Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Ondertussen bij de Van SaksenCoburgs te Laken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=177886)

graaf de bethune 15 oktober 2012 14:46

Ondertussen bij de Van SaksenCoburgs te Laken

De vraag die ik mij nu stel, en dit na de historische zege van Bart Dewever, hoe zou het zijn bij de Van Saksen Coburgs te Laken. Ik meende een tijdje geleden gelezen te hebben dat er een scenario klaar ligt, waarbij Astrid regent zou worden tot Elisabethje oud genoeg is om koningin te worden, als Nva een zware overwinning zou behalen en Albert te sterven zou komen. Is er hier iemand die weet hoe ver het staat met dit dossiertje. Want het ziet er meer en meer naar uit dat de federale verkiezingen van 2014 een nog veel grotere patstelling zouden kunnen veroorzaken indien Nva verder in stijgende lijn gaat. In bepaalde kringen, zeg maar het establishment(zijn zij die regeltjes en wetten maken voor het gepeupel maar ze vooral zelf niet moeten naleven), zou men het niet zien zitten dat Philips de Taaie onderhandelingen tussen noord en zuid zou moeten leiden.

Boyke 15 oktober 2012 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune (Bericht 6367981)
De vraag die ik mij nu stel, en dit na de historische zege van Bart Dewever, hoe zou het zijn bij de Van Saksen Coburgs te Laken. Ik meende een tijdje geleden gelezen te hebben dat er een scenario klaar ligt, waarbij Astrid regent zou worden tot Elisabethje oud genoeg is om koningin te worden, als Nva een zware overwinning zou behalen en Albert te sterven zou komen. Is er hier iemand die weet hoe ver het staat met dit dossiertje. Want het ziet er meer en meer naar uit dat de federale verkiezingen van 2014 een nog veel grotere patstelling zouden kunnen veroorzaken indien Nva verder in stijgende lijn gaat. In bepaalde kringen, zeg maar het establishment(zijn zij die regeltjes en wetten maken voor het gepeupel maar ze vooral zelf niet moeten naleven), zou men het niet zien zitten dat Philips de Taaie onderhandelingen tussen noord en zuid zou moeten leiden.

Flip op het stort!

omaplop 15 oktober 2012 14:50

Dan zullen ze hun pré moeten krijgen van de communauté Wallonie-Bruxelles!!!

Amon_Re 15 oktober 2012 14:55

Wordt het niet tijd dat we die hele inteelt afzetten en verder gaan zonder koning en dergelijke mongoloide zaken?

Freddie 15 oktober 2012 14:56

Waarom zou er "uberhaupt" iemand van die clan van de Caksen Soburgs gewenst zijn bij die gesprekken? Denken die soms dat zij belangrijk zijn?

graaf de bethune 15 oktober 2012 15:04

@Freddie: Ik wil je dag niet slecht maken, maar tot op heden is elke regeringsvorming al onderleiding van de SaksenCoburgs voltrokken. Wie was het ook weer die bij de laatste regeringsvorming de grootste partij in Vlaanderen met moeite een week gunde om gesprekken te leiden, wie was het ook weer die voor de rest oneindig veel tijd gaf aan de verliezende sossen aan Vlaamse kant. Freddie, als je het boek "de onderkoning" eens zou lezen, dan zou je zelfs te weten komen dat de koning, een persoon voorgesteld tot minister, kan weigeren. Is in het verleden gebeurd onder Boudewijn. Ik denk dat als Philips de Taaie aan de macht komt, de Nva zelfs niet op het paleis mag komen, al hadden ze 80% van de stemmen aan Vlaamse kant. Heel triestig allemaal maar helaas keiharde realiteit.

matthias999 15 oktober 2012 15:12

Had Bereke enkele maanden geleden niet gezegd indien nva een doorbraak maakt in de gemeenteraadsverkiezingen dat hij dan niet aftreed???

:lol:

graaf de bethune 15 oktober 2012 15:18

@matthias999: dat kan kloppen wat je schrijft en zou inderdaad volledig bevestigen wat ik gelezen heb. Hij treedt voorlopig niet af omdat De Taaie niet capabel wordt geacht en ondertussen krijgt Astrid een opleiding. Er stond oa in het artikel dat Astrid momenteel de enigste van het koningshuis is die in geval van regeringsvorming nog bruggen zou kunnen smeden hetgeen van haar broertje den Taaie bezwaarlijk kan gezegd worden.

Vigilante VL 15 oktober 2012 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boyke (Bericht 6367988)
Flip op het stort!

8O:lol::lol:

Bolleke Wol 15 oktober 2012 16:51

Citaat:

De vraag die ik mij nu stel, en dit na de historische zege van Bart Dewever, hoe zou het zijn bij de Van Saksen Coburgs te Laken. Ik meende een tijdje geleden gelezen te hebben dat er een scenario klaar ligt, waarbij Astrid regent zou worden tot Elisabethje oud genoeg is om koningin te worden, als Nva een zware overwinning zou behalen en Albert te sterven zou komen.

Wel tenzij Albert op sterven ligt, is dit dus nog niet aan de orde.

Henri1 15 oktober 2012 16:56

Citaat:

Die overwinning stelt niet zoveel voor.

Als ik naar de vlaamse kaart kijk, overheerst CD&V toch nog erg ruim.

Nu Bartje in de schietstoel in A'pen..... Pardoes de berg af.....

Henri1 15 oktober 2012 16:56

dubbel.

mkb 15 oktober 2012 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6368157)
Pardoes de berg af.....

Hoeveel keer ga je die profetische woorden nog uitspreken? :lol:

Henri1 15 oktober 2012 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 6368163)
Hoeveel keer ga je die profetische woorden nog uitspreken? :lol:

Eerlijk ?
Ik had N-VA zwaarder zien scoren dan ze gisteren gedaan hebben.

Der Untergang is reeds begonnen.

Liederik 15 oktober 2012 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6368170)
Eerlijk ?

Nochtans vertelde je in de aanloop naar zondag andere dingen. ;)

stuyckp 15 oktober 2012 17:06

Citaat:

Eerlijk ?

Rare ondergang.

Garry 15 oktober 2012 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune (Bericht 6368024)
@Freddie: Ik wil je dag niet slecht maken, maar tot op heden is elke regeringsvorming al onderleiding van de SaksenCoburgs voltrokken. Wie was het ook weer die bij de laatste regeringsvorming de grootste partij in Vlaanderen met moeite een week gunde om gesprekken te leiden, wie was het ook weer die voor de rest oneindig veel tijd gaf aan de verliezende sossen aan Vlaamse kant. Freddie, als je het boek "de onderkoning" eens zou lezen, dan zou je zelfs te weten komen dat de koning, een persoon voorgesteld tot minister, kan weigeren. Is in het verleden gebeurd onder Boudewijn. Ik denk dat als Philips de Taaie aan de macht komt, de Nva zelfs niet op het paleis mag komen, al hadden ze 80% van de stemmen aan Vlaamse kant. Heel triestig allemaal maar helaas keiharde realiteit.

Dat is waar, maar in het geval van dat ze 80% zouden hebben worden ze in Laken bij het groot afval gezet.

De Koning der Belgen is geen Koning van België. Hij is slechts Koning bij gratie van het volk. Met 80 % heeft dat Koningske niets meer in de pap te brokken.

Garry 15 oktober 2012 17:09

Citaat:

Eerlijk ?

Idd. Van de traditionele partijen.

Het pikt hé Rikske.

Garry 15 oktober 2012 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 6368187)
Nochtans vertelde je in de aanloop naar zondag andere dingen. ;)

Dat noemen ze dan, van uit uw gat lullen hé.;-)

Garry 15 oktober 2012 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6368157)
Die overwinning stelt niet zoveel voor.

Als ik naar de vlaamse kaart kijk, overheerst CD&V toch nog erg ruim.

Nu Bartje in de schietstoel in A'pen..... Pardoes de berg af.....

En als ge er nog wat beter naar kijkt zie je dat ze telkenmale verder weg zinken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be