Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Wij zijn zwanger (https://forum.politics.be/showthread.php?t=177465)

circe 6 oktober 2012 08:12

Wij zijn zwanger

Steeds meer hoor ik koppeltjes vertellen dat "ze zwanger zijn".

Nu ging ik ervan uit dat enkel vrouwen zwanger kunnen zijn (nadat ze door mannen BE-zwangerd werden), en ooit in mijnen jongen tijd was een koppel "IN VERWACHTING".

Weet iemand hoe het komt dat men niet meer "in verwachting" is, maar wel allebei "zwanger"?

BigF 6 oktober 2012 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6355257)

Nu ging ik ervan uit dat enkel vrouwen zwanger kunnen zijn (nadat ze door mannen BE-zwangerd werden), en ooit in mijnen jongen tijd was een koppel "IN VERWACHTING".

Weet iemand hoe het komt dat men niet meer "in verwachting" is, maar wel allebei "zwanger"?

Dat komt omdat de wereld ei zo na om zeep is. En omdat 'mannen' te veel de Flair meelezen vrees ik.

Mannen willen tegenwoordig laten lijken dat ze zo erg meeleven met de zwangerschap van hun vrouw dat ze al eens durven zeggen dat ze zwanger zijn.
Ze dwalen natuurlijk.

Alle respect voor zwangere vrouwen maar om dan als man je daar mee te gaan vereenzelvigen is er voor mij een beetje over.

Munglik 6 oktober 2012 11:44

Relevant:

Dara O'Briain (vanaf 5:00)

koe de poing 6 oktober 2012 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 6355615)
Dat komt omdat de wereld ei zo na om zeep is. En omdat 'mannen' te veel de Flair meelezen vrees ik.

Oneens
Mannen beklemtonen dat om te benadrukken hoe mannelijk ze wel zijn : het is hun daadkrachtig zaad dat de bitch knockep up heeft. En niet het zaad van een andere speelkameraad van haar.

Stingray 6 oktober 2012 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg (Bericht 6355826)
Oneens
Mannen beklemtonen dat om te benadrukken hoe mannelijk ze wel zijn : het is hun daadkrachtig zaad dat de bitch knockep up heeft. En niet het zaad van een andere speelkameraad van haar.

Beetje gefrustreerd ?

circe 6 oktober 2012 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg (Bericht 6355826)
Oneens

in dat geval kunnen ze net zo goed (of correcter!) zeggen: WIJ zijn in verwachting.

Nesha 6 oktober 2012 14:53

:lol:

HRobin 6 oktober 2012 15:24

Oeps, was ik even verbaasd vanwege een draad getitel "Wij zijn zwanger" en geopend door circe. :lol:
Wou net mijn felicitaties neerpennen

Demper 6 oktober 2012 16:00

Tja... dat krijg je nu met dat ziekelijke feminisme.
Want het is natuurlijk niet correct dat de vrouw moet afzien om een kind te krijgen terwijl de man enkel zijn zak moet legen.

Derk de Tweede 6 oktober 2012 16:05

Thomas Beatie

Marie van de koster 6 oktober 2012 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HRobin (Bericht 6356032)
Oeps, was ik even verbaasd vanwege een draad getitel "Wij zijn zwanger" en geopend door circe. :lol:
Wou net mijn felicitaties neerpennen

Mijn gedacht :lol:

Marie van de koster 6 oktober 2012 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6355257)

Ja, 't is een idiote uitdrukking.
Dat gedoe van de nieuwe man is trouwens veel te ver aan het gaan, vind ik. Mannen en vrouwen gelijk, dezelfde rechten en plichten, okay. Maar fysiek is er een groot verschil en dat moeten we niet proberen te verdoezelen, dat kweekt op den duur ook frustraties.
Papa en mama zijn twee heel verschillende persoonlijkheden die niet een beetje de zusjes moeten gaan uithangen!

BigF 7 oktober 2012 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 6356387)
Ja, 't is een idiote uitdrukking.
Dat gedoe van de nieuwe man is trouwens veel te ver aan het gaan, vind ik. Mannen en vrouwen gelijk, dezelfde rechten en plichten, okay. Maar fysiek is er een groot verschil en dat moeten we niet proberen te verdoezelen, dat kweekt op den duur ook frustraties.
Papa en mama zijn twee heel verschillende persoonlijkheden die niet een beetje de zusjes moeten gaan uithangen!

Als ik niet het risico zou lopen van uw kapotte wc te moeten herstellen zou ik roepen:"Trouw met mij!!"
;-)

Liederik 7 oktober 2012 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 6356939)
Als ik niet het risico zou lopen van uw kapotte wc te moeten herstellen zou ik roepen:"Trouw met mij!!"
;-)

Hij zal niet op je meppen.

Marie van de koster 7 oktober 2012 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 6356939)
;-)

Gene vent meer in mijn huis!
Behalve om WC's te repareren en nagels in de muur te kloppen :lol:

koe de poing 7 oktober 2012 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stingray (Bericht 6355876)
Beetje gefrustreerd ?

neuh, ik ben nooit zwanger geweest :-)

Txiki 7 oktober 2012 16:08

Ik heb nog nooit iemand horen zeggen "wij zijn zwanger"....

Libro 7 oktober 2012 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 6355615)

Mannen willen tegenwoordig laten lijken dat ze zo erg meeleven met de zwangerschap van hun vrouw dat ze al eens durven zeggen dat ze zwanger zijn.Ze dwalen natuurlijk.

Alle respect voor zwangere vrouwen maar om dan als man je daar mee te gaan vereenzelvigen is er voor mij een beetje over.

Google "couvade" eens.

Libro 7 oktober 2012 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6357301)
Ik heb nog nooit iemand horen zeggen "wij zijn zwanger"....

Wacht tot Belgiƫ ooit eens een koningin "op huwbare leeftijd" krijgt...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be