![]() |
Gepersonaliseerde reclame
Van tsjeef Chris Morel en tsjeef/liberaal Luc Bungeneers, nu N-VA, stak er in mijn brievenbus een brief op naam. Ik woon hier nog niet lang en krijg nooit gepersonaliseerde reclame in mijn bus (op twee dingen na waar ik zelf voor heb gekozen). Vanwaar heeft N-VA mijn naam en adres ? Van een commerciële listing, van de nieuwe kieslijsten (vorige verkiezingen woonde ik hier nog niet) of van een adressenlijst van op het districtshuis of stadhuis.
Kan dit zo maar ? Ik ben er alleszins niet van gediend en ervaar het als een inbreuk op mijn privacy. |
van de kieslijst ja
|
vind ik eigenlijk niet kunnen.
|
Reeds 5,12 kg aan verkiezingsfolders ontvangen.
Is iedereen nu van Lotje getikt? Kostprijs voor gans België? |
Citaat:
|
Citaat:
|
het is wel zo dat die lijst enkel naar aanleiding van verkiezingen gebruikt mag worden. Krijgt u gepersonaliseerde reclame/propaganda/whatever buiten de verkiezingstijd, dan kan u vragen om u te laten schrappen uit het mailbestand.
|
sure. Ik kreeg ook zo'n gepersonaliseerde brief, als "nieuwe" inwoner van de gemeente, van de huidige burgemeester. Aangezien op de kieslijsten niet staat wie nieuw is en wie niet, is hij daar op een andere manier achter gekomen. Persoonlijk zegt hij dat hij regeltje per regeltje de vorige en de huidige kieslijst heeft vergeleken. Terwijl ik net dacht dat die lijst na de verkiezingen vernietigd moet worden, en dat dat dus niet mogelijk is.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
+ rijksregisternummer en kiesnummer. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Rijksregisternummer staat er niet bij. Ik zie trouwens niet in wat een partij daarmee (legaal) zou kunnen doen. |
Citaat:
Partijen houden die sowieso toch bij, ook al mag het niet, ook na de verkiezingen |
In mijn straat woont ook een opkomende ;
er stak gisteren zo'n persoonlijk schijtpapierke in mijn bus , ik heb er mijn gat mee afgeveegd , en doorgespoeld in de wc :-D |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be