Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Onze zelfverklaarde "artistieke" elite verdedigd SABAM (https://forum.politics.be/showthread.php?t=177263)

giserke 1 oktober 2012 08:27

Onze zelfverklaarde "artistieke" elite verdedigd SABAM

Jaja, Sabam die menig crimineel feit niet schuwt wordt verdedigd door een aantal artiesten.
Niet toevallig het soort dat ook België verdedigd. Buikspreekpoppen van het systeem.

http://www.standaard.be/artikel/deta...20930_00317548

Liederik 1 oktober 2012 08:30

Dat zijn inderdaad dezelfden die uitpakken met hun maatschappelijk engagement; vlaams-nationalisme bespuwen, en uitzuigers verdedigen.

Vlaanderen Boven 1 oktober 2012 08:41

Ongelooflijk wat voor waardeloze mensen dat toch zijn.

Tejokus 1 oktober 2012 08:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 6349104)
Ongelooflijk wat voor waardeloze mensen dat toch zijn.

Wie?
De artiesten of Sabam?

Ik houd van goede humor;-)

dat face soldier 1 oktober 2012 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6349096)
Jaja, Sabam die menig crimineel feit niet schuwt wordt verdedigd door een aantal artiesten.
Niet toevallig het soort dat ook België verdedigd. Buikspreekpoppen van het systeem.

Ik deel je verontwaardiging. Let gewoon in het vervolg wel wat op je spelling, tegenwoordige tijd 3e persoon enkelvoud = stam + t. Altijd, overal.

giserke 1 oktober 2012 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 6349098)
Dat zijn inderdaad dezelfden die uitpakken met hun maatschappelijk engagement; vlaams-nationalisme bespuwen, en uitzuigers verdedigen.

Laat dat vlaams-nationalisme maar achterwege.
Ik loop ook niet zo hoog op met vlaams-nationalisme. Het heeft de splitsing van België al te veel gehinderd.
Zij spuwen op Vlaanderen, dat is iets anders.

dat face soldier 1 oktober 2012 09:05

Nyquist 1 oktober 2012 09:32

Citaat:

Regisseur Stijn Coninx, die voorzitter is van de raad van bestuur van Sabam, wijst nadrukkelijk naar de pers en de politiek. ‘Het is zo gemakkelijk een schietschijf te maken van Sabam, zeker in verkiezingstijd. Maar de beschuldigingen bevatten veel onwaarheden en voeden het klimaat dat ze bij Sabam maar wat doen en dat je die auteursrechten dus niet moet betalen. Welnu, we zijn dat kotsbeu.'
Neen Stijn, de kritiek is dat men geld eist voor auteursrechten die men niet bezit, en dat geld dan niet wil terugbetalen, alsook het feit dat dit volstrekt illegaal is.

rookie 1 oktober 2012 09:48

Regisseur Stijn Coninx, die voorzitter is van de raad van bestuur van Sabam, wijst nadrukkelijk naar de pers en de politiek. ‘Het is zo gemakkelijk een schietschijf te maken van Sabam, zeker in verkiezingstijd. Maar de beschuldigingen bevatten veel onwaarheden en voeden het klimaat dat ze bij Sabam maar wat doen en dat je die auteursrechten dus niet moet betalen. Welnu, we zijn dat kotsbeu.'

tja zijn eigen kuiperijen mogen niet vernoemd worden. Blijkbaar het 2é gen van belgisten

Athelas 1 oktober 2012 10:11

Het is zeker makkelijk om een schietschijf te maken. En hoe komt dit Stijn? Typ eens Sabam en fraude in in google. Mss wordt het eens tijd om het op te stappen als voorzitter en bekwame mensen Sabam te laten leiden?

Amon_Re 1 oktober 2012 10:30

Citaat:

Den boom in ermee.

robert t 1 oktober 2012 10:38

Citaat:

Het is niet de eerste maal dat Sabam in deze kolommen aangevallen wordt.

Je beschuldigt de auteursmaatschappij criminele feiten te plegen, uiteraard zonder hiervan enig bewijs te leveren.

Het is niet omdat enige onfrisse figuren zoals Daan en T. Lanoye de open brief ondertekend hebben dat hij geen bestaansreden zou hebben. Wie neemt trouwens het voortouw wanneer Sabam aangevallen wordt? Bart Tommelein, 0-VLD creatuur en notoir belgicist.

Het valt niet te ontkennen dat Sabam niet onfeilbaar is en er soms onnodige fouten gemaakt worden. Het bestaan van een auteursmaatschappij mag hierdoor evenwel niet in het gedrang komen.

Ik weet waarover ik spreek, jij duidelijk niet.

Vlaanderen Boven 1 oktober 2012 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus (Bericht 6349108)
Wie?
De artiesten of Sabam?

Allebei. En zet dat 'artiesten' maar tussen aanhalingstekens.

giserke 1 oktober 2012 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 6349209)
Het is niet de eerste maal dat Sabam in deze kolommen aangevallen wordt.

Je beschuldigt de auteursmaatschappij criminele feiten te plegen, uiteraard zonder hiervan enig bewijs te leveren.

Het is niet omdat enige onfrisse figuren zoals Daan en T. Lanoye de open brief ondertekend hebben dat hij geen bestaansreden zou hebben. Wie neemt trouwens het voortouw wanneer Sabam aangevallen wordt? Bart Tommelein, 0-VLD creatuur en notoir belgicist.

Het valt niet te ontkennen dat Sabam niet onfeilbaar is en er soms onnodige fouten gemaakt worden. Het bestaan van een auteursmaatschappij mag hierdoor evenwel niet in het gedrang komen.

Sabam bezit een cashflow van 200 miljoen euro. Nogal veel geld medunkt om dit te beschouwen als "werkingskosten"
Dit is ordinaire diefstal!

Ik vrees dat ik er meer van weet dan jij! En met bewijzen.
Ik speelde vroeger in een groepje met eigen muziek. We waren ook lid van Sabam. We kregen nauwelijks 200bef per jaar als rechten.
We traden gemiddeld 30 keer per jaar op, en we weten dat de organisatie gemiddeld 1500bef betaalde aan Sabam.
Sabam heeft dus 44.800bef per jaar gestolen van ons.
We bestonden 3 jaar. Dus eigenlijk moeten we nog 134.400bef krijgen.
We waren toen nog jonge studenten, en we dachten dat dit normaal was.
En Sabam heeft daar dus misbruik van gemaakt.

Rangzen 1 oktober 2012 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 6349209)

We moeten inderdaad het kind niet met het badwater weggooien, een auteursmaatschappij is nodig.

Ik ben het er alleen niet mee eens dat dat Sabam moet zijn. In het verleden heeft Sabam al meer dan eens haar incompetentie en volledige minachting ten opzichte van betalers getoond. Toch slaagt men er van overheidswege niet in om de maatschappij beter te controleren of strengere regels op te leggen.

De minister zou nochtans kunnen beslissen om andere vennootschappen een vergunning te geven voor de inning van auteursrechten. Ik denk dat een beetje concurrentie Sabam goed zou doen.

Vette Pois(s)on 1 oktober 2012 11:39

De baron denkt aan de staatskist

fonne 1 oktober 2012 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 6349286)
De baron denkt aan de staatskist

Hoe staat het eigenlijk met de plannen om bestuurders die aan carpooling doen te laten betalen als ze een autoradio aanzetten, naargelang het aantal zitplaatsen van de wagen?

robert t 1 oktober 2012 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6349257)
Sabam bezit een cashflow van 200 miljoen euro. Nogal veel geld medunkt om dit te beschouwen als "werkingskosten"
Dit is ordinaire diefstal!

0nzin. Sabam betaalt de ontvangsten, na aftrek van de algemene onkosten, zoals personeel, onderhoud van de hoofdzetel enz.. aan de rechthebbenden. De werkingskosten bedragen ongeveer 20 % van het totaalbedrag van de ontvangsten. Jij maakt daar 200 miljoen euro van. Pure waanzin!
Citaat:

Ik vrees dat ik er meer van weet dan jij! En met bewijzen.
Ik speelde vroeger in een groepje met eigen muziek. We waren ook lid van Sabam. We kregen nauwelijks 200bef per jaar als rechten.
We traden gemiddeld 30 keer per jaar op, en we weten dat de organisatie gemiddeld 1500bef betaalde aan Sabam.
Sabam heeft dus 44.800bef per jaar gestolen van ons.
We bestonden 3 jaar. Dus eigenlijk moeten we nog 134.400bef krijgen.
We waren toen nog jonge studenten, en we dachten dat dit normaal was.
En Sabam heeft daar dus misbruik van gemaakt.
Ik blijf erbij dat je absoluut niks kent van auteursrechten. Het feit dat je slechts 200 bef. per jaar kreeg is daarvan het beste bewijs. Om auteursrechten te krijgen moet je namelijk je werken declareren én per optreden een lijst invullen met vermelding van de gespeelde werken, tenzij je succesvol bent en je optredens vermeldt via een voorgedrukt cahier.

Het is duidelijk dat je géén programma's ingevuld hebt. Je eigen stomme fout. Nu komen janken zijn vijgen na Pasen.

giserke 1 oktober 2012 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 6349344)
0nzin. Sabam betaalt de ontvangsten, na aftrek van de algemene onkosten, zoals personeel, onderhoud van de hoofdzetel enz.. aan de rechthebbenden. De werkingskosten bedragen ongeveer 20 % van het totaalbedrag van de ontvangsten. Jij maakt daar 200 miljoen euro van. Pure waanzin!

robert t je bent een grote zeveraar!

Sabam bezit effectief een cashflow van 200miljoen die ze feitelijk moest doorgestort hebben aan auteurs!

Citaat:

Ik blijf erbij dat je absoluut niks kent van auteursrechten. Het feit dat je slechts 200 bef. per jaar kreeg is daarvan het beste bewijs. Om auteursrechten te krijgen moet je namelijk je werken declareren én per optreden een lijst invullen met vermelding van de gespeelde werken, tenzij je succesvol bent en je optredens vermeldt via een voorgedrukt cahier.
Nog grotere zever, Ik heb zwart op wit de aangiftes van alle organisatoren bij ons, met de playlist. Alles werd zeer zeker correct ingevuld.
Hoe zouden zij anders 1500 bef betalen aan Sabam?
1500bef was toen der tijd het standaardbedrag.

Citaat:

Het is duidelijk dat je géén programma's ingevuld hebt. Je eigen stomme fout. Nu komen janken zijn vijgen na Pasen.
Robert, je lult uit je nek! je kunt geen aangifte indienen zonder playlist in te vullen, en all onze nummers zijn geregistreerd bij Sabam.

Er zijn zo honderden groepjes slachtoffer van Sabam.

dat face soldier 1 oktober 2012 13:00

't baronneke schept ze

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be