Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   6 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=177752)

demonen 12 oktober 2012 12:20

6

Duvel Moortgat is dit jaar reeds het 6de bedrijf dat de Brusselse beurs verlaat.
Nooit waren er zo weinig bedrijven genoteerd op de Brusselse beurs.
Het valt niet uit te sluiten dat de Brusselse beurs er mee ophoudt.
Erg slecht nieuws voor onze economie zei de VRT reporter.
Onlangs interviewde Verduyn (actua TV) de 200 rijkste belgische industrielen.
Hij zei dat die ALLEMAAL België aan het verlaten waren met hun fabrieken en geld.
Leve het marxisme!!

maddox 12 oktober 2012 12:31

Geef die eens ongelijk. Het grootste voordeel, geschoolde en vlijtige werknemers is gewoon aan verdampen.
Het grootste nadeel, een geldvampier als overheid, vol met ambtenaren die zichzelf moeten bewijzen dat ze nut hebben, wat resulteerd in een kafkaiaans kluwen van regeltjes en wetten, wordt er gewoon niet beter op.

Xenophon 12 oktober 2012 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 6363511)
Duvel Moortgat is dit jaar reeds het 6de bedrijf dat de Brusselse beurs verlaat.
Nooit waren er zo weinig bedrijven genoteerd op de Brusselse beurs.
Het valt niet uit te sluiten dat de Brusselse beurs er mee ophoudt.
Erg slecht nieuws voor onze economie zei de VRT reporter.
Hij zei dat die ALLEMAAL België aan het verlaten waren met hun fabrieken en geld.
Leve het marxisme!!

:cheer: De untergang van Belgie! :cheer:

frank1234 12 oktober 2012 12:37

't is niet omdat je de beurs verlaat dat je vertrekt met je geld en fabrieken he

Xenophon 12 oktober 2012 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 (Bericht 6363531)
't is niet omdat je de beurs verlaat dat je vertrekt met je geld en fabrieken he

Citaat:

Maar volgens u is er niets aan de hand?

santos 12 oktober 2012 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6363538)
Maar volgens u is er niets aan de hand?

Waar is er een verband tussen het verlaten van de beurs en de kapitaals vlucht?

Xenophon 12 oktober 2012 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 6363544)

Citaat:

Lees je er gewoon over of zo? Je kan de vragen zo opmaken dat alles in orde is natuurlijk, beetje zevren over dat er geen verband is, maar de realiteit blijft dat de 200 rijkste belgische industriëlen aan het wegtrekken zijn.

vrijevlaming 12 oktober 2012 12:50

het jammere is dat belgie eerst volledig zal moeten in elkaar stuiken alvorens we kunnen opnieuw opbouwen in Vlaanderen.
Tenzij dat de klassieke belgonenpartijen opeens het licht zien, wat mij sterk zou verbazen

Xenophon 12 oktober 2012 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 6363557)
het jammere is dat belgie eerst volledig zal moeten in elkaar stuiken alvorens we kunnen opnieuw opbouwen in Vlaanderen.
Tenzij dat de klassieke belgonenpartijen opeens het licht zien, wat mij sterk zou verbazen

Het moet inderdaad eerst helemaal kapot zijn alvorens de wurggreep van de Belgische graaiklauwen op Vlaanderen zal lossen.

De goede verstaander begrijpt dus dat de Belgische instorting toe te juichen is.

santos 12 oktober 2012 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6363551)
Lees je er gewoon over of zo? Je kan de vragen zo opmaken dat alles in orde is natuurlijk, beetje zevren over dat er geen verband is, maar de realiteit blijft dat de 200 rijkste belgische industrielen aan het wegtrekken zijn.

Kunt gij niet lezen?
Ik spreek mij niet uit over dat vertrek van die welvarende mensen.
Er vertrekken er 200 en hoeveel komen erbij ? Arnaut is niet de enige die hier zijn geld komt parkeren.

Stingray 12 oktober 2012 12:56

Dus binnenkort misschien een DUVEL uit China. Proost. :lol:

vrijevlaming 12 oktober 2012 12:59

pLoost

Xenophon 12 oktober 2012 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 6363564)
Kunt gij niet lezen?
Ik spreek mij niet uit over dat vertrek van die welvarende mensen.
Er vertrekken er 200 en hoeveel komen erbij ? Arnaut is niet de enige die hier zijn geld komt parkeren.

Je gelooft werkelijk dat de man Belg wordt? Dan ben je wel een heel naïeve ziel.

santos 12 oktober 2012 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6363571)
Je gelooft werkelijk dat de man Belg wordt? Dan ben je wel een heel naïeve ziel.

Waar zeg ik dat?

Xenophon 12 oktober 2012 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 6363585)
Waar zeg ik dat?

Ik begrijp het, je bent maar wat ambetant aan het doen.

santos 12 oktober 2012 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6363595)
Ik begrijp het, je bent maar wat ambetant aan het doen.

Blijkbaar versta je enkel korte zinnen.
Flink zo!

Xenophon 12 oktober 2012 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 6363605)
Blijkbaar versta je enkel korte zinnen.
Flink zo!

Zwakke poging tot trollen, je bent een bediende zeker?

pajoske 12 oktober 2012 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 6363557)

Ik zou daar toch niet te veel op rekenen.

Citaat:

Vele bedrijfsbezoeken leren Gennez naar eigen zeggen dat ondernemers kreunen onder trage procedures en regeltjes. Zij beschouwen naar verluidt niet zozeer de loonkost als onze grootste handicap, wel "de administratieve trein der traagheid en de logheid van de bureaucratie".

Elkaar tegenspreken
De sp.a-voorzitster verwijst naar de moeite die het kost om in Vlaanderen een windmolen neer te poten of om fietspaden of speelpleintjes aan te leggen. Dat is in Wallonië al helemaal anders, poneert ze. "Voor elke steen die we willen verleggen, zijn we soms aangewezen op de adviezen van tien elkaar vaak tegensprekende diensten." Gennez pleit daarom voor wat ze een Operatie Ontknoping noemt. Die moet deel uitmaken van een Vlaamse staatshervorming.

Nexer 13 oktober 2012 03:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 6363544)

Als je vlucht met kapitaal en bedrijf, dan kan je niet meer op de beurs van dat land genoteerd staan.

subocaj 13 oktober 2012 06:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nexer (Bericht 6364248)
Als je vlucht met kapitaal en bedrijf, dan kan je niet meer op de beurs van dat land genoteerd staan.

Als de burgers van dat land gewoon terug in het klein de productie van die vluchters overnemen en de producten van de vluchters boycotten en bij invoer extra belasten, zoals Amerika ook doet, ben je er net zo als IJsland op enkele jaren vanaf.
De enige voorwaarde is dat je onmiddellijk uitstapt uit het huidige Europese vehikel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be