![]() |
koolzaad aanplanten
Ik heb een vraag en ik weet niet waarmee ik er terecht kan.
Als je een stuk landbouwgrond(weide) en je wil dat aanplanten met bijvoorbeeld koolzaad voor persoonlijk gebruik. Zijn er daaromtrent reglementeringen ? |
Citaat:
|
![]() |
Van plan om op biobrandstof te rijden?
Die knalgele velden zijn wel mooi moet ik zeggen. |
Citaat:
Ik kan het eventueel ook gebruiken voor mijn dieselgenerator omdat ik plannen heb om standalone te gaan. |
Citaat:
+ een oogstmachine bedoel je en een professionele persmachine..niks goedkoop aan voor eigen gebruik |
Citaat:
|
http://www.koolzaadsystems.nl/cijfers.html
zonder eventuele taksen € 0,53/liter En waarschijnlijk nog extra toevoegingen in de wintermaanden + aanpassingen aan uw dieselvoertuigen ? |
Citaat:
Daar heb ik een ander ideetje voor. |
Citaat:
|
Citaat:
Men kope een paar ton suikerbieten, men verwerkt die tot pulp en voegt er gist aan toe. Laat dat inwerken en na een tijdje voert ge dat door een soort zonnepaneel waar de alchol er uitgedistilleerd wordt. Een programmeerbare FI en aangepast turbodruk en je bent klaar. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je kan een nieuwe wagen perfect laten rijden op koolzaaddiesel zonder verbouwingen, niet op frituuroliediesel. Een oude motor vraagt geen bijna aanpassingen voor frituuroliediesel, maar wel voor koolzaaddiesel. Voor benzine motoren zijn steeds aanpassingen nodig voor het gebruik van bioenergiedragers. De kostprijs voor de aanpassingen liggen wel onder de 2000 euro. |
Citaat:
|
Citaat:
In de wagen die ik op alcohol wil zetten past geen gastank. Voor het overige ga ik vooral mijn verwarming en generator erop laten draaien. Ik zie een uitgebreid testje wel zitten eerlijk gezegd. |
Citaat:
|
Voor stationaire diesels is koolzaadolie en een goeie temperatuur gemakkelijk te halen dan de uitgebreide veresteringsinstallatie. Als de koolzaadolie maar op temperatuur gehouden kan worden is er geen vuiltje aan de lucht.
|
Citaat:
Heb je er ervaring mee Maddox ? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be