Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Hoeveel armen voelen zich gelukkig? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=177272)

eno2 1 oktober 2012 15:01

Hoeveel armen voelen zich gelukkig?

De geluksbarometer daalt:
19% van de Vlamingen geeft aan ongelukkig te zijn (ik vind dat weinig, dat zegt veel over de gelukscapaciteit van de Vlaming)

ER zijn ook 15% armen in Vlaanderen en ik vraag me af hoe sterk de correlatie is tussen arm en ongelukkig zijn.

Heeft dat iemand ooit bestudeerd?

Werk aan de winkel voor sociale wetenschappen.

Ik denk dat nog niet de helft van de armen ongelukkig is.

Ik was dat in elk geval niet.

De ongelukkigen kunnen zich hier laten coachen bij de gelukcoach:

www.plukjegeluk.be

Aligator 2 oktober 2012 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6349570)
De geluksbarometer daalt:
19% van de Vlamingen geeft aan ongelukkig te zijn (ik vind dat weinig, dat zegt veel over de gelukscapaciteit van de Vlaming)

ER zijn ook 15% armen in Vlaanderen en ik vraag me af hoe sterk de correlatie is tussen arm en ongelukkig zijn.

Heeft dat iemand ooit bestudeerd?

Werk aan de winkel voor sociale wetenschappen.

Ik denk dat nog niet de helft van de armen ongelukkig is.

Ik was dat in elk geval niet.

De ongelukkigen kunnen zich hier laten coachen bij de gelukcoach:

www.plukjegeluk.be

Hangt er vanaf in welke omstandigheden je arm bent. Toen ik jong was deed ik seizoenarbeid, ik werkte een maand of zes per jaar, de rest was ik op vakantie. Naar financiële maatstaven was ik arm, maar wel gelukkig, en zo vrij als een vogel.
Als je echter in een krot woont dat je duur betaald, en heel hard moet werken alle dagen voor een karig loon, waarmee je amper toekomt, dan vraag ik me af hoe je gelukkig zou kunnen zijn ?
Als je weinig geld hebt moet dat door iets anders gecompenseerd worden om je gelukkig te voelen denk ik.

eno2 2 oktober 2012 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aligator (Bericht 6351433)
Hangt er vanaf in welke omstandigheden je arm bent. Toen ik jong was deed ik seizoenarbeid, ik werkte een maand of zes per jaar, de rest was ik op vakantie. Naar financiële maatstaven was ik arm, maar wel gelukkig, en zo vrij als een vogel.
Als je echter in een krot woont dat je duur betaald, en heel hard moet werken alle dagen voor een karig loon, waarmee je amper toekomt, dan vraag ik me af hoe je gelukkig zou kunnen zijn ?
Als je weinig geld hebt moet dat door iets anders gecompenseerd worden om je gelukkig te voelen denk ik.

Voor mij was dat Zen- Ik was dan ook nog eens alleen, dat ben ik trouwens nog. Het geluk komt uit jezelf, als je diep genoeg gaat (graaft)

Vlanin 29 oktober 2012 22:58

1. Capri, 239 euro
2. Rio de Janeiro, 210 euro
3. New York, 178 euro
4. Key West, 175 euro
5. Genève, 173 euro
6. Moskou, 173 euro
7. Boston, 160 euro
8. Dubai, 160 euro
9. Perth, 152 euro
10. Sao Paulo, 150 euro

rio 2e duurste hotelstad ter weireld

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be