Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Proficiat ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=177561)

pegasus6869 8 oktober 2012 16:06

Proficiat !

http://www.nieuwsblad.be/article/det...21007_00326029

Een heel dikke " PROFICIAT " voor de bloemist dat hij schoot naar die oost europese " ROMMEL " die hier niks anders doet dan misdaden plegen.
Hopelijk voor herhaling vatbaar,zo moet het !!

Sammael 8 oktober 2012 16:28

Ah, 't is bij koetjes en kalfjes dat ge't post.

Denkt er niemand aan de bloemen? Hun gevoelens, hun veiligheid? En de potgrond? Hoe moet die zich bij al dat geweld gevoeld hebben? 't Is een schande.

Mitgard 8 oktober 2012 16:32

Dankzij het feit dat die bloemist gewapend was is er niks gestolen, is de inbreker geklist en heeft het slachtoffer (de bloemist voor alle duidelijkheid) zelf geen verwondingen opgelopen.

Nogmaals een bewijs dat de wapenwet voor eerlijke burgers zonder strafblad belachelijk streng is en dringend herzien zou moeten worden.
'Home defense' hoort een legitieme reden te zijn voor de aanschaf van een wapen, net zoals in de VS!

Xenophon 8 oktober 2012 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 6358551)
Dankzij het feit dat die bloemist gewapend was is er niks gestolen, is de inbreker geklist en heeft het slachtoffer (de bloemist voor alle duidelijkheid) zelf geen verwondingen opgelopen.

Nogmaals een bewijs dat de wapenwet voor eerlijke burgers zonder strafblad belachelijk streng is en dringend herzien zou moeten worden.

Wat heeft dat strafblad er mee te zien? Iemand die veroordeeld is mag zich toch ook verdedigen?

Mitgard 8 oktober 2012 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6358555)
Iemand die veroordeeld is mag zich toch ook verdedigen?

Daar valt over te discussiëren.
Afhankelijk van de aard van de feiten en de termijn die verstreken is sinds veroordeling bijvoorbeeld.

Sammael 8 oktober 2012 16:44

En zie, niemand denkt hier weer aan de bloemen of de potgrond.

Henri1 8 oktober 2012 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 (Bericht 6358518)
http://www.nieuwsblad.be/article/det...21007_00326029

Een heel dikke " PROFICIAT " voor de bloemist dat hij schoot naar die oost europese " ROMMEL " die hier niks anders doet dan misdaden plegen.
Hopelijk voor herhaling vatbaar,zo moet het !!

Die bloemist moesten ze in den bak steken.
Als iedereen bij zich thuis gelijk in de Far-West begint te doen zal het in Vlaanderen leuk worden........

Bobke 8 oktober 2012 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6358555)
Wat heeft dat strafblad er mee te zien? Iemand die veroordeeld is mag zich toch ook verdedigen?

Iemand die veroordeeld is voor geweldplegingen of overvallen een wapen geven lijkt mij geen goed idee.

Pietje 8 oktober 2012 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 6358568)
Iemand die veroordeeld is voor geweldplegingen of overvallen een wapen geven lijkt mij geen goed idee.

²!!

Sammael 8 oktober 2012 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6358567)

En dat kan goedkoop; in de brico verkopen ze al bloembakken voor 10 euro geloof ik.

pegasus6869 8 oktober 2012 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6358567)
Als iedereen bij zich thuis gelijk in de Far-West begint te doen zal het in Vlaanderen leuk worden........

Zeker henri als "WIJ" ons eens kunnen verdedigen is het zelfs erger dan de daad van de misdadiger zelf,dus wij kunnen enkel bij de vaststelling mooi binnenblijven, en de politie bellen........ en hoola!! wanneer die komen héé ??????(T'kan verdomd heel lang duren)Ben jij het meest al aan uw klosje niet waar.Wel henri ik heb geen vuurwapens in huis (zou er wel willen hoor)maar heb steeds iets klaar hangen mocht het ooit gebeuren,en als ik de kans nog krijg zal die "oost. rommel" er serieus gehavend uitkomen wees maar zeker.

pegasus6869 8 oktober 2012 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sammael (Bericht 6358544)
Ah, 't is bij koetjes en kalfjes dat ge't post.

Denkt er niemand aan de bloemen? Hun gevoelens, hun veiligheid? En de potgrond? Hoe moet die zich bij al dat geweld gevoeld hebben? 't Is een schande.

Bij koetjes en kalfjes.......Meer is die oostrommel niet waard.

Xenophon 8 oktober 2012 18:00

Citaat:

Je weet toch wel dat de misdaden gepleegd worden met zwarte wapens, dat legale wapens daar te duur voor zijn?

En "geven" is er wat over zeker, je moet dat wapen toch zelf kopen?

Xenophon 8 oktober 2012 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 6358571)
²!!

Waarom heeft een veroordeelde geen recht om zich gewapend te verdedigen? Zijn straf is toch afgelopen?

Wat zijn dat voor manieren om iemand die zijn straf gedaan heeft toch nog levenslang te straffen? Dat gaat toch in tegen elk rechtsgevoel?

Xenophon 8 oktober 2012 18:02

Citaat:

Iemand die een persoon heeft doodgereden, mag die nog auto rijden?

Pietje 8 oktober 2012 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6358684)

als die chauffeur volledig 100% in fout (voetgangers maken uiteraard ook fouten) is, (en zeker als die chauffeur dronken was), wat mij betreft, niet meer.

Xenophon 8 oktober 2012 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 6358694)
als die chauffeur volledig 100% in fout (voetgangers maken uiteraard ook fouten) is, (en zeker als die chauffeur dronken was), wat mij betreft, niet meer.

Algoed dat jij de baas niet bent Piet, je borstel waarmee je veegt is me wat te grof.

Mensen maken fouten, alle mensen maken vroeg of laat fouten.

Bobke 8 oktober 2012 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6358684)

Dat zal de rechter wel uitmaken.
Maar iemand die zijn auto als wapen gebruikt heeft al zeker niet.

Pietje 8 oktober 2012 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6358697)
Algoed dat jij de baas niet bent Piet, je borstel waarmee je veegt is me wat te grof.

Mensen maken fouten, alle mensen maken vroeg of laat fouten.

iemand doodrijden is wel een onherstelbare fout. En ik herhaal, enkel in het geval indien die chauffeur 100% in fout is. In mijn perceptie is de zwakke weggebruiker (fietser, voetganger..) niet altijd in zijn/haar recht, zoals wel eens geopperd wordt.

Xenophon 8 oktober 2012 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 6358704)
iemand doodrijden is wel een onherstelbare fout. En ik herhaal, enkel in het geval indien die chauffeur 100% in fout is. In mijn perceptie is de zwakke weggebruiker (fietser, voetganger..) niet altijd in zijn/haar recht, zoals wel eens geopperd wordt.

Iemand doodrijden is een accident.
We hebben het hier niet over moedwillig iemand doodrijden, dat is moord en van een andere orde toch?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be