Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Gemeenteraadsverkiezingen 2012 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=221)
-   -   Deur aan deur: zin of onzin? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=177653)

Another Jack 10 oktober 2012 12:53

Deur aan deur: zin of onzin?

Wie van de kandidaten hier doet het, wie niet?
Wie denkt dat er veel stemmenwinst mee kan geboekt worden?

Mijn idee: een must voor alle kandidaten, wie nergens "langskomt" maakt een ongeïnteresseerde (lijstvuller) of zelfvoldane indruk.

vrijevlaming 10 oktober 2012 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6360798)
Wie van de kandidaten hier doet het, wie niet?
Wie denkt dat er veel stemmenwinst mee kan geboekt worden?

Mijn idee: een must voor alle kandidaten, wie nergens "langskomt" maakt een ongeïnteresseerde (lijstvuller) of zelfvoldane indruk.

je moet in elk geval uw kop laten zien en spreken met de mensen. Is dat nu via huisbezoeken of via bezoeken op de markt, op allerhande activiteiten, de voetbal, ... whatever

Ikzelf heb geen huisbezoeken gedaan wegens het vreemde uur dat ik de mensen zou moeten lastigvallen (ik ben pas laat terug van het werk en om acht of negen uur 's avonds moet je ze ook niet meer lastig vallen), maar wel zoveel mogelijk andere activiteiten in het openbaar gedaan.

giserke 10 oktober 2012 13:06

Ik vind dat dus wel zinvol.
Kun je de deur dichtsmijten, als de kandidaten je niet aanstaan.

Another Jack 10 oktober 2012 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6360812)
Ik vind dat dus wel zinvol.
Kun je de deur dichtsmijten, als de kandidaten je niet aanstaan.

Goh!
Ma gij zijt nogal ne keirel hè!

Another Jack 10 oktober 2012 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 6360811)
je moet in elk geval uw kop laten zien en spreken met de mensen. Is dat nu via huisbezoeken of via bezoeken op de markt, op allerhande activiteiten, de voetbal, ... whatever

Ikzelf heb geen huisbezoeken gedaan wegens het vreemde uur dat ik de mensen zou moeten lastigvallen (ik ben pas laat terug van het werk en om acht of negen uur 's avonds moet je ze ook niet meer lastig vallen), maar wel zoveel mogelijk andere activiteiten in het openbaar gedaan.

Problematisch met markten en voetbal is dat er veel mensen van buiten de stad of gemeente rondlopen.

Ik vind het natuurlijk ook een must, maar mijn lijkt het net iets minder effectief.

vrijevlaming 10 oktober 2012 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6360831)
Problematisch met markten en voetbal is dat er veel mensen van buiten de stad of gemeente rondlopen.

Ik vind het natuurlijk ook een must, maar mijn lijkt het net iets minder effectief.

hier niet hoor. 't Is een club uit de lagere regionen, enkel lokalen komen af. Zelfde met onze markt, dat is voor 90% lokaal volk. En net omdat je zoveel volk op één plaats op één moment hebt, is het veel effectiever dan huis aan huis te gaan.

Huis aan huis neemt ongelooflijk veel tijd in beslag, je kan daar maar kleine delen van de gemeente mee doen. Bij ons zou je daar bijna een vol jaar mee bezig zijn om de ganse stad te doen als je er vijf uur per dag mee bezig was...

Ik kan wel verstaan dat als je naar club brugge gaat kijken of zo dat dat anders ligt

Brakelaar 10 oktober 2012 14:07

Altijd dat gezaag als je een markt doet of naar een kermis gaat,komen ze aan uw mouw trekken en dan kennen ze u,daarna ben je weer wind eenmaal de verkiezingen gedaan zijn....ik wimpel ze gewoon af dat hun gezaag mij niet interesseert en dat ik in het stemhok mijn gedacht doe,ze zijn rap weg dan!!:-D

Thuis komt er niemand in,hebben ze geen zaken mee wat jij beslist...

Another Jack 10 oktober 2012 14:33

In sommige Waalse gemeenten zetten mensen een "zwarte hand" met de tekst "J'ai déja choisi!" aan de deur...
Prima initiatief, vermijdt tijdverspilling voor beide partijen.

Geen slecht idee

Another Jack 10 oktober 2012 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 6360837)
hier niet hoor. 't Is een club uit de lagere regionen, enkel lokalen komen af. Zelfde met onze markt, dat is voor 90% lokaal volk. En net omdat je zoveel volk op één plaats op één moment hebt, is het veel effectiever dan huis aan huis te gaan.

Huis aan huis neemt ongelooflijk veel tijd in beslag, je kan daar maar kleine delen van de gemeente mee doen. Bij ons zou je daar bijna een vol jaar mee bezig zijn om de ganse stad te doen als je er vijf uur per dag mee bezig was...

Ik kan wel verstaan dat als je naar club brugge gaat kijken of zo dat dat anders ligt

Je hebt hier een punt.
Wat ik anderzijds ook nog verschrikkelijk aan markten vind zijn mensen die je als lucht voorbij lopen...

ViveLaBelgique 10 oktober 2012 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 6360811)

Zoals posten op een publiek internet forum.

Another Jack 10 oktober 2012 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6360926)
Zoals posten op een publiek internet forum.

Totaal nutteloos, als het op stemmen ronselen aankomt.
;-)

Maar euh... dat zal jij als BUB'er wel weten ondertussen?

Brakelaar 10 oktober 2012 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6360921)
Je hebt hier een punt.
Wat ik anderzijds ook nog verschrikkelijk aan markten vind zijn mensen die je als lucht voorbij lopen...

dat gebeurd na de verkiezingen ook door politiekers en dan willen jullie dat we staan te springen voor tijd te maken als jullie het uitkomt!

vlijmscherp 10 oktober 2012 14:42

ik ga straks nog naar de kermiskoers

Another Jack 10 oktober 2012 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar (Bericht 6360938)
dat gebeurd na de verkiezingen ook door politiekers en dan willen jullie dat we staan te springen voor tijd te maken als jullie het uitkomt!

U moet niet springen, zelfs geen tijd maken, gewoon een "Neen, dank u." of een "Sorry, geen interesse." van 1 seconde volstaan.
Kwestie van te getuigen van een minimum aan opvoeding en respect.

vrijevlaming 10 oktober 2012 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6360929)
Totaal nutteloos, als het op stemmen ronselen aankomt.
;-)

Maar euh... dat zal jij als BUB'er wel weten ondertussen?

i

uiteraard volledig nutteloos. Fora zitten vol met mensen die al overtuigd zijn, bovendien is het anoniem en zou het mij sterk verbasen als je veel mensen van je eigen gemeente tegenkomt.

Ik denk dat er hier maar ene actieven zit in mijn geval: brother paul die van stasegem is. That's about it

eno2 10 oktober 2012 14:51

Op een onverkiesbare plaats maakte ik geen huisbezoeken

Brakelaar 10 oktober 2012 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6360945)
U moet niet springen, zelfs geen tijd maken, gewoon een "Neen, dank u." of een "Sorry, geen interesse." van 1 seconde volstaan.
Kwestie van te getuigen van een minimum aan opvoeding en respect.

Als het respect en opvoeding ook van hun uitkwam was het in orde,maar nu,gisteren meegemaakt,ze zien u en het eerste wat er uitkwam was of je niet meeging een pintje drinken en een klapje te doen,zeg je gewoon NEEN BEDANKT en beginnen ze te grollen wat voor iemand je bent,respect staat ook niet in hun woordenboek!!

vrijevlaming 10 oktober 2012 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6360956)
Op een onverkiesbare plaats maakte ik geen huisbezoeken

dag van vandaag zijn, op de eerste plaats na, alle plaatsen even verkiesbaar geworden.

Leutig als je als partij een nieuw of jong iemand wil lanceren, met de goede capaciteiten maar die nog niet zo bekend zijn...

Pietje 10 oktober 2012 15:01

Het hoort bij de folklore van verkiezingen, maar ik twijfel of mensen hun stem laten afhangen van dat soort "leurders".

Another Jack 10 oktober 2012 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar (Bericht 6360961)
Als het respect en opvoeding ook van hun uitkwam was het in orde,maar nu,gisteren meegemaakt,ze zien u en het eerste wat er uitkwam was of je niet meeging een pintje drinken en een klapje te doen,zeg je gewoon NEEN BEDANKT en beginnen ze te grollen wat voor iemand je bent,respect staat ook niet in hun woordenboek!!

Natuurlijk zijn er ook ongelikte boeren tussen de politici.
Dat ontkent niemand.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be