Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Gemeenteraadsverkiezingen 2012 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=221)
-   -   Vlaams-Waalse transfers exploderen naar 16 milliard euro (https://forum.politics.be/showthread.php?t=177685)

Zenit 11 oktober 2012 11:52

Vlaams-Waalse transfers exploderen naar 16 milliard euro

Lees het in de Trends van deze week, of hier samengevat :

http://trends.knack.be/economie/nieu...191184166.htm#

16 milliard euro, dat is 640 miljard oude BEFkes.

Man man toch, wat een scheeftrekking ....

Lees het artikel maar eens voor u naar het stemhokje trekt.

circe 11 oktober 2012 11:59

Het wordt hoe langer hoe duidelijker (voor degenen die het nog niet wisten) hoe BEKE zich in zijn *** heeft laten nemen door de PS!

En wij zitten daardoor nu in de SH**

Distel 11 oktober 2012 12:02

<bub>
Knack is een Vlaams-Nationalistische vod!
</bub>

quercus 11 oktober 2012 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zenit (Bericht 6362097)
Lees het in de Trends van deze week, of hier samengevat :

http://trends.knack.be/economie/nieu...191184166.htm#

16 milliard euro, dat is 640 miljard oude BEFkes.

Man man toch, wat een scheeftrekking ....

Lees het artikel maar eens voor u naar het stemhokje trekt.

Dat zal door de Belgicistische goegemeente natuurlijk stante pede betwist worden. Maar kijk, dergelijke studies, af en toe uitgevoerd door hetzij een universiteit, hetzij een bank, hetzij een of andere "denktank" vallen in de eerste plaats op door de zeer wijd uiteenlopende resultaten. Het gaat van zes tot zestien miljard Euro's. Het is toch héél merkwaardig dat in het officieel statistisch materiaal van la Belgique het opmaken van jaarlijks terugkerende formele cijfers daaromtrent zeer zorgvuldig werd en wordt vermeden. Het is duidelijk dat, als dit niet gebeurt het is "omwille van 's lands hogere belangen", zeg maar omdat de Belgische francofonen het niet graag hebben. Ik stel met genoegen vast dat het een regelmatig door N-VA geformuleerde eis is dat daaromtrent dringend transparantie wordt gecreëerd. Wij moeten, net zoals de Duitsers, beschikken over een onweerlegbare "Finanzausgleich"-statistiek. Als N-VA serieus werk maakt van een "confederalistisch" Belgique, dan is dergelijke transparantie, samen met responsabilizering van de deelstaten een absolute voorwaarde. "N'en déplaise aux francophones".

ViveLaBelgique 11 oktober 2012 12:07

Gedaald van 16 miljard € in 2007 tot 6 miljard € in 2009.

fox 11 oktober 2012 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6362117)

En dan niet meer verder gelezen. Chapeau voor uw selectiviteit en complete negering van de feiten. Je moet het maar doen trolletje

circe 11 oktober 2012 12:16

Citaat:

8O waar lees jij dat? in your dreams?

ViveLaBelgique 11 oktober 2012 12:16

@fox

Ik heb een abonnement op Trends magazine en ik heb het volledige artikel gelezen. Doe dat ook eens. Het is echt lezenswaardig. De studie zelf heb ik nog niet doorgenomen maar ik ben dat wel van plan.

vrijevlaming 11 oktober 2012 12:17

Citaat:

Citaat:

5,8 miljard euro in 2007, 6,2 miljard euro in 2008, 6,1 miljard euro in 2009. De klassieke Belgische noord-zuidtransfers uit de sociale zekerheid, de federale begroting en de financieringswet blijven groot en zijn ook opvallend constant. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van het Leuvense onderzoeksinstituut Vives

wederom:leer lezen

fox 11 oktober 2012 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6362138)
@fox

Ik heb een abonnement op Trends magazine en ik heb het volledige artikel gelezen. Doe dat ook eens. Het is echt lezenswaardig. De studie zelf heb ik nog niet doorgenomen maar ik ben dat wel van plan.

Ah, je hebt het volledig gelezen maar je hebt er dan maar voor gekozen om selectief te quoten zodat het lijkt alsof het artikel en de studie het tegenovergestelde beweren dat wat in werkelijkheid het geval is? Wederom, chapeau trolletje.

ViveLaBelgique 11 oktober 2012 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 6362148)
Ah, je hebt het volledig gelezen maar je hebt er dan maar voor gekozen om selectief te quoten zodat het lijkt alsof het artikel en de studie het tegenovergestelde beweren dat wat in werkelijkheid het geval is? Wederom, chapeau trolletje.

Welke tegenovergestelde bewering ?

fox 11 oktober 2012 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6362154)
Welke tegenovergestelde bewering ?

Kan jij ook eens in een topic reageren zonder de bedoeling onnozel te doen of de discussie compleet te laten verzanden?

vrijevlaming 11 oktober 2012 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 6362158)
Kan jij ook eens in een topic reageren zonder de bedoeling onnozel te doen of de discussie compleet te laten verzanden?

nee, dat kan hij niet. Dat zou maar lukken als hij elke keer zou toegeven dat hij fout zat. En op den duur zou dat nogal pijnlijk worden voor hem.

ViveLaBelgique 11 oktober 2012 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 6362158)

Wat onnozel ? Wat "de discussie te laten verzanden" ?

Lees verdomme het artikel zelf eens. De titel is spectaculair, dat is de journalistiek gegund. Ze hadden evengoed kunnen blokletteren "Transfers imploderen van 16 tot 6 miljard €".

vlijmscherp 11 oktober 2012 12:33

Dit is wat vive niet wilt lezen:

Citaat:

“De nultransfers uit intrestlasten in 2009 zijn dus eigenlijk uitstel van executie”, verklaart Jennes. “België zal vroeg of laat opnieuw een primair surplus moeten boeken, zodat het een deel van de rentelasten opnieuw kan betalen met fiscale inkomsten. Op dat moment zullen waarschijnlijk opnieuw grote Vlaams-Waalse transfers ontstaan.”

Als we de transfers op intrestlasten bij de gewone transfers optellen, komen we voor 2007 aan geldstromen ter waarde van 16 miljard euro. In 2008 ging het om 12 miljard en in 2009 om 6 miljard. Maar dat is dus een momentopname. Zodra er weer primaire overschotten zijn, zullen de transfers weer toenemen.

ViveLaBelgique 11 oktober 2012 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 6362162)
nee, dat kan hij niet. Dat zou maar lukken als hij elke keer zou toegeven dat hij fout zat. En op den duur zou dat nogal pijnlijk worden voor hem.

Waar zit ik fout ?? Je bevestigt zelf de cijfers.

ViveLaBelgique 11 oktober 2012 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6362165)
Dit is wat vive niet wilt lezen:

Waarom zou ik dat niet "willen lezen" ?

vrijevlaming 11 oktober 2012 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6362166)
Waar zit ik fout ?? Je bevestigt zelf de cijfers.

jij zegt: van 16 naar 6

Ik quote er letterlijk onder uit het artikel waaruit blijkt dat jij weer fout bent. En nu ben je WEERAL bezig van: "wat?" "Waar?" "huh?" "ikke niet weet?"

geef dan toch gewoon toe dat je fout bent

fox 11 oktober 2012 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6362164)
Wat onnozel ? Wat "de discussie te laten verzanden" ?

Lees verdomme het artikel zelf eens. De titel is spectaculair, dat is de journalistiek gegund. Ze hadden evengoed kunnen blokletteren "Transfers imploderen van 16 tot 6 miljard €".

Trolletje, lees jij het maar eens. Volledig liefst en geef dan eens deftig commentaar. man toch, het wordt zieliger met de dag.

Le Téméraire 11 oktober 2012 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 6362175)
jij zegt: van 16 naar 6

Ik quote er letterlijk onder uit het artikel waaruit blijkt dat jij weer fout bent. En nu ben je WEERAL bezig van: "wat?" "Waar?" "huh?" "ikke niet weet?"

geef dan toch gewoon toe dat je fout bent

Nope, dat gaat Vive niet doen, hij gaat eerst de discussie nog proberen om te buigen naar iets helemaal anders.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be