Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Gemeenteraadsverkiezingen 2012 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=221)
-   -   de dag des oordeels is begonnen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=177804)

vrijevlaming 14 oktober 2012 07:27

de dag des oordeels is begonnen

dames ende heren, we zijn vertrokken!

een klein half uur geleden zijn de stembureau's open voor wat hopelijk een leutige dag wordt voor mij en mijn partij en een zo pijnlijk mogelijke dag voor de tsjeven en vld.

Wie doet er een pronostiekske over de nationale gemiddelden van de partijen? Wie voorspelt wie de grootste kloppen krijgt?
Hoe zit het met het aantal burgemeesters per partij?

Het wordt een spannende dag!

BonBon 14 oktober 2012 07:32

Zopas gaan stemmen en dat gaat wel vlot met die computers, makkelijk om veel voorkeurstemmen te geven.

Ik denk dat we vooral naar Antwerpen moeten kijken, daar zou de NVA toch minstens 40% moeten halen eigenlijk. Zoniet staat alles weer op losse schroeven op nationaal gebied.

Koenraad Noël 14 oktober 2012 07:32

CD&V wordt hier dankzij de populariteit van N-VA oppermachtig. Ons vrij groot Vlaams Belang kwijnt waarschijnlijk weg.

vlijmscherp 14 oktober 2012 07:35

Ik hoop dat hier de OVLD en het VB zwaar verliezen. CD&V mag van mij hier standhouden zolang wij maar een goed resultaat hebben.

vrijevlaming 14 oktober 2012 07:43

bij ons hebben de tsjeven zich onmogelijk gemaakt: de laatste maanden hebben ze zich steeds arroganter en boertiger gedragen tov al de anderen. Zelfs hun eigen coalitiepartner, spa-groen (die toch 40% van de meerderheid uitmaken!) schieten ze constant af in hun propaganda. VLD en n-va hebben het ook mogen horen, ze voerden een ongelooflijke negatieve campagne (als enige in feite)

Niemand staat nog te springen om met hen samen te werken, en met de komst van de n-va rieken de spa hun kans. Kans is dus groot dat de tsjeven eens zes jaar in de oppositie mogen gaan brommen.

stropke 14 oktober 2012 07:47

"de dag des oordeels is begonnen"
Gelukkig niet het einde van de wereld, maar miss einde Belziek. Maar das het einde vd wereld nog niet..:lol:

kelt 14 oktober 2012 07:52

Zopas (Ledegem W-Vl) nog even "old-school" gaan stemmen met "het potlood niet natmaken"...

Hier denk ik niet dat de burgemeesterslijst (CD&V & VD) in gevaar is....wat er op de provincielijsten zal gebeuren echter ligt waarschijnlijk wel wijd open.

O ja....eigenlijk ben ik benieuwd wat de PVDA+ zal doen in de steden,dat lijkt me een partij(tje) dat nogal onderschat wordt,we raken zo stilaan in een tijdsgewricht dat hun boodschap snel en hard kan aanslaan,en in de steden stellen dergelijke zaken zich altijd wat scherper...:?

Brakelaar 14 oktober 2012 08:09

hopelijk krijgt het Ovld hier wat klappen en hebben we morgen die baby niet als burgemeester...

Kay_ 14 oktober 2012 08:10

Gvd voor de eerste keer in jaren kan ik niet naar de verkiezingsshow kijken :(

vrijevlaming 14 oktober 2012 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kay_ (Bericht 6365231)
Gvd voor de eerste keer in jaren kan ik niet naar de verkiezingsshow kijken :(

ik ook niet, ik zit in een telbureau

Alfons 14 oktober 2012 08:20

In een land waar de democratie dood is kan het mij niet meer schelen wie wint of verliest

Zenit 14 oktober 2012 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6365205)
Zopas gaan stemmen en dat gaat wel vlot met die computers, makkelijk om veel voorkeurstemmen te geven.

Ik denk dat we vooral naar Antwerpen moeten kijken, daar zou de NVA toch minstens 40% moeten halen eigenlijk. Zoniet staat alles weer op losse schroeven op nationaal gebied.

Van peanuts naar 40% is wel wat overdreven.
Niettemin wens ik ze veel succes toe en zeker de overwinning.
Ook ik zal N-VA stemmen.

fonne 14 oktober 2012 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropke (Bericht 6365219)
"de dag des oordeels is begonnen"
Gelukkig niet het einde van de wereld, maar miss einde Belziek. Maar das het einde vd wereld nog niet..:lol:

It makes the world
A better place
For you and for me

-=EXCALIBUR=- 14 oktober 2012 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 6365203)
een zo pijnlijk mogelijke dag voor de tsjeven en vld.

En ook voor de sossen.

manta 14 oktober 2012 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 6365234)
ik ook niet, ik zit in een telbureau

't Zal er allemaal goed verlopen als jij ondertussen zit te forummen...

fonne 14 oktober 2012 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6365205)

Antwerpen stemt voor 55% rechts. Trek daar 15% VB en 5% Ø-VLD vanaf en er blijft nog 35% over die N-VA potentiëel kan halen.

Voor links is het 45%, en daar zal alles er vanaf hangen of Groen! en PVDA inderdaad winnen. Met 10% Groen! en 5% PVDA zit de Stadslijst aan 30%.

BonBon 14 oktober 2012 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6365288)
Antwerpen stemt voor 55% rechts. Trek daar 15% VB en 5% Ø-VLD vanaf en er blijft nog 35% over die N-VA potentiëel kan halen.

Voor links is het 45%, en daar zal alles er vanaf hangen of Groen! en PVDA inderdaad winnen. Met 10% Groen! en 5% PVDA zit de Stadslijst aan 30%.

35% lijkt me inderdaad realistisch maar met die laatste peilingen zijn de verwachtingen wel erg hoog, je zal zien dat ze dit resultaat nog gaan afschieten als een nederlaag voor de NVA.

vrijevlaming 14 oktober 2012 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 6365284)
't Zal er allemaal goed verlopen als jij ondertussen zit te forummen...

telbureaus beginnen maar om twee uur bij ons hoor. Tot dan mag ik nog doen wat ik wil, behalve me bedrinken :lol:

vrijevlaming 14 oktober 2012 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6365311)
35% lijkt me inderdaad realistisch maar met die laatste peilingen zijn de verwachtingen wel erg hoog, je zal zien dat ze dit resultaat nog gaan afschieten als een nederlaag voor de NVA.

laat ze maar proberen. Haalt n-va in antwerpen 35% en zijn ze daarmee de grootste, dan mogen ze al straffe toeren uithalen om dat te verkopen als een nederlaag

vlijmscherp 14 oktober 2012 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 6365321)
laat ze maar proberen. Haalt n-va in antwerpen 35% en zijn ze daarmee de grootste, dan mogen ze al straffe toeren uithalen om dat te verkopen als een nederlaag

Maar als de N-VA 35% haalt en SPa 36%, zal dit als een nederlaag uitgelegd worden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be