![]() |
Ik ben in een weddingschap met Aangebrande beland
Ik beweer dat het "ik heb gedeletet" is. Hij beweert dat het "ik heb gedeleted" is. Wie van ons heeft er gelijk ? |
Citaat:
|
NIEMAND! Jullie zijn beiden anglofiele volksverraders. Da's duidelijk.
|
is het dan toch gedeletetet ?
|
even denken, voor zover ik me die nieuwe spelregels herinner, moet men de engelse infinitief gebruiken, maar wel gevolgd door de nederlandse verleden tijd.
to delete wordt dus: onvoltooid verleden tijd: deletete en in het voltooid verleden: gedeletetet ! en nie lachen hé! |
men moet de engelse infinitief gebruiken maar 't kofschip indachtig zijn
dus zou het gedeletet moeten zijn maar toch geloof ik dat het gedeleted is. je weet wel, nederlands en logica |
Microsoft Word heeft gesproken: het is "gedeletet"
|
tja bij google als ge "gedeletet" intypt, krijg je "Bedoelde je: gedeleted?" Maar Word zal het wel beter zeker als google.
|
hierzie
![]() |
allez wa voor zever is me da nu godverdomme, smeerlapkes van belgacom, nu kan ik al nie meer aan mijn eigen webruimte
|
Citaat:
|
Citaat:
|
"gedeletet" is blijkbaar de juiste.
Maar mijn gevoel neigt eerder (en veel harder) naar "gedeleted". Ik zal dus ook altijd "gedeleted" blijven schrijven (niet dat dat zo vaak gebeurt). |
zoals reeds gezegd
![]() en microsoft heeft altijd gelijk :? |
8)
Yes :) |
de infinities is deleten, de stam deleet (zoal in ik deleet)
stam eindigt op een letter van 'tkofschip dus moet het gedeletetet zijn. Ikgeef spetsnaz gelijk. Driewerf PS er worden hier verschrikkelijk veel fouten tegen de dt-regels gemaakt. Leren ze dat niet meer op school of hoe zit dat? |
Citaat:
Eerst de stam vinden, dan de T al dan niet toevoegen (gewoon bij de ge-vorm of bij de derde persoon enkelvoud) Voorbeeld: *rijden, ik rijd, hij rijdt waarom DT? ik heb gereden. stam eindigt dus op een d. stam + T = rijdt *lopen, ik loop, hij loopt waarom T? ik heb gelopen, stam heeft dus géén d. stam + T = loopt Dus gewoon in het verleden zetten. Zo simpel is het! Ik erger mij er stiekum ook aan, aan al die DT fouten, maar na een tijd went het wel. Trouwens, ik hang hier ook niet de grote purist uit want niemand is perfect en ik geef toe dat ik ook soms onaandachtig ben. |
taalgevoel jongens ;)
da's nog veel beter :) |
Verwijderd.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be