Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   neo-nazi's en de Palestijnse en de anti-imperialistische beweging (https://forum.politics.be/showthread.php?t=177566)

Tamam 8 oktober 2012 18:54

neo-nazi's en de Palestijnse en de anti-imperialistische beweging

Vaak worden anti-zionisten hier automatisch afgeschilderd als "anti-semiet".

Heel jammer, en redelijk dom, want zo zijn veel Joden zijn anti-zionistisch, en aan de andere kant zijn veel veel extreem-rechtse mensen heel erg zionistisch en anti-Palestijns (anti-Arabisch) ingesteld.

Toch moet er toegegeven worden dat bepaalde neo-nazistische bewegingen en partijen zoals de Duitse NPD misbruik maken van de toestand in Palestina.

Onder het mom van "de vijand van mijn vijand is mijn vriend" solidariseert nieuw-rechtse en neo-nazistische bewegingen met moslims en eenieder die tegen het Israelische bewind is. Door de Palestijnen en diverse verzetsbwegingen te steunen; kan man stiekem uiting geven aan jodenhaat. Dit is wat er gelukkig in de meeste discussies op Polticis niet gebeurd in de discussies over Israel - Palestina.

Af en toe duikt er een racistische "anti-joden" post op in de discussies maar het is duidelijk dat de meerderheid van mensen op politics die zich bezig houden met Palestijnse mensenrechten niets met neo-nazisme of anti-semitisme te doen hebben.

Laat het duidelijk zijn dat neo-nazi's zich niet bekommeren om Palestijnen, of om een vredesproces. Het gaat hen om de strijd tegen joden ipv een strijd voor Palestijnse mensenrechten.

Vanaf alles beter zou gaan met Palestina sturen ze het liefst zo snel de moslims terug naar land van oorsprong, al dan niet naar Palestina.

-Jo- 8 oktober 2012 22:15

:rofl:

Tamam 9 oktober 2012 13:11

Vertel op Jo.

Dixie 9 oktober 2012 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamam (Bericht 6358747)
Vaak worden anti-zionisten hier automatisch afgeschilderd als "anti-semiet".

uiteraard want anti zionisme = antisemitisme enkel gebruikt men zionisme om vervolging te ontlopen!

Tamam 9 oktober 2012 14:50

en al die mensen van joodse afkomst dan die niet- of anti-zionistisch zijn, beste Dixie?

Dixie 9 oktober 2012 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamam (Bericht 6359758)
en al die mensen van joodse afkomst dan die niet- of anti-zionistisch zijn, beste Dixie?

bedoel je die paar religieuze gekken :-D trouwens zionisme bestaat niet meer aangezien het hoofddoel bereikt is!

Tamam 11 oktober 2012 20:28

Komaan Jo, waarom loopt het NPD rond met„Mein Freund ist Ausländer“ shirts met Ahmadinejad zijn kop daarop? Wat doet die man voor zijn volk? Goed, hij is een radicale anti-zionist en anti-imperialist maar dat maakt zijn binnenlands bewind niet goed!

Wat over zijn achterlijke uitspraken over homoseksualiteit en middeleeuwse manier van doodstraf uitvoeren?

Een van de bewijzen dat de autonome-nationalisten niet verder denken dat hun neus lang is, en héél mager uit de hoek komen met hun vermeende "sympathie" voor wat buiten de grenzen van hun land bevindt.

Sommigen heulen zelf mee met Osama Bin Laden... ik herinner me een Otei Homan met een Osama Bin Laden shirt op demo´s. Omdat Bin Laden sympathie had voor de Palestijnen. Laten we de rest vergeten wat Bin Laden voor stond. Ergens lachen, maar ook triest.

Tamam 12 oktober 2012 09:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Halcon (Bericht 6363044)
U bevindt zich in goed gezelschap, nu laten we eerder zeggen onguur gezelschap. Anti-zionisme en antisemitisme zijn hetzelfde enkel is het ene een beetje een propere aanduiding om toch maar geen platte antisemiet genoemd te wordem...

Juist :roll:

Ik ga u voor een tijdje op negeren zetten.

alesha00 20 oktober 2012 11:46

Thanks for taking the time to discuss this, I feel strongly about it and love learning more on this topic.
ny real estate attorney
If possible, as you gain expertise, would you mind updating your blog with more information? It is extremely helpful for me.
Nice stuff for my research writing.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be