Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Comeback Yves Leterme in 2014 ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=177806)

Max van Dietschland 14 oktober 2012 07:50

Comeback Yves Leterme in 2014 ?

Ik heb zo een vermoeden dat in 2014 opnieuw zal terugkeren naar de nationale politiek als kopman van de CD&V. De CD&V top weet maar al te goed dat Wouter Beke zal weggeblazen worden. Voordeel voor hen is ook dat Leterme "nooit rechtstreeks betrokken geweest" is bij de regering Di Rupo. Ook loopt zijn mandaat bij de Oeso af. Leterme zal meedoen op federaal niveau, Peeters op Vlaams niveau dan.

Wat denken jullie ?

stuyckp 14 oktober 2012 08:59

Ik denk het niet, Leterme gaat afgerekend worden op hetgene hij verbrod heeft toen hij premier was. Hij heeft toen, bij de verkiezingen Thyssen de kastanjes uit het vuur laten halen tot hilariteit van de pers en de andere politici van de andere partijen. Zijn positie was toen onverdedigbaar en dat is het nog steeds. Wie gelooft die mens nog ?

poekieJ 14 oktober 2012 09:05

Denk ik ook niet, Leterme heeft in het in 2009 en 2010 volledig verkorven. Marianne Thysen aanstellen was niets meer of minder dan haar naar de slachtbank leiden om bekendere koppen te sparen, zeer triestig.

Vigilante VL 14 oktober 2012 10:37

Ik moet hier opeens denken aan de verdronken sos (tuybens) .. Misschien is dat gewoon beeldspraak, want Leterme's smoel zal ongetwijfeld ooit wel weer boven water komen.

Als we zien hoe schaamteloos De Clerck en De Keizer van Oostende zich terug op de buhne hebben gewrongen... Of Leo Delcroix, nog zo'n tsjeef met een prachtpedigree.

Hypochonder 14 oktober 2012 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 6365255)
Ik denk het niet, Leterme gaat afgerekend worden op hetgene hij verbrod heeft toen hij premier was. Hij heeft toen, bij de verkiezingen Thyssen de kastanjes uit het vuur laten halen tot hilariteit van de pers en de andere politici van de andere partijen. Zijn positie was toen onverdedigbaar en dat is het nog steeds. Wie gelooft die mens nog ?

En jij denkt dat de doorsnee kiezer zich dit dan nog zal herinneren? Los van enkele kwinkslagen in de pers heeft hij volgens mij dan toch niet zo veel te vrezen. Hij kan zichzelf trouwens nog altijd verdedigen door te schermen met het feit dat hij zo lang premier is gebleven toen er geen regeringsvorming mogelijk was.

E. Migrant 14 oktober 2012 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 6365367)
En jij denkt dat de doorsnee kiezer zich dit dan nog zal herinneren? Los van enkele kwinkslagen in de pers heeft hij volgens mij dan toch niet zo veel te vrezen. Hij kan zichzelf trouwens nog altijd verdedigen door te schermen met het feit dat hij zo lang premier is gebleven toen er geen regeringsvorming mogelijk was.

WTF was Thyssen?

chris k 14 oktober 2012 10:57

Als directeur bij Dexia?

Vito 14 oktober 2012 11:08

Leterme is out. Punt.

Koenraad Noël 14 oktober 2012 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 6365401)
Leterme is out. Punt.

En de CD&V zal ook uitsterven zodra de laatste bejaarde die door hen bedrogen wordt gestorven is.

fonne 14 oktober 2012 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 6365255)

Dat is de vraag niet. De vraag is: wie anders heeft CD&V nog in huis met enige geloofwaardigheid? Rik Torfs? Erik Van Rompuy? Wilfried Martens? Mark Eyskens? Etienne Schouppe?

Max van Dietschland 14 oktober 2012 12:16

Veel zal afhangen hoe Leterme het vandaag doet in Ieper in verhouding tot de resultaten van CD&V in de rest van Vlaanderen.

giserke 14 oktober 2012 12:33

Volgens mij zal Leterme volgende verkiezingen de de West-Vlaamse CD&V lijst trekken.
En tsjeef De Clerck zal duwen.

jevaly 14 oktober 2012 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 6365220)
Ik heb zo een vermoeden dat in 2014 opnieuw zal terugkeren naar de nationale politiek als kopman van de CD&V. De CD&V top weet maar al te goed dat Wouter Beke zal weggeblazen worden. Voordeel voor hen is ook dat Leterme "nooit rechtstreeks betrokken geweest" is bij de regering Di Rupo. Ook loopt zijn mandaat bij de Oeso af. Leterme zal meedoen op federaal niveau, Peeters op Vlaams niveau dan.

Wat denken jullie ?

tuurlijk gaan ze dat proberen. en veel west-vlaamse onnozelaars gaan daarin trappen en op den yves stemmen.

Max van Dietschland 15 oktober 2012 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jevaly (Bericht 6365542)
tuurlijk gaan ze dat proberen. en veel west-vlaamse onnozelaars gaan daarin trappen en op den yves stemmen.

In Ieper hebben ze dat zondag alweer massaal gedaan. Den Yves lijkt nog niet dood.

Garry 15 oktober 2012 22:00

Citaat:

Wat denken jullie ?

Dat ze eender wat zullen doen en alles op alles zetten om de teugels van België niet kwijt te geraken. Dus wat ge daar zegt zou best wel eens realiteit kunnen zijn.

E. Gidius 15 oktober 2012 22:01

Citaat:

Wat denken jullie ?

In 2014 zullen de plaatsjes voor CVP-ers zo dun gezaaid zijn, dat het geen belang meer zal hebben.

On topic: een grotere Belgicistische slippendrager dan Leterme hebben we de voorbije tien jaar in de CD&V niet gezien. Alleen Verhofstadt is van hetzelfde gehalte.

Le Téméraire 15 oktober 2012 22:03

Citaat:

Wat denken jullie ?

Een terugkeer naar de strategie van Leterme (lees: zwaar de Vlaamse kaart trekken) zie ik zeker als een mogelijkheid. Of dit ook de terugkeer van Leterme betekent weet ik niet. Ik kan alleen zeggen dat N-VA en vooral BDW persoonlijk nog altijd wat respect hebben voor zijn 184 dagen proberen.

Johan217 15 oktober 2012 22:50

Frank Vandenbroucke is indertijd ook kunnen terugkomen na de Agusta-affaire, en dat had toen echt niemand zien zitten. Hij heeft zich daarna overigens redelijk goed herpakt.

Leterme zal zeker terugkomen. Kris Peeters, wees op uw hoede 8-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be