Europese Vlaming |
16 oktober 2012 01:48 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio
(Bericht 6368542)
Je beseft dat dat een interview door een Franstalige zender was dat de VRT overgenomen heeft?
|
Neen, ik had gedacht dat de VRT zelf een journalist had gestuurd om Di Rupo te interviewen. Ik wist niet dat de samenwerking tussen VRT en de franstalige zenders zo vlot verliep, ik had de indruk dat iedere omroep zeer op zichzelf werkte
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop
(Bericht 6368911)
Hij was daar niet als premier, maar als burgemeester van Mons!!!
Hij zei het zelf heeeeeel nadrukkelijk: de verkiezingen gingen over gemeentebelangen!!
Wou je echt dat hij in ZIJN stad Nederlands zou spreken????
Heeft hij ook niet ergens in een nabij verleden gezegd dat zijn doel was de N-VA opzij te zetten??? Hij is daar heel aardig in gelukt(lol) en zeg nu zelf, wie wil aan een mislukking worden herinnerd op een dag dat je de volstrekte meerderheid haalt in je gemeente???
Hij moest zich toch onoverwinnelijk voelen en dit ook tonen.( Al denk ik dat enkele pintjes of champagne ook een rol speelden.
|
Hij is er inderdaad aardig in gelukt om de Vlaamse kiezer opzij te zetten, ik denk niet dat deze man dit ziet als een mislukking. Erin slagen om de grootste partij van het land opzij te zetten in een onderhandeling en daarbovenop nog eens de meerderheid van een land met een minderheidsvertegenwoordiging opschepen. Ik vind dat best wel een mooi staaltje van onderhandelen. Een zeer slimme man, alleen spijtig voor Vlamingen dat die inteligentie ten koste van hun gaat
Ik had verondersteld dat de journalist van de vrt (Vlaamse Radio- en Televisieomroeporganisatie , wat dus duid dat de doelgroep Nederlandstalig Vlaanderen is) was, wat een duidelijk foute veronderstelling was die aangeduid was in mijn post met het woordje "vrt-journalist".
|