![]() |
Magnette saboteert Antwerpen.
Dat de Waals-nationaal socialist Magnette niet veel van Antwerpen moet hebben hoeft ons niet te verbazen. Wel dat de "Vlaamse" partijen in de regering het niet eens nodig vinden om er tegen te reageren.
Antwerpen komt binnenkort zonder behoorlijke internationale verbindingen naar Nederland te zitten, en dat voor het economische zenuwcentrum van Vlaanderen. Nederland dreigt met juridische stappen tegen NMBS. |
De NMBS investeert nog alleen in superdeluxe gebouwen in Wallonië , en dan vooral in PS -steden.
De Vlaamse steden moeten het doen met wat ze hebben. Voor Mechelen bv is er geen cent meer beschikbaar en vrezen ze binnenkort de sluiting van de werkhuizen . |
En als Magnette het zou hebben goedgekeurd kwam ge klagen dat er een verbinding open zou gaan waar men van op voorhand al wist dat er een te kort zou zijn van 10 miljoen euro per jaar.
Ik wist niet dat Antwerpen-centraal een PS gebouw was. |
En ik weet niet of Leuven, Brugge, Roeselare, Mechelen, Kortrijk, Hasselt... het zouden appreciëren als ze plots door de Walen zouden zijn geannexeerd, en al helemaal niet dat het PS-steden zouden zijn. Ook daar is er een nieuw station gebouwd, of komt dat er de komende jaren.
Je kan je vragen stellen over de noodzaak van veel van die nieuwe gebouwen, maar ze zijn wel netjes verdeeld tussen Vlaanderen en Wallonië. Alleen Brussel valt er wat van tussen, Brussel-Zuid wacht nu al 20 jaar op de verdere afwerking van zijn station... |
Citaat:
Citaat:
|
Bon, omaplop heeft het over de centrale werkplaatsen, 'het Arsenaal', naast het station. Daar zijn de oude ateliers doorgaans nog in redelijke staat, dus nieuwbouw dringt zich niet meteen op, behalve voor de delen die worden platgegooid voor de werken aan het station, natuurlijk.
|
Citaat:
|
En Liège-Guillemins, of Mons, zijn wél volledig door de spoorwegen betaald, denk je?
|
Citaat:
|
Citaat:
wat bedoelt men met de komende jaren?? Nog eens 50 jaar verder??? |
In de loop van de komende 10 �* 20 jaar zou dat nieuw station er moeten staan. Iets wat ik in het geval van Kortrijk bijvoorbeeld verschrikkelijk jammer vind, dat is een mooi gebouw. Net zoals Mons, trouwens, ik zie nog steeds niet in waarom ze per se een nieuw station willen, integenstelling tot in Luik.
Maar er staan dus wel heel wat plannen op het programma, al zijn die aan beide zijden van de taalgrens aan vertraging onderhavig (in Mons is men ook nog steeds niet begonnen, omdat er nogal wat tegenstand is en de financiën niet volgen). |
Citaat:
![]() ![]() http://www.mecheleninbeweging.be/mul...teek/page.html |
Ah, ok... :-(
Maar dan meteen het volgende: Zullen er wel genoeg Vlaamsche Leeuwen aan dat nieuwe station hangen? Anders hebben de Waalders weer gewonnen |
Citaat:
http://www.knack.be/nieuws/belgie/nm...0137188640.htm |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be