Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Gemeenteraadsverkiezingen 2012 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=221)
-   -   Stemadvies van Ademloos: groen, pvda, vld, rood of vb (https://forum.politics.be/showthread.php?t=177517)

Bolleke Wol 7 oktober 2012 12:38

Stemadvies van Ademloos: groen, pvda, vld, rood of vb

Het gebeurt niet vaak om Groen, Vlaams Belang, PvdA en VLD samen vernoemd te zien worden maar Ademloos deed het voor Antwerpen.

http://www.ademloos.be/stemadvies

Citaat:

Pro Meccano partijen*: Groen, Open VLD, PVDA+, Rood, Vlaams Belang
Pro BAM partijen*: N-VA, Stadspartij (CD&V en SPA)
* in alfabetische volgorde.

Bent u pro Meccano, pro overkapping en pro gezond beleid, maar wil u strategisch stemmen in de grote burgemeester strijd? Spijtig genoeg verzekert u dan juist dat N-VA en Stadspartij samen in coalitie moeten. Immers: als vooral N-VA en Stadspartij stemmen halen, zijn geen andere coalities mogelijk.

Met N-VA steunt u ook Koen Kennis, die naast 7 andere betaalde mandaten ook BAM bestuurder is. Hij wordt betaald om pro BAM te zijn en is wellicht daarom tegen inspraak. De Stadspartij verbergt dan weer Marc Van Peel (CD&V), pro BAM en de grootste tegenstander van overkappen van de Ring. Iedere stem voor de Stadspartij versterkt zijn positie.

Er is bij de alternatieve partijen keuze van zeer links tot zeer rechts.

Strategisch én gezond stemmen kan dus, met een pro Meccano partij. Uw kritische stem maakt alternatieve coalities mogelijk!
Infeite een stemadvies tegen de Vlaamse regering.

Koenraad Noël 7 oktober 2012 12:51

N-VA en de Stadspartij halen echter sowieso de meerderheid. :-(

koe de poing 7 oktober 2012 13:48

Het Meccanotracé deugt al evenmin.

Waar is de tijd dat men nog grootschalig durfde te onteigenen.

E. Migrant 7 oktober 2012 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6357131)
N-VA en de Stadspartij halen echter sowieso de meerderheid. :-(

NVA + VB halen tesamen ook een meerderheid. Voor de mobiliteitsproblematiek rond Antwerpen heeft VB de beste analyse en oplossingen.

Koenraad Noël 7 oktober 2012 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant (Bericht 6357344)
NVA + VB halen tesamen ook een meerderheid. Voor de mobiliteitsproblematiek rond Antwerpen heeft VB de beste analyse en oplossingen.

Cordon sanitaire.

/topic

subocaj 7 oktober 2012 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg (Bericht 6357199)
Het Meccanotracé deugt al evenmin.

Waar is de tijd dat men nog grootschalig durfde te onteigenen.

Starten met jou te onteigenen helpt misschien.

Txiki 7 oktober 2012 17:25

Ik vraag me ondertussen toch af waar al die comité's enzo het vandaan halen dat ze menen stemadvies te moeten geven. Gaan die er dan allemaal van uit dat de mensen onnozel zijn en niet voor zichzelf kunnen uitmaken welke stem ze zullen uitbrengen?

subocaj 7 oktober 2012 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6357381)
Ik vraag me ondertussen toch af waar al die comité's enzo het vandaan halen dat ze menen stemadvies te moeten geven. Gaan die er dan allemaal van uit dat de mensen onnozel zijn en niet voor zichzelf kunnen uitmaken welke stem ze zullen uitbrengen?

Ja.;-)

Wiley E Coyote 7 oktober 2012 17:51

Stemadvies van een single issue belangenvereniging. Er zijn echter nog veel andere zaken van belang dan de Lange Wapper hoor!

Shadowke 7 oktober 2012 18:27

de leden van Ademloos zijn waarschijnlijk zelf lid van de door hen vermelde partijen :roll:

koe de poing 7 oktober 2012 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6357374)
Starten met jou te onteigenen helpt misschien.

Zou ik niets mee inzitten.
Al dat kneuterig gedoe over "mijn lapje grond" zal me worst wezen. Een huis is niet meer dan een hoopje bakstenen.

fonne 7 oktober 2012 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant (Bericht 6357344)

De meest populistische en onbetaalbare bedoel je waarschijnlijk?

fonne 7 oktober 2012 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 6357108)
Het gebeurt niet vaak om Groen, Vlaams Belang, PvdA en VLD samen vernoemd te zien worden maar Ademloos deed het voor Antwerpen.
http://www.ademloos.be/stemadvies
Infeite een stemadvies tegen de Vlaamse regering.

De overkapping kost 1 miljard Euro per kilometer. Daar kan je 10.000 sociale woningen mee bouwen. Je hebt dus de keuze:
- een of ander utopisch luxe-project van de groene bonobos, of
- een sociaal beleid dat ervoor zorgt dat arme mensen een behoorlijk dak boven hun hoofd krijgen.

lombas 7 oktober 2012 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hier ben ik (Bericht 6357462)
Door wie zou Ademloos gesponsord worden?

Etienne Davignon, Albert Frère en Graaf Lippens.

Bolleke Wol 7 oktober 2012 23:02

Iedereen heeft het recht stemadvies te geven, dat hoort bij zoiets dat we doorgaans "vrije meningsuiting" noemen.

Bolleke Wol 7 oktober 2012 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6357624)
De overkapping kost 1 miljard Euro per kilometer.

Waar heb je dat cijfer vandaan?

koe de poing 7 oktober 2012 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 6357713)
Waar heb je dat cijfer vandaan?

Lijkt me ook straf.
Als dat de prijs is, wil ik het wel voor de helft komen doen :-o

Bolleke Wol 7 oktober 2012 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 6357423)
de leden van Ademloos zijn waarschijnlijk zelf lid van de door hen vermelde partijen :roll:

Vreemd dat je dat niet zegt over BAM...

fonne 7 oktober 2012 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 6357745)
Vreemd dat je dat niet zegt over BAM...

Iedereen weet dat die indertijd in 2003 door Vera Dua, Steve Stevaert en Dirk van Mechelen persoonlijk zijn uitverkoren om in de BAM te zetelen. En het mocht wat kosten hoor. Hun kleur is bekend. Paars-groen wanbeleid.

Scherven A. Mok 8 oktober 2012 06:33

Ik begrijp dit dus helemaal niet. Menen die dat nu echt ? Dat verhelpt echt geen zak aan de mobiliteitsproblemen en kost wel al het geld dat er nu al niet is om die mobiliteitsproblemen aan te pakken.
Ik ben de eerste om ervoor te ijveren om de mobiliteitsproblemen op zo'n manier aan te pakken dat de lucht- en lawaaivervuiling niet vermeerdert en indien mogelijk zelf vermindert.

Dat plots komen bovendrijven van de overkapping van de ring als verkiezingsthema maakt me echter bang. Ofwel is dat zeer laag populistische politiek van Groen! waarbij dan nog de kans bestaat dat ze er blijven op doorzetten omdat ze in het verleden ook al achter debiliteiten zijn blijven staan eens ze er achter stonden cfr ecotaks.
Ofwel menen ze het en kan de mobiliteit en economie en leefbaarheid in de districten hen niet schelen. No way dat er geld genoeg is om de mobiliteitsproblemen op een groene wijze aan te pakken én de ring te overkappen. Zo naïef kunnen zelfs de groenen niet zijn.

Ik geloof ook wel in dat het leefbaarder maken van de stad zichzelf deels terugbetaald maar mobiliteit maakt mee deel uit van dat leefbaar maken én voor de economie en werkgelegenheid én voor het welzijn en de gezondheid van de inwoners. De overkapping van de ring draagt maar bij aan de oplossing van één probleem maar doet niets aan het tweede probleem én zuigt wel al de financiering voor al die andere problemen weg.

We hebben geïntegreerde oplossingen nodig die meerdere problemen tegelijkertijd aanpakken. Geen (al zijn het goed gemeende) op zichzelf staande populistische oplossingen die elders problemen laten voort bestaan, bestendigen of zelfs bij creëren. Als de mobiliteitsproblemen zijn aangepakt en het welzijn in en de aantrekkelijkheid van de stad zijn verhoogt en er sprake is van terug verdien effect dan pas kan er van een overkapping sprake zijn mijns inziens. Niet omgekeerd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be