![]() |
Citaat:
Kan je dit nog begrijpen? |
Ik stel voor, bouw een muur zoals in Israël. Met die mensen kan je gewoon niet praten, zoveel is duidelijk.... Als christenen elkaar zó haten dan snap ik het ook niet meer. Het is op zich al vreemd dat godsdienst bij nog een oorzaak kan zijn van vechtpartijen, zeker in een modern Europa.
|
Tja die goede oude godsdienstvrijheid toch he....
Ze hadden al die godsdienstige bendes in de jaren stillekens beter definitief het zwijgen opgelegd.... Ze hadden ze moeten uitmoorden tot de laatste man en vrouw.... 't zullen toen ook al weer zwakke leiders zijn geweest he... |
EIGEN GODSDIENST EERST
|
Citaat:
|
godsdienst behoort tot de brede waaier van cultuur.
Overal waar godsdiensten mekaar raken ontstaan conflicten. multi godsdienstige maatschappijen hebben veelvuldig te maken met geweld. aangezien godsdienst tot de cultuur behoort kan ik concluderen dat ook in dit geval de multicultuur weeral niet werkt. Ach geef mij maar de multiconfituurmaatschappij... |
Nu moet ik zeggen dat mijn vrouw liever multiconfituur heeft dan ik. Ik heb liever jaarrebezenconfituur alleen. (met mijn excuses voor de eventuele foute schrijfwijze van jaarrebezen)
Geef mij dus maar de monoconfiture maatschappij. |
Wat wil je in een "land" waar zelfs de Kween hoofd is van de Anglikaanse kerk.
Daar bestaat "god" in levende lijve :mrgreen: |
kweenie of die kween wel god is...
|
Citaat:
|
Citaat:
De multiculturele godsdienst waar ook ongelovigen welkom zijn! MENSELIJKHEID EN VERBONDENHEID ! |
Jongens er zit maar één ding op. Iedereen bekeren tot de islam!
|
Citaat:
Wat verkiest u? De multiculturele godsdienst of de Islam? |
geen van beiden
|
Citaat:
Tot op de dag van vandaag hebben de protestanten nog steeds veel privileges t.o.v. de Katholieken. Dit onrecht wordt in stand gehouden door het Engelse leger dat als een bezetter wordt ervaren. Ze hadden noord-Ierland allang terug bij Ierland moeten voegen. Wanneer de protestanten zich niet meer beschermd voelen door de Engelsen, dan zullen zij ook bijdraaien en kan dit probleem opgelost raken. |
Citaat:
|
Ik vind het toch veel te eng om het Noord-Iers conflict af te doen als zou het een godsdienstoorlog betreffen...
Dat kan men ook terugvinden door te kijken naar de resp. benamingen in het conflict (nationalists vs. unionists, dwz Ierse nationalisten tegen Britse unionisten), als naar de oorsprong van het conflict, waar godsdienst niet zozeer het twistpunt an sich, dan wel de demarkatielijn betekende tussen de twee groepen: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Uw waarheid dus! |
En er is een sociaal-economische basis: algemeen is de provincie Ulster (Noord-ierland) een van de armste van het VK. Katholieken hebben het er extramopeilijk: hogere werkloosheid, moeilijkere toegang tot jobs in de openbare diensten, algemeen wantrouwen tov de politie en het feity dat Brits leger er jarenlang was om hen systematisch eronder te houden. (Nu nog trouwens). Hert geluyid v an patrouillerende helicopters was een normaal fenomeen daar.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be