Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Gemeenteraadsverkiezingen 2012 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=221)
-   -   En hier zeikt niemand over! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=177295)

Maikel Joosten 2 oktober 2012 12:01

En hier zeikt niemand over!

Citaat:

Gewezen FN-kandidate op MR-lijst in Schaarbeek

BRUSSEL - Een gewezen kandidate van het extreem-rechtse Front National (FN) komt bij de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober op voor de MR in Schaarbeek. Dat schrijft de krant La Capitale dinsdag.

Anita Piret staat op plaats 39 van de lijst, getrokken door Georges Verzin. In 2010 stond ze op de lijst van het FN. Een jaar daarvoor, bij de regionale verkiezingen van 2009, kwam ze onder de naam Annaouck Piret op voor een andere extreem-rechtse lijst, het Front démocratique bruxellois. (belga)
http://www.standaard.be/artikel/deta...21002_00319117

Anselmo 2 oktober 2012 12:57

In feite terecht.

peter1962 2 oktober 2012 13:06

Ondertussen heeft voorzitter Michel al beslist dat ze buitenvliegt. Ze had verzwegen dat ze eerder op exreeemrechtse lijsten had gestaan. Van de lijsten schrappen kan niet meer (die zijn definitief na indiening) doch zelfs al zou ze zijn verkozen, zal ze niet opgenomen worden in de fractie.
Opgeruimd is netjes.

Liederik 2 oktober 2012 13:29

Vanop plaats 39 op de lijst had ze natuurlijk wel gerekend op een schepenpost. :-)

De schoofzak 2 oktober 2012 13:50

Wat een teken van bloedarmoede.

Ze weten niet eens wie ze zelf op hun lijst gezet hebben. Ze weten niet eens welk vlees ze in hun eigen kuip hebben.

En dan maar van hun gat geven dat beginnende partijen soms, hier en daar, opkomen met een onvolledige lijst.

In Vlaanderen is iets gelijkaardigs (je eigen leden niet eens kennen ...) ongeveer ook ergens voorgekomen. Iemand wordt benoemd in een ocmw-raad maar was al een hele poos geen lid meer van (ik vermoed, mijn geheugen ..) de VLD, en was al een mooie tijd lid van de NVA.

.

Kallikles 2 oktober 2012 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten (Bericht 6350657)

MR en FDF zijn uiterst-rechtse partijen. De grote FDF-Vlamingenhater Nols in Schaarbeek is ook bij het Front National geëindigd. Van Vlamingenhaat tot veralgemeende haat, de cirkel is rond. Het minste wat je kan zeggen is dat hij consequent is.

roger verhiest 2 oktober 2012 14:09

Voor een franstalig België met een getolereerde Nederlandstalige meerderheid ?

Dat gelooft toch niemand meer !

Kallikles 2 oktober 2012 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 6350798)
Voor een franstalig België met een getolereerde Nederlandstalige meerderheid ?

Dat gelooft toch niemand meer !

Tussen een PS-Spitzenkandidaat die onkritisch het beleid van de Israëlische regering verdedigt en de ranzige, racistische opstelling van MR en FDF t.o.v. zowel Vlamingen als mensen van Afro-Aziatische afkomst, samen de meerderheid van de Schaarbekenaren, het wordt tijd voor een "grote kuis" in Schaarbeek!

mvd 2 oktober 2012 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6350788)
MR en FDF zijn uiterst-rechtse partijen. De grote FDF-Vlamingenhater Nols in Schaarbeek is ook bij het Front National geëindigd. Van Vlamingenhaat tot veralgemeende haat, de cirkel is rond. Het minste wat je kan zeggen is dat hij consequent is.

De PS is evenzeer een racistische partij. 'De Franse cultuur is onvergelijkelijk superieur aan de Nederlandse' Zo iets heb ik zelfs een FDF'er nooit horen zeggen.

fonne 2 oktober 2012 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6350711)
Ondertussen heeft voorzitter Michel al beslist dat ze buitenvliegt. Ze had verzwegen dat ze eerder op exreeemrechtse lijsten had gestaan. Van de lijsten schrappen kan niet meer (die zijn definitief na indiening) doch zelfs al zou ze zijn verkozen, zal ze niet opgenomen worden in de fractie.
Opgeruimd is netjes.

Er is dus niets opgeruimd, vermits ze verkozen kan worden en zetelen. Maar ja, wie had van de Mouvement Rexiste nu verwacht dat ze Brusselse fascisten van de lijst zou weren? Ze zaten toch net zo goed met het FDF in een kartel?

Kallikles 2 oktober 2012 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvd (Bericht 6350860)
De PS is evenzeer een racistische partij. 'De Franse cultuur is onvergelijkelijk superieur aan de Nederlandse' Zo iets heb ik zelfs een FDF'er nooit horen zeggen.

Ik hoor Maingain het zo zeggen. Maar je hebt gelijk dat vele PS-figuren dezelfde vrijmetselaarsloges frequenteren als MR en FDF en door hun denkbeelden worden aangetast.

Weet je ook welke PS-er die racistische uitspraak tegen de Nederlandse cultuur deed?

Het wordt tijd dat er een democratische partij komt in Brussel die de verschillende gemeenschappen in Brussel (Vlamingen, Spaanstaligen, de verschillende moslimgemeenschappen, de Russischtaligen, enzovoort, enzoverder) direct met elkaar laat communiceren, i.p.v. steeds via de Franstalige burgerij die de verschillende groepen tegen elkaar opzet om de macht te houden.

peter1962 2 oktober 2012 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6350865)
Er is dus niets opgeruimd, vermits ze verkozen kan worden en zetelen. Maar ja, wie had van de Mouvement Rexiste nu verwacht dat ze Brusselse fascisten van de lijst zou weren? Ze zaten toch net zo goed met het FDF in een kartel?

Je mag mij altijd eens uitleggen hoe je na 12 september nog een kandidaat van een lijst zou kunnen schrappen. Ik ben altijd bereid om bij te leren.

vlijmscherp 2 oktober 2012 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6350986)
Je mag mij altijd eens uitleggen hoe je na 12 september nog een kandidaat van een lijst zou kunnen schrappen. Ik ben altijd bereid om bij te leren.

Ze wisten dat niet voor 12 september? In ieder geval moeten ze daar blijkbaar ook krabben om hun lijst te vullen.

peter1962 2 oktober 2012 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6350764)
Wat een teken van bloedarmoede.

Ze weten niet eens wie ze zelf op hun lijst gezet hebben. Ze weten niet eens welk vlees ze in hun eigen kuip hebben.

En dan maar van hun gat geven dat beginnende partijen soms, hier en daar, opkomen met een onvolledige lijst.

In Vlaanderen is iets gelijkaardigs (je eigen leden niet eens kennen ...) ongeveer ook ergens voorgekomen. Iemand wordt benoemd in een ocmw-raad maar was al een hele poos geen lid meer van (ik vermoed, mijn geheugen ..) de VLD, en was al een mooie tijd lid van de NVA.

.

Denk je dat dit niet bij elke partij kan voorkomen, zeker als je over de onderste regionen van een lijst spreekt ? N-VA komt bij ons op met op hun lijst iemand die me maanden geleden zelf vertelde dat hij pancreas kanker heeft, levernsverwachting tussen 6 maand en 1 jaar. Ben je er zeker van dat de voorzitter van zijn afdeling dat weet ?

Boduo 2 oktober 2012 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6350995)
Denk je dat dit niet bij elke partij kan voorkomen, zeker als je over de onderste regionen van een lijst spreekt ? N-VA komt bij ons op met op hun lijst iemand die me maanden geleden zelf vertelde dat hij pancreas kanker heeft, levernsverwachting tussen 6 maand en 1 jaar. Ben je er zeker van dat de voorzitter van zijn afdeling dat weet ?

Et alors ?
Op de hoeveelste plaats staat die(dat ?) mens ?

Maikel Joosten 2 oktober 2012 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6350995)

Verzwijgen dat men lid is geweest van een extreem-rechtse partij komt in de verste verte niet in de buurt van het hebben van pancreas kanker. Stel dat die persoon een groote politieke passie heeft en zich nog gedurende dat 1 jaar wilt inzetten voor de partij. Wie zijn wij dan om hem/haar die blijdschap af te pakken?

mvd 2 oktober 2012 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6350949)

Weet je ook welke PS-er die racistische uitspraak tegen de Nederlandse cultuur deed?

Jean-Claude Van Cauwenberghe, ik dacht dat wel algemeen bekend was

peter1962 2 oktober 2012 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6351051)
Et alors ?
Op de hoeveelste plaats staat die(dat ?) mens ?

8O denk je nu echt dat ik dat hier ga publiek maken ? Ik gaf dit gewoon als voorbeeld om aan te tonen dat in elke partij er mensen in de achterste regionen van de lijsten terechtkomen waarvan de voorzitter en het bestuur eigenlijk niet veel af weten. Voor degenen die doen alsof ze het niet begrepen hadden : het is geen vergelijking met extreem rechts, maar wel dat de lokale voorzitter zijn kandidaten onvoldoende kent.

Boduo 2 oktober 2012 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6351094)
8O denk je nu echt dat ik dat hier ga publiek maken ? Ik gaf dit gewoon als voorbeeld om aan te tonen dat in elke partij er mensen in de achterste regionen van de lijsten terechtkomen waarvan de voorzitter en het bestuur eigenlijk niet veel af weten. Voor degenen die doen alsof ze het niet begrepen hadden : het is geen vergelijking met extreem rechts, maar wel dat de lokale voorzitter zijn kandidaten onvoldoende kent.

Juist: sommige lokale voorzitters kennen onvoldoende hun kandidaten.
Daarom mag je nog niet VERALGEMENEN...

quercus 2 oktober 2012 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6350949)
Ik hoor Maingain het zo zeggen. Maar je hebt gelijk dat vele PS-figuren dezelfde vrijmetselaarsloges frequenteren als MR en FDF en door hun denkbeelden worden aangetast.

Het wordt tijd dat er een democratische partij komt in Brussel die de verschillende gemeenschappen in Brussel (Vlamingen, Spaanstaligen, de verschillende moslimgemeenschappen, de Russischtaligen, enzovoort, enzoverder) direct met elkaar laat communiceren, i.p.v. steeds via de Franstalige burgerij die de verschillende groepen tegen elkaar opzet om de macht te houden.

Tja, en negen keer op tien behoren die loges tot de obediëntie van "Het Grote Oosten" of beter "Le Grand Orient". In in la Belgique is Het Grote Oosten omzeggens een filiale van "Le Grand Orient" uit la France. Dat heeft in ieder geval een zeer francofiele beïnvloeding. In Vlaanderen zijn er enkele loges uit die groep waar op bijeenkomsten nog steeds "le français" als communicatietaal wordt gebruikt. Die Vlaamse logeclubs zijn doorgaans uitgesproken Belgicistisch.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be