![]() |
bron: http://www.nieuwsblad.be/Nieuws/Deta...LC&cat=REG
Twee drugsdealers veroordeeld - 14/07/2004 SINT-GILLIS-WAAS - De vakantiekamer van de correctionele rechtbank van Dendermonde heeft gisteren Marc P.(22) uit Sint-Gillis-Waas en Berry S.(27) eveneens uit Sint-Gillis-Waas schuldig bevonden aan het verkopen van drugs. Marc P. kocht als drugsgebruiker geregeld cannabis en wiet in Nederland. Als inwoner van Sint-Gillis-Waas woonde hij slechts enkele kilometers van de Nederlandse grens. Andere drugsgebruikers vernamen dat en Marc P. startte al erg snel met een vlot draaiende handel in verdovende middelen. Z'n klanten waren drugsgebruikers die zelf het risico niet namen om de grens over te steken en zich in Nederland te gaan bevoorraden. Marc P. kon door het gerecht opgepakt worden toen één van z'n klanten met drugs op zak tegen de lamp liep en al snel opbiechtte waar hij de verdovende middelen kocht. Omdat Marc P. professioneel een opleiding volgde als boekhouder, hield hij de verkoop keurig bij. Zo kwamen de speurders erachter dat hij 107 klanten had. De omzet van de drugshandel bedroeg 50.000 euro. Bij z'n arrestatie nam de politie ook 20 kilo drugs in beslag. Hij werd door de rechtbank veroordeeld tot een gevangenisstraf van twaalf maanden met uitstel en een boete van 1.000 euro. Berry S. bleek slechts een meeloper te zijn van Marc P. Hij liet zich slechts enkele keren verleiden om ook drugs te verkopen. Alles samen verdiende hij daarmee 778 euro. Daarom kreeg Berry S. van de rechtbank opschorting van straf. Marc P. moet ook de 50.000 euro die hij met de handel verdiende niet terugbetalen aan de staat. Het openbaar ministerie had dat geëist. Maar de rechter oordeelde dat 40.000 euro ervan slechts moet worden terugbetaald als de jongeman opnieuw betrapt wordt op het dealen van drugs. ******************* Ik zal dan maar ook een drugsdealer worden want mijn eerste winst hoef ik niet af te staan aan de staat... :twisted: |
Gelukkig dat het alleen wiet was.
En eigenlijk is die straf veel te mild ja. |
't is verdomme toch straf dat de schrijver van dit artikel, en de poster ervan, het verschil niet kennen tussen omzet en winst.
|
Zou men eerst niet de tegenstrijdigheden wegwerken , er is een gedoogbeleid tegen cannabis (in beperkte mate), maar men mag dit niet kopen/verkopen/invoeren :?:
Ofwel legaal MET mogelijkheden tot verkopen en aankopen (met beperkingen qua hoeveelheid) Ofwel volledig illegaal Maar geen kruising die totaal onmogelijk is :magniet: * sounds like belgium to me * |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be