![]() |
Beste forumgangers,
Graag wou ik van jullie weten of jullie de Vlaamse Leeuw op de radio gehoord hebben op 11 juli. Mocht het zo zijn, kunnne jullie mij dan doorgeven welke zender en graag ook wanneer? Alvast bedankt. |
Even terug naar boven zetten.
|
Ik heb er niet op gelet...
|
Wat een fixatie met dat lied, zeg... de woorden "zegepralend grijnzen op 's vijands trillend lijk" geven sommigen blijkbaar een verzadigd gevoel... zou er een seksuele connotatie zijn in het onderbewustzijn?
|
Citaat:
:mrgreen: Goeike :mrgreen: |
Citaat:
O heilig land der vaad'ren Onze ziel en ons hart zijn u gewijd. Aanvaard ons hart en het bloed van onze adren, Wees ons doel in arbeid en in strijd. Bloei, o land, in eendracht niet te breken; Wees immer u zelf en ongeknecht, Het woord getrouw, dat ge onbevreesd moogt spreken: Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht. :lol: :lol: :lol: :vlaander: |
Ik ben geen belgicist maar dat klinkt toch veel minder oorlogszuchtig, vind ik.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Hoeveel volksliederen verwijzen niet naar God of Allah of iets dergelijks :? De Vlaamse Leeuw is veel te veel hoempa-pa muziek, vind ik.. Past helemaal niet bij Vlaanderen. |
Citaat:
Maar eigenlijk vond ik het gewoon straf dat diegene die over fixatie met ons volkslied schreef, wel een deel van het nationale volkslied in zijn onderschrift staan heeft. Over fixatie gesproken... :roll: Ik zoek alleen nog naar dié seksuele connotatie ... :lol: |
Het volkslied gaat enkel over de 2 eerste strofen van de vlaamse leeuw.
Het stuk: "en zegepralend grijnst hij op vijands trillend lijk" hoort niet bij het volkslied. |
Citaat:
|
Dwaze opmerking?
Ik zie vooralsnog geen necrofilie in den Brabanconne :twisted: . Zelfopoffering en dienstbaarheid, waarover de aangeduide strofes gaan, vind ik veel eerbaarder. |
Citaat:
Necrofilie!!!!!! Zijt ge weer gefrustreerd jongen? :twisted: |
Citaat:
|
Citaat:
8O Het is niet omdat ge over een lijk praat dat ge... enfin 8O |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be