bruut geweld |
13 juli 2004 16:46 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
- PARIJS:TWIJFELS OVER ANTI-JOODSE AANVAL
�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*
In Frankrijk rijzen er twijfels over de verklaring van de vrouw die zegt dat ze het slachtoffer was van een anti-semitische aanval. Ze zou op de trein nabij Parijs aangevallen zijn door Noord-Afrikanen, die dachten dat ze joodse was.
De politie slaagt er niet in het verhaal na te trekken. Er zijn geen getuigen, hoewel de vrouw zegt dat er waren.
Op videobeelden van de spoorwegen is ook niet te zien dat de aanranders van de trein stappen. Ook andere elementen zetten haar verklaring op de helling.
In mei is in Frankrijk een joods activist veroordeeld omdat hij zichzelf doodsbedreigingen had gestuurd en daarover een valse klacht had ingediend.
Op het VRT radionieuws was ook te horen dat deze vrouw voordien al een zestal fake-overvallen had ingediend bij de Parijse politie.
Eén ding is wellicht zeker: er lopen overal gekken rond, blijkbaar ook bij de joden. Ondertussen is wel het kwaad geschied en duurt de hysterie voort, halve waarheden en hele leugens incluis. :roll:
|
Dit artikel wekt toch enige verbazing omdat er in de kranten toch getuigen waren die zeiden angst te hebben gehad om op te treden maar afin, dit haalt nog altijd de stelling niet onderuit dat wij niet meer...of véél te weinig onze burgerzin laten gelden. Even een voorbeeldje, de Duitse televisie zette een paar jaar geleden het volgend scenario ineen... op de tram één zwarte en 3 of 4 blanke belagers (allemaal acteurs he) die de zwarte uitschelden en dreigden met zwaar verbaal en fysiek geweld...de reactie van de omstaanders, en dat waren er veel, ik had angst...het zijn mijn zaken niet...ik wil er niks mee te maken hebben, één iemand kwam wel tussen...een héél oud vrouwtje die de oorlog nog had meegemaakt en deed datgene wat ze nog kon doen nl. van haren tak maken, en dat deed ze dan ook.!!! Missschien zijn er nog mensen onder jullie die deze reportage gezien hebben.
|
ik heb dat ook gezien !
het was wel enigzins anders dan jij het vertelt...
een zwarte en twee skinheadtypes waren de acteurs.
Ze beginnen hem lastig te vallen en ractische uitlatingen te maken, af en toe eens een licht duwtje....
de omstaanders keken ernaar maar velen reageerden idd niet actief.
bij een van de haltes stapte echter iemand af en die belde meteen de politie.
een stevige kerel reageerde wel, kwam naast de skin zitten en toonde een mes... :twisted: acteurtjes zetten meteen experiment stop..
maar dat heeft WEINIG te maken met dit feit ! er zijn blijkbaar ook geen getuigen... en dat is bijzonder vreemd. dat je niet actief optreedt, kan ik geloven, maar dat er niemand iets wil zeggen....
|