Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Gemeenteraadsverkiezingen 2012 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=221)
-   -   Breaking news : Quick toch minister van pensioenen af (https://forum.politics.be/showthread.php?t=177875)

Eyjafjallajökull 15 oktober 2012 10:09

Breaking news : Quick toch minister van pensioenen af

Volgens de krant van W-Vl zou hij burgemeester worden van Kortrijk :

http://kw.knack.be/west-vlaanderen/n...0194017810.htm

Later meer, waarbij ik al uitkijk naar de reactie van SDC !

lollysticky 15 oktober 2012 10:15

enerzijds vind ik het niet kunnen dat de Quickie zo rond stefaan de clerq dribbelt,

anderzijds, de CD&V ziet er zelf niet op tegen om dezelfde strategie toe te passen in andere gemeentes dus...

Meuh 15 oktober 2012 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 6367567)
enerzijds vind ik het niet kunnen dat de Quickie zo rond stefaan de clerq dribbelt,

anderzijds, de CD&V ziet er zelf niet op tegen om dezelfde strategie toe te passen in andere gemeentes dus...

Zelfde gevoel, vind dat de grootste partij eerste keus moet zijn voor burgemeester te leveren.
Maar inderdaad het is CD&V die hetzelfde vuile spelletje speelt op andere plaatsen.

Scherven A. Mok 15 oktober 2012 10:20

Geloof ik niets van. NVA gaat niet met open VLD, SP&A en Groen! samen. Die hun programma's liggen te ver uiteen en het ruikt van ver naar een voorakkoord.

Eyjafjallajökull 15 oktober 2012 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 6367583)
Geloof ik niets van. NVA gaat niet met open VLD, SP&A en Groen! samen. Die hun programma's liggen te ver uiteen en het ruikt van ver naar een voorakkoord.

Dus voor het sluiten van een voorakkoord liggen hun programma's minder ver uiteen ? :?

Meuh 15 oktober 2012 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 6367583)

Om de CD&V te verdrijven gaan ze ver hoor. Het is dus zeker mogelijk.

fonne 15 oktober 2012 10:24

Weer een hele stoelendans in de regering dus. De begroting zal nog wat moeten wachten, eerst moeten Paul Magnette en Quickie vervangen worden.

Milquet, Onkelinx en Turtelboom werden bij de verkiezingen vernederd en zullen op wraak zinnen.

fonne 15 oktober 2012 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 6367551)

En Stefaan had nog zo mooi reclame gevoerd voor de N-VA met zijn uitspraken over de belastingsregering. Zou Quickie daarom wraak zoeken, want dat argument was natuurlijk 100% tegen hem gericht?

fonne 15 oktober 2012 10:29

De papieren zijn getekend. CD&V krijgt een koekje van eigen deeg.
Wraak voor Halle.

Stef007 15 oktober 2012 10:30

Het is nu officieel dat Q burgemeester wordt. Het lijkt mij inderdaad ook een voorakkoord die er "totaal niet was" (zei hij vooraf in debat op VRT).

vlijmscherp 15 oktober 2012 10:34

in ieder geval weer wat schepenen erbij voor de N-VA.

toch geen schrik om de verantwoordelijkheid te nemen blijkbaar?

fox 15 oktober 2012 10:41

Quickie kiest eiren voor zijn geld. 6 jaar burgemeester, in plaats van nog anderhalf jaar af te zien in een non regering en dan keihard afgestraft te worden. Opportunister kan niet, maar het is wel leuk om te zien dat de CD&V keihard gepakt wordt en al zeker omdat het Declercq is. Fantastisch!

Libro 15 oktober 2012 10:45

Een luid en welgemeend OEF.

mvd 15 oktober 2012 11:02

Dus N-VA dekt de aftocht van de VLD ? Van Quickenborne heeft zijn exit uit de regering te pakken. De Croo kan zijn plaats innemen en op die manier zonder veel gezichtsverlies het voorzitterschap aan iemand anders laten. Dus N-VA schenkt die degoutante partij nog een burgemeester extra. Dan vind ik Stefaan Declercq toch echt en betere keuze. Hij betaald natuurlijk wel de prijs voor het smerige spel dat cvp elders speelt = de anti nva coalities

giserke 15 oktober 2012 11:05

N-VA dekt niemand af.
N-VA rekend af met CD&V voor Halle.
En dat recht in het hart van de CD&V: Kortrijk.
En Decoene heeft ook nog een rekening te vereffenen met De Clerck, voor 2008.

Amon_Re 15 oktober 2012 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvd (Bericht 6367677)
Dus N-VA dekt de aftocht van de VLD ? Van Quickenborne heeft zijn exit uit de regering te pakken. De Croo kan zijn plaats innemen en op die manier zonder veel gezichtsverlies het voorzitterschap aan iemand anders laten. Dus N-VA schenkt die degoutante partij nog een burgemeester extra. Dan vind ik Stefaan Declercq toch echt en betere keuze. Hij betaald natuurlijk wel de prijs voor het smerige spel dat cvp elders speelt = de anti nva coalities

Kiezen tussen Quicky & De Clerck is kiezen tussen de pest & cholera

Vito 15 oktober 2012 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 6367551)

Ooit gehoord van de term "cumul"? Als een burgemeester en premier kan gecumuleerd worden, zie ik niet in waarom burgemeester en minister van pensioenen niet kan gecumuleerd worden.

mvd 15 oktober 2012 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6367680)
N-VA dekt niemand af.
N-VA rekend af met CD&V voor Halle.
En dat recht in het hart van de CD&V: Kortrijk.
En Decoene heeft ook nog een rekening te vereffenen met De Clerck, voor 2008.

Ze rekenen niet echt af met cd&v in kortrijk eh, die 33% blijft een hog score. N-VA heeft met CD&V 22 op 41 zetels, NVA+SPA+VLD heeft ook 22 op 41. Zeker SPA ligt ideologisch toch verder van NVA, en dan heb je nog maar een kleine meerderheid. CD&V + NVA leek mij voor Kortrijk veel logischer

Vito 15 oktober 2012 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvd (Bericht 6367702)
Ze rekenen niet echt af met cd&v in kortrijk eh, die 33% blijft een hog score. N-VA heeft met CD&V 22 op 41 zetels, NVA+SPA+VLD heeft ook 22 op 41. Zeker SPA ligt ideologisch toch verder van NVA, en dan heb je nog maar een kleine meerderheid. CD&V + NVA leek mij voor Kortrijk veel logischer

CD&V moet het hebben van goed bestuur, Leterme zei het al. Als ze niet besturen, zal dat in 2018 zich dubbel laten voelen.

Eyjafjallajökull 15 oktober 2012 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 6367698)
Ooit gehoord van de term "cumul"? Als een burgemeester en premier kan gecumuleerd worden, zie ik niet in waarom burgemeester en minister van pensioenen niet kan gecumuleerd worden.

Quick zelf heeft toch voordien duidelijk gecommuniceerd dat als hij burgemeester van Kortrijk kan worden, hij de federale verlaat.

Di Rupo heeft duidelijk te kennen gegeven zijn post van premier niet op te geven voor dat van burgemeester van Mons, waar een stroman in zijn plaats geplaatst wordt. Dus ook hij houdt dit inderdaad achter de hand moest het federaal plots gedaan zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be