Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   BUB: "Unitarisme wint eerste veldslag" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=177929)

Patrice 16 oktober 2012 08:05

BUB: "Unitarisme wint eerste veldslag"

Van de BUB-persdienst:

---

BELG-UNIE + PVDA/PTB = UNITARISTISCHE GOLF

De separatisten (hier Bart De Wever, voorzitter van de N-VA in Antwerpen op 14.10.2012) maken het ondanks al hun geschreeuw niet echt waar

B.U.B./BELG-UNIE HAALT BESTE SCORE OOIT !

Zoals we bij de ondemocratische verkiezingen in België gewoon zijn, zijn er ook bij de gemeentelijke en provinciale verkiezingen van 14 oktober 2012 zeer weinig verschuivingen merkbaar. Voor BELG-UNIE is het lokale niveau vooral een oefenterrein voor de nationale verkiezingen. Dat neemt niet weg dat we relatief gezien de beste score ooit hebben neergezet !

De grote overwinning van de separatistische N-VA bleef uit. De partij van Bart De Wever raakte slechts aan 38% in zijn Antwerps bastion ondanks een massale en groteske media-aandacht en een even massale overloop van Vlaams Belang-kiezers. Nergens haalt de partij een absolute meerderheid.

Te noteren waard is het zeer mooie resultaat van de pro-Belgische partij PVDA in de tweede stad van België, die 8% van de stemmen haalt.

In de andere steden van Noord-België halen de separatisten relatief matige scores van 15% tot 30%. België op zich is zeker niet in gevaar.

In Zuid-België blijven de vier traditionele partijen de dienst uitmaken zonder opmerkelijke veranderingen. Alleen de PVDA kan doorbreken in steden als Seraing. In totaal haalt die unitaristische partij 150.000 stemmen.

Wat het kartel BELG-UNIE betreft, halen we meer dan 15.769 stemmen wat een grote vooruitgang is m.b.t. de lokale verkiezingen van 2006 toen de B.U.B. alleen 8.000 stemmen haalde, ook al zijn de vergelijkingen gewaagd aangezien de door lijsten bedekte zones niet dezelfde zijn. Vergeleken met de federale verkiezingen van 2010 (20.000 stemmen) haalt BELG-UNIE zelfs de beste score ooit: in 2010 waren 4 miljoen Belgen “gedekt” door BELG-UNIE lijsten (Luik, Namen, BHV, “Waals”-Brabant en Luxemburg) terwijl het er nu maar 2,5 miljoen waren !

De unitaristische beweging (PVDA + BELG-UNIE) behaalde met zo’n 170.000 stemmen in totaal ook de beste score sinds de federalisering van België in 1970 ! We kunnen dan ook spreken over een unitaristische golf !

Het is echter duidelijk dat onze partij en ons kartel vooral een nationale roeping hebben. De lokale verkiezingen zijn voor ons slechts een opwarmer voor de nationale verkiezingen. Daar komt bij dat wij niet één keer in de media mochten komen, wat natuurlijk niet verwonderlijk is voor de particratie waarin we leven.

De B.U.B. wenst al zijn kiezers te bedanken !

---

www.unionbelge.be/?p=6343

Karel Martel B 16 oktober 2012 08:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrice (Bericht 6369113)
B.U.B./BELG-UNIE HAALT BESTE SCORE OOIT !

Minder dan honderd stemmen per kandidaat is wel geen score om over te stoefen, he kameraad.

Libro 16 oktober 2012 09:10

:rofl: Kan de moderatie, in naam van de forumvolksgezondheid, die BUB'ers niet bannen? Ik blijf nog eens in mijn lachstuipen (en ik niet alleen)!

Antoon 16 oktober 2012 09:41

Citaat:

BUB: "Unitarisme wint eerste veldslag"
:lol::lol::lol:

Zwitser 16 oktober 2012 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6369216)
:rofl: Kan de moderatie, in naam van de forumvolksgezondheid, die BUB'ers niet bannen? Ik blijf nog eens in mijn lachstuipen (en ik niet alleen)!

Ach het is wel leuk. Anders blijven alleen de religioten nog over om mee te lachen.
Edit: Ik moet overigens ineens aan de PFJ uit "the Life of Brian" denken...

Libro 16 oktober 2012 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 6369696)
Ach het is wel leuk. Anders blijven alleen de religioten nog over om mee te lachen.

En het is eigenlijk best verslavend om die BUB-posts te lezen, waar of niet?

Vito 17 oktober 2012 22:30

Wil er iemand hen diets maken dat dit een nieuw record is wat betreft gênant zijn?

Koenraad Noël 17 oktober 2012 23:22

Is PvdA dan unitaristisch? Ze zijn anti-separatistisch, ja, maar ik kan me niet herinneren dat ze unitarisme aanhingen.

RLV 17 oktober 2012 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6372412)
Is PvdA dan unitaristisch? Ze zijn anti-separatistisch, ja, maar ik kan me niet herinneren dat ze unitarisme aanhingen.

We zijn niet speciaal unitaristisch, maar we stellen ons toch vragen bij het feit dat een land als België 6 regeringen zou nodig hebben. We zijn ook itt tot de BUB geen Belgische nationalisten.

Koenraad Noël 17 oktober 2012 23:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RLV (Bericht 6372439)
We zijn niet speciaal unitaristisch, maar we stellen ons toch vragen bij het feit dat een land als België 6 regeringen zou nodig hebben. We zijn ook itt tot de BUB geen Belgische nationalisten.

En decentralisering naar de provincies, met afschaffing van de gewesten en serieuze inperking van de gemeenschappen? Hoe staan jullie daar tegenover?

RLV 18 oktober 2012 00:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6372462)
En decentralisering naar de provincies, met afschaffing van de gewesten en serieuze inperking van de gemeenschappen? Hoe staan jullie daar tegenover?

Dat stellen wij ook voor als alternatief voor de (con)federalisering. De bevoegdheden die efficiënter kunnen op lokaal niveau ofwel laten op het niveau van de gewesten, ofwel naar de provincies brengen gekoppeld aan een recentralisering van de bevoegdheden die beter nationaal geregeld worden.

Ons toekomstbeeld over de instellingen op zich staat beter uitgelegd in onze "Wij zijn een" folder.

Koenraad Noël 18 oktober 2012 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RLV (Bericht 6372480)
Ons toekomstbeeld over de instellingen op zich staat beter uitgelegd in onze "Wij zijn een" folder.

Aha, dat ga ik eens doornemen.

lollysticky 18 oktober 2012 01:03

Citaat:

heeft de PVDA toestemmingen gegeven om toch zo geïllustreerd te worden in het BUB bericht? Enfin, ik zou als PVDA niet staan springen om zo geassocieerd te worden met de BUB :/

Vlaanderen Boven 18 oktober 2012 01:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 6372520)
heeft de PVDA toestemmingen gegeven om toch zo geïllustreerd te worden in het BUB bericht? Enfin, ik zou als PVDA niet staan springen om zo geassocieerd te worden met de BUB :/

Als ik de PVDA'ers zo bezig hoor klopt het nog wel.

Aoi 18 oktober 2012 11:09

Ik denk nu ook niet dat de doorbraak van PVDA+/PTB veel te maken heeft met hun communautaire standpunten, eigenlijk.

De Brabander 18 oktober 2012 11:28

Een beetje zoals de doorbraak van de N-VA misschien niet veel te maken heeft met hun communautaire standpunten. ;-)

Ik erken een kleine nuance tussen het communautair programma van de PVDA en dat van de B.U.B., maar grosso modo komen die programma's overeen.

SDG 18 oktober 2012 11:31

Citaat:

Die zes regeringen zijn nodig om het voortbestaan van de Belgische staat te verzekeren. Indien men destijds niet de weg van het federalisme was opgegaan, had er zich in België wellicht al lang een Tsjecho-Slovaaks scenario voltrokken.

De Brabander 18 oktober 2012 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 6372855)
Die zes regeringen zijn nodig om het voortbestaan van de Belgische staat te verzekeren. Indien men destijds niet de weg van het federalisme was opgegaan, had er zich in België wellicht al lang een Tsjecho-Slovaaks scenario voltrokken.

Dikke zever. Die zes regeringen zijn alleen nodig om het voortbestaan van de anti-Belgische particratie te verzekeren.

Aoi 18 oktober 2012 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6372854)
Een beetje zoals de doorbraak van de N-VA misschien niet veel te maken heeft met hun communautaire standpunten. ;-)

Het communautaire aspect is simpelweg voor BUB-kiezers belangrijker dan voor N-VA kiezers, en voor N-VA kiezers belangrijker dan voor mensen die het bolletje bij PVDA+ rood hebben gekleurd. Beetje veralgemeniseerd uiteraard, maar je snapt m'n punt hopelijk wel.
Citaat:

Ik erken een kleine nuance tussen het communautair programma van de PVDA en dat van de B.U.B., maar grosso modo komen die programma's overeen.
Dat kan best zijn, maar de kiezers die voor PVDA+ hebben gestemd zouden dan in heel grote mate ook gedaan hebben als die programma's verder uiteen zouden liggen. Althans, daar ben ik van overtuigd, de persdienst van de BUB blijkbaar niet.

De Brabander 18 oktober 2012 12:17

De mooie uitslag van de PVDA bewijst vooral dat de Belgische kiezer niet vies is van tweetalige partijen en dat dit concept allesbehalve voorbijgestreefd is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be