu nog z'n gedachten laten lezen ook? "Gedachten zijn vrij, niemand kan ze raden" ja ballen, Gerard. Basic internet, my ass.

Xenophon 29 september 2012 00:52

Ik ben benieuwd naar hoeveel dat de gevangenen gaat kosten maandelijks.

Salvadorii 29 september 2012 02:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6346561)

Wat is U probleem?

Dat gevangenen onder toezicht/met beperkingen toegang krijgen tot de buitenwereld lijkt me verstandig. De meesten onder hen zullen vroeg of laat voor een keuze staan; zich intergreren of buitenbeentje blijven. Hen verplichten om buitenbeentje te blijven lijkt me uiterst belachelijk, net zo belachelijk als iemand die zichzelf in de dij schiet.

Nu wellicht bestaat er een gedachtengang onder bepaalde mensen dat mensen doen afzien ervoor zal zorgen dat ze zich in de toekomst beter zullen gedragen. Dat is grotendeels bullshit. En wie zin heeft om met studies en cijfers te schermen, bring it. Dehumaiseren helpt nooit.

Nu ja, links tolereert te veel, rechts a la VB is veel te absolutistisch en ook veel te onmenselijk. Wie een echte oplossing zoekt, weleenswaar met veel minder onmiddelijke verdoving voor pijnpunten, die stemt N-VA.

N-VA zoekt naar een oplossing, of het nu om criminaliteit of immigratie of belastingen gaat.

De Rode, Oranje en Blauwe partijen geloven hun eigen nonsens niet. Ze doen alsof en de burger merkt dat hoor.

Groen en hun kiezers geloven wel hun nonsens. Niet echt een overwinning lijkt me. Maar geloof me - zulke ideologen vallen wel niet zomaar van de kaart te vegen - zie de bvb Utah.

En het VB wordt geuit voor hetgene het al altijd was - een lege huls vol lege leugens en loze beloftes. Yegenwoordig is het niet meer dan een FDW/Annemans carriere vehicule.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be