Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Waarom geven mensen zoveel geld uit aan een dood lichaam ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=177247)

Klarekijk 30 september 2012 17:43

Waarom geven mensen zoveel geld uit aan een dood lichaam ?

Mensen geven fortuinen uit aan dode lichamen

ze verzekeren zich , verplaatsen een lichaam tot de ander kant van de wereld tegen duizenden Euro's , organiseren missen, begrafenissen , kopen om ter duurste kisten en grafzerken en geven dure eetfestijnen .

Ja ik heb enorm veel respect voor mens en lichaam , en ook voor mijn naaste familie en vrienden .

Ik pleit hier niet voor een respectloos laten liggen op de straat tot er de aaseters mee weg zijn .

Maar, aan mijn lichaam hoeven ze echt maar deminimun kost te doen om het op een respectvolle manier van mijn dode body te ontdoen .

Ik heb liever dat we het goed hebben met elkaar tewijl ik nog leef , en als ik dood ben moet mijn vrouwtje geen duizenden euro's uitgeven aan traditionele en dwaze opstekertjes .

Van mij mag ze die Eurotjes gerust gebruiken voor wat ze leuk vind .

Hoe staan jullie hier tegenover ?

Controversieel ?

Mitgard 30 september 2012 17:47

Iemand een 'mooie begrafenis' geven is een van de laatste dingen die je voor een overledene kan doen en zodoende iets waar de nabestaanden vaak veel troost uit putten.

Diego Raga 30 september 2012 17:54

Mij mogen ze een openlucht begrafenis geven, zoals in Tibet al eeuwen gebeurt.
Goedkoop, hygienisch én milieuvriendelijk.

http://www.youtube.com/watch?v=VT2hI...eature=related

Libro 30 september 2012 18:14

Bij mij geen koffietafel maar cocktailbar en GEEN Bach maar James Bond-soundtracks en iedereen in avondkleding.

Txiki 30 september 2012 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6348474)

ze verzekeren zich , verplaatsen een lichaam tot de ander kant van de wereld tegen duizenden Euro's , organiseren missen, begrafenissen , kopen om ter duurste kisten en grafzerken en geven dure eetfestijnen .

Ja ik heb enorm veel respect voor mens en lichaam , en ook voor mijn naaste familie en vrienden .

Ik pleit hier niet voor een respectloos laten liggen op de straat tot er de aaseters mee weg zijn .

Maar, aan mijn lichaam hoeven ze echt maar deminimun kost te doen om het op een respectvolle manier van mijn dode body te ontdoen .

Ik heb liever dat we het goed hebben met elkaar tewijl ik nog leef , en als ik dood ben moet mijn vrouwtje geen duizenden euro's uitgeven aan traditionele en dwaze opstekertjes .

Controversieel ?

Als gij dood bent, wat kan u het dan schelen hoeveel geld mensen in u nog steken?

Txiki 30 september 2012 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6348515)
Bij mij geen koffietafel maar cocktailbar en GEEN Bach maar James Bond-soundtracks en iedereen in avondkleding.

http://www.youtube.com/watch?v=mg5WZUEYeTY

manta 30 september 2012 18:35

Citaat:

Necrofilie?

Nietzsche 30 september 2012 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 6348539)
Necrofilie?

Uh?

manta 30 september 2012 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6348541)
Uh?

Tja, die zullen hun sekspartners wel (duur) moeten kopen zeker, wederzijdse toestemming lijkt me uitgesloten...:-D

Txiki 30 september 2012 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 6348547)
Tja, die zullen hun sekspartners wel (duur) moeten kopen zeker, wederzijdse toestemming lijkt me uitgesloten...:-D

Hoezo? Zwijgen is toestemmen, hebben ze mij altijd geleerd.

Nietzsche 30 september 2012 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6348551)

Is *toestemming* überhaupt relevant dan?

Txiki 30 september 2012 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6348553)
Is *toestemming* überhaupt relevant dan?

Nee. Enkel geld op den toog voor een rondje is relevant.

Nietzsche 30 september 2012 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6348555)
Nee. Enkel geld op den toog voor een rondje is relevant.

Een rondje?

manta 30 september 2012 18:44

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6348551)

Mja... 't Heeft wel iets...

Txiki 30 september 2012 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6348557)
Een rondje?

Stel zo'n onnozele vragen niet, jong.

Nietzsche 30 september 2012 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6348562)
Stel zo'n onnozele vragen niet, jong.

Twee dan?

quercus 30 september 2012 19:20

Citaat:

Controversieel ?

Niks belet u om een laatste wilsbeschikking uit te schrijven waarin u uitdrukkelijk voorziet dat, wanneer u overlijdt, de goedkoopste van de goedkope oplossingen moeten gezocht worden voor het opruimen van uw stoffelijke resten.

Bobke 30 september 2012 19:30

Citaat:

Controversieel ?

Die dure eetfestijnen komen echt wel de levenden ten goede hoor.
Voor de rest deel ik uw mening.

Txiki 30 september 2012 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6348566)
Twee dan?

:lol:

Nietzsche 30 september 2012 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6348644)
:lol:

Drie?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be