![]() |
Het rommelt bij Knack
Van Cauwelaert en Meulenaere dreigen met ontslag na aanstelling van Jörgen Oosterwaal bij Knack. Verdwijnt hiermee een monument in het Vlaamse medialandschap?
|
Klopt niet.
http://www.standaard.be/artikel/deta...21001_00318867 Citaat:
|
Citaat:
Het kan wel zijn dat het verlies aan lezers zal versnellen, die een heroriëntering onvermijdbaar maakt. Maar het kwaad is geschied. Knack was zowat het laatste landelijk tijdschrift waarin de gedachte van een meer zelfstandig Vlaanderen af en toe positief aan 't bod kwam op een min of meer objectieve manier. Ook hier zal het Belgisch establishment men genoegen nota nemen dat de mond gesnoerd wordt van diegenen die hen niet onvoorwaardelijk genegen zijn. Overal worden "vertrouwelingen" geposteerd : reeds langer de BRT, maar ook HBVL, vervolgens GVA en nu Knack.(ik vergeet zeker nog anderen) Interessant is vast te stellen dat de sporen van die "vertrouwelingen" steeds uitkomen bij De Morgen/Humo. |
Citaat:
Wat objectiviteit van de media betreft, zul je steeds minder echte objectieve journalisten, hoofdredacteurs etc. tegenkomen. Het zijn bijna allemaal broodschrijvers geworden. Journalisten krijgen bij interviews een lijstje voor hun neus geduwd met vragen die ze mogen stellen, opgesteld door de geïnterviewde. Aangezien in België onderzoek journalistiek enkel nog mag voor het buitenland, maar zeker niet voor binnenlandse aangelegenheden kan je beter buitenlandse kranten of nieuws sites opzoeken, om toch op de hoogte te blijven. |
In welk land kan de redacteur van een campagne pamflet in de belangrijkste verkiezingsstrijd van het jaar hoofdredacteur worden van het belangrijkste nieuwsblad twee weken voor de verkiezingen? Te gek voor woorden.
Het doet mij sterk vermoeden dat hier meer aan de hand is. |
Mijn abonnement vervalt op 7 november 2012. Indien de eerstkomende vier edities van Knack mij niet bevallen dan kap ik ermee.
|
Citaat:
En trouwens, stel dat van cauwelaert morgen aan de slag zou gaan bij De Standaard : is dat dan plots terug een betrouwbare krant volgens jou ? |
Citaat:
VC is Reynebeau niet ! |
Citaat:
Hij zal wel zijn tijd nemen. Rademakers heeft dit ook zo bij GVA gedaan. Geen brutale censuur van boven opgelegd. Langzaam de een na de andere persoonlijkheid/dwarsligger uitgeschakelen en vervangen door diegenen, die wel de "geest van verandering" begrepen hebben. Of ze ermee echt akkoord gaan speelt geen rol. Als ze maar ermee rekening houden en er na handelen/schrijven. En dan is er voor hen nog brood op de plank. |
Citaat:
Het zal niet alleen sluipend, maar ook relatief traag maar gestaag gaan. |
Citaat:
Op uw tweede punt: Van Cauwelaert hoofdredacteur bij De Standaard zou de kwaliteit van die krant ten goede komen. Hij zou echter nog wel wat werk hebben om de geloofwaardigheid en diepgang op te bouwen die ze bij Knack nu blijkbaar willen verbannen wegens einde papieren tijdperk. |
Citaat:
|
JvO is een ramp voor Knack
|
Kijk nu al uit naar de eerstvolgende bladspiegel van Meulenaere :D
|
Citaat:
|
Citaat:
Oeps... http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=50 nu ga je zeggen: hoe komt het toch dat Fieseler er altijd boenk op zit met zijn analyses...hoe is het mogelijk dat hij zelfs kan voorspellen wat er gaat gebeuren... Niets moeilijk aan: even analytisch en objectief rekenen: 1+1=2 volg even mee: linkieworld heeft, dank zij de establishmiljarden, een absoluut media en benoemingsmonopolie in België/Vlaanderen. In Knack werd meer en meer de wonde op de op�*enlijk etterende wonde gelegd. De journlalisten werden minder en minder afgedreigd wegens hun objectieve vastellingsvermogen. Linkieworld wilde daar iets aan doen. Het begon met Pauli. De rest is easy.... |
Citaat:
Karel Van Den Broeck is wat meer interne keuken naar buiten aan het brengen. Het komt -surprise surprise- uit SPa limburg hoek. Update |
Citaat:
Ik begrijp uw kwaadheid. |
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be