![]() |
Politiek actief...een belemmering voor job als ambtenaar?
Hi all,
Ik zit met een vraag. Onlangs is mij gevraagd om in het bestuur te gaan van een jonderenafdeling van een politieke partij X. Ik twijfel om hier op in te gaan, aangezien ik een job als ambtenaar ambieer. Momenteel ben ik nog trouwens nog student aan de UGent Nu is mijn vraag, mocht ik op dit aanbod ingaan kan ik dan nooit meer een job vinden als ambtenaar of zal ik tenminste toch wat moeiete ondervinden om bijvoorbeeld bij de Vlaamse overheid tewerkgesteld te worden? Ik heef 2 jobs die ik in gedachte heb voorbeeld 1: stadsecretaris; voorbeeld 2: medewerker bij de FOD Justitie. Graag antwoord.... Mvg |
Citaat:
|
Citaat:
Of is het een stadsecretaris ? Beide functies zijn mij onbekend. |
Citaat:
|
Citaat:
Is er bij u een stadssecretaris of stadsecretaris , en zo ja , wat doet hij ? |
Hi all,
Ik zit met een vraag. Onlangs is mij gevraagd om in het bestuur te gaan van een jonderenafdeling van een politieke partij X. Ik twijfel om hier op in te gaan, aangezien ik een job als ambtenaar ambieer. Momenteel ben ik trouwens nog student aan de UGent. Nu is mijn vraag, mocht ik op dit aanbod ingaan kan ik dan nooit meer een job vinden als ambtenaar of zal ik tenminste toch wat moeite ondervinden om bijvoorbeeld bij de Vlaamse overheid tewerkgesteld te worden? Ik heb 2 jobs in gedachte voorbeeld 1: stadssecretaris; voorbeeld 2: medewerker bij de FOD Justitie. Graag antwoord.... Mvg |
Citaat:
|
Graag een antwoord aub...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=164506 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je moet wel leren leven met een politiek etiket op uw hoofd, wat soms gênant kan zijn. :-P |
Citaat:
|
Citaat:
In de praktijk maak je bitter weinig kans om een dergelijke functie te betrekken. Gemeentesecretarissen worden over het algemeen niet zomaar uit het niets aangeworven. In de meeste gevallen is het een functie die bij bevordering ingevuld wordt. Potentiële kandidaten hebben normaliter al een aantal jaren ervaring in de gemeentelijke ambtenarij achter de kiezen. Men werft m.a.w. binnenshuis aan. Men gaat pas buitenshuis wanneer er binnen het bestuur geen geschikte (of geïnteresseerde) kandidaten te vinden zijn. De eerste en belangrijkste vereiste voor een gemeentesecretaris is dat hij apolitiek is. Je ambitie om aan partijpolitiek te doen, is dus niet verenigbaar met je ambitie om gemeentesecretaris te worden. En dat is ook niet meer dan logisch. Als je d�*t niet zelf kan bedenken, ben je meer dan waarschijnlijk in de verkeerde sector naar werk aan het zoeken... En tussen haakjes: zowat de belangrijkste vaardigheid voor een gemeentesecretaris, is zijn taalvaardigheid. Je hebt dus nog wel wat werk voor de boeg... ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be