Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Gemeenteraadsverkiezingen 2012 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=221)
-   -   Franstalige reacties (https://forum.politics.be/showthread.php?t=177839)

demonen 14 oktober 2012 19:52

Franstalige reacties

Delpérée (CDH) : dit was het aperitief, hoofdgerecht in 2014.
Indien Vlaanderen los wil uit België doen wij verder met klein België (incl. Brussel).
De angst voor N-VA zit er diep in!

demonen 14 oktober 2012 19:59

Whatelet : ik twijfel of Dewever een goede burgemeester gaat zijn voor Antwerpen. Hij wenst niet in te gaan op de oproep v Dewever om een confederaal model voor te bereiden!

Everytime 14 oktober 2012 20:18

Op de RTBF merk ik wel dat ze veel meer over de verschillende resultaten in Brussel en Wallonië spreken dan over de overwinning van de N-VA in Antwerpen.

matthias999 14 oktober 2012 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 6366508)
Op de RTBF merk ik wel dat ze veel meer over de verschillende resultaten in Brussel en Wallonië spreken dan over de overwinning van de N-VA in Antwerpen.

Nog geen SOS berichten??

1207 14 oktober 2012 20:20

Citaat:

en wat verteld de vrt over Wallonie (buiten gezochte reacties op de nva overwinning?)?

Everytime 14 oktober 2012 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 6366513)
en wat verteld de vrt over Wallonie (buiten gezochte reacties op de nva overwinning?)?

Geen idee, ik kijk niet naar de Vlaamse TV.

Meuh 14 oktober 2012 20:27

Citaat:

Wat mij opvalt in de reacties is dat ze het ook alleen over het succes in Antwerpen hebben. Het is in zeer veel steden en gemeentes een waar succes!

1207 14 oktober 2012 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 6366526)
Geen idee, ik kijk niet naar de Vlaamse TV.

tot nu toe niets
ook logisch. wat interesseert het de vlaming of de ps 30,40 of 5�*% in Bergen haalt :)
evenveel als de score van WIlders in holland

Everytime 14 oktober 2012 20:31

Juist Di Rupo op de RTBF gehoord : "Ce sont des élections locales, pas des élections fédérales". Bart De Wever kan dus al nu zijn blunder van "confederalisme" vergeten.

De schoofzak 14 oktober 2012 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 6366513)

Die uitslagen interesseren me evenveel als die van de gemeentelijke verkiezingen van Avignon, Benidorm, Milaan, Monschau, Middelburg, Capellen, Porrentruy, Tromsø of Stevenage.

.

Meuh 14 oktober 2012 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 6366548)
Juist Di Rupo op de RTBF gehoord : "Ce sont des élections locales, pas des élections fédérales". Bart De Wever kan dus al nu zijn blunder van "confederalisme" vergeten.

De Vlaamse partijen daarentegen zullen toch wel met een ei gaan zitten tegen de verkiezingen van 2014.
Dat werd door (dacht ik) Reynders ook gezegd dat ze nu echt wel moeten oppassen met extra belastingen bij de begrotingen, "goede" staatshervorming,... Ze zitten daar zeker wel met de NVA in hun hoofd zene!

1207 14 oktober 2012 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6366568)
Die uitslagen interesseren me evenveel als die van de gemeentelijke verkiezingen van Avignon, Benidorm, Milaan, Monschau, Middelburg, Capellen, Porrentruy, Tromsø of Stevenage.

.

waarom verwijt everytime de rtbf dat ze niets over vlaanderen brengen?

Everytime 14 oktober 2012 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 6366581)
waarom verwijt everytime de rtbf dat ze niets over vlaanderen brengen?

Ah maar ik verwijt helemaal niets! Ik stel gewoon vast wat ik al wist, niets meer.

E. Gidius 14 oktober 2012 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 6366548)

Ce n'est que l'apéro, mon cher.

Everytime 14 oktober 2012 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 6366613)
Ce n'est que l'apéro, mon cher.

Het zijn alleen de woorden van Di Rupo. De splitsing van België zal zowiezo komen, daar ben ik er 100% overtuigd van en dit omdat de Vlamingen dit willen. Franstaligen moeten de wil van de Vlamingen respecteren en het is hun volle recht voor een Onafhankelijk Vlaanderen te zijn. Franstaligen moeten niet bang voor de splitsing van het land zijn.

Vlaanderen Boven 14 oktober 2012 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 6366767)
Het zijn alleen de woorden van Di Rupo. De splitsing van België zal zowiezo komen, daar ben ik er 100% overtuigd van en dit omdat de Vlamingen dit willen. Franstaligen moeten de wil van de Vlamingen respecteren en het is hun volle recht voor een Onafhankelijk Vlaanderen te zijn. Franstaligen moeten niet bang voor de splitsing van het land zijn.

Hoe? Nu ben je opeens weer voor splitsing?

Dat verandert toch wel snel bij jou.

matthias999 14 oktober 2012 22:04

Citaat:

Eerst zei je toch dat belgië nooit zal splitsen??? :lol::lol::lol:

vlijmscherp 14 oktober 2012 22:05

Citaat:

Neen, de Vlamingen willen in feite geen splitsing van het land, dat interesseert hun in feite niet.
maar ze willen wel verandering, een duidelijkere structuur, geen belastingsregeringen, duidelijkheid over de transfers, een overheid die werkt voor hun ipv dat zij moeten werken voor de overheid, ....

Pericles 14 oktober 2012 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 6366402)
Delpérée (CDH) : dit was het aperitief, hoofdgerecht in 2014.
Indien Vlaanderen los wil uit België doen wij verder met klein België (incl. Brussel).
De angst voor N-VA zit er diep in!

Met Brussel ? Hoe gaat hij dat dan doen ? Sint - Genesius - Rode militair bezetten ? 8-)

DucDEnghien 14 oktober 2012 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 6366435)
Whatelet : ik twijfel of Dewever een goede burgemeester gaat zijn voor Antwerpen. Hij wenst niet in te gaan op de oproep v Dewever om een confederaal model voor te bereiden!

Splitsen is de enige oplossing. Geen samenwerking met mensen die ons willen uitroeien.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be