Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Gemeenteraadsverkiezingen 2012 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=221)
-   -   Nog meer goed nieuws : Moureaux na 20 jaar geen burgemeester meer in Molenbeek (https://forum.politics.be/showthread.php?t=177931)

Antoon 16 oktober 2012 08:48

Nog meer goed nieuws : Moureaux na 20 jaar geen burgemeester meer in Molenbeek

Lees maar zelf : http://www.gva.be/nieuws/verkiezinge...molenbeek.aspx

vlijmscherp 16 oktober 2012 09:36

De fout van Di Rupo, die heeft Milquet niet geholpen in Brussel-stad en daardoor hebben ze de PS een wederdienst geleverd in Molenbeek.

ViveLaBelgique 16 oktober 2012 09:38

@vlijmscherp

Welke wederdienst ?

vlijmscherp 16 oktober 2012 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6369264)
@vlijmscherp

Welke wederdienst ?

Milquet is uit de coalitie gegooid in Brussel-stad, ondanks haar aandringen bij Di Rupo.

Als reactie is de CDh onmiddellijk in Molenbeek uit de gesprekken gestapt met de PS en is gaan praten met de MR.

het komt niet meer goed tussen Di Rupo en Milquet.

fox 16 oktober 2012 09:45

Het is inderdaad een politieke afrekening tussen 2 zwaargewichten. De ene wordt gepakt in Brussel, dus die krijgt een koekje van eigen deeg in Molenbeek. Vreemd toch voor mensen die nog anderhalf jaar in een anti NVA regering moeten zetelen.

ViveLaBelgique 16 oktober 2012 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6369277)
Milquet is uit de coalitie gegooid in Brussel-stad, ondanks haar aandringen bij Di Rupo.

Als reactie is de CDh onmiddellijk in Molenbeek uit de gesprekken gestapt met de PS en is gaan praten met de MR.

het komt niet meer goed tussen Di Rupo en Milquet.

Ik zie niet in hoe de CdH hier de PS een wederdienst mee bewijzen.

Stef007 16 oktober 2012 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6369263)
De fout van Di Rupo, die heeft Milquet niet geholpen in Brussel-stad en daardoor hebben ze de PS een wederdienst geleverd in Molenbeek.

Inderdaad, gewoon het politieke spelletje die nu vollebak aan de gang is. Binnen enkele weken zijn we dat weer vergeten.

vlijmscherp 16 oktober 2012 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6369292)
Ik zie niet in hoe de CdH hier de PS een wederdienst mee bewijzen.

sarcasme herkennen is niet je sterkste punt hé?

geeft niet, je was de enigste.

vlijmscherp 16 oktober 2012 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stef007 (Bericht 6369294)
Inderdaad, gewoon het politieke spelletje die nu vollebak aan de gang is. Binnen enkele weken zijn we dat weer vergeten.

wij wel. maar of Milquet dat zal vergeten zijn???

HRobin 16 oktober 2012 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 6369281)
Het is inderdaad een politieke afrekening tussen 2 zwaargewichten. De ene wordt gepakt in Brussel, dus die krijgt een koekje van eigen deeg in Molenbeek. Vreemd toch voor mensen die nog anderhalf jaar in een anti NVA regering moeten zetelen.

Eén gemeenschappelijke vijand volstaat ;-)

Mitgard 16 oktober 2012 09:53

Philippe 'faits divers' mag ophoepelen.
Prachtig.

Stef007 16 oktober 2012 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6369299)
wij wel. maar of Milquet dat zal vergeten zijn???

Niet vergeten, maar wel afwegen ten opzichte van andere problemen om te zien wat het minst erg is.

ViveLaBelgique 16 oktober 2012 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6369298)
sarcasme herkennen is niet je sterkste punt hé?

geeft niet, je was de enigste.

hahahahahaha.

Nu tevreden ?

Ik denk dat hier veel meer strategie achter zit dan "poets-wederom-poets". De PS heeft nog wederdiensten van CdH te goed. Dat Moureaux geen burgemeester kan blijven vertelt meer over zijn tanende macht binnen de PS dan over de small-town-politics.

vlijmscherp 16 oktober 2012 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6369323)
hahahahahaha.

Nu tevreden ?

Ik denk dat hier veel meer strategie achter zit dan "poets-wederom-poets". De PS heeft nog wederdiensten van CdH te goed. Dat Moureaux geen burgemeester kan blijven vertelt meer over zijn tanende macht binnen de PS dan over de small-town-politics.

niets te maken met de PS zelf, hij had een voorakkoord met CDH, heeft dit nog zondagavond besproken met deze partijen maar maandag kwam MR met een aanbod dat de anderen niet konden weigeren. zo simpel is politiek.

Eigenzinnig 16 oktober 2012 13:04

De peetvader van de islamknuffelaars ligt eruit....:clapping::clapping::popcorn:

mijn dag kan niet meer stuk..:-D

andev 16 oktober 2012 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 6369281)

Alvast leuk dat de franstaligen nu eens elkaar wat pesten ipv allen samen tegen de Vlamingen! Efkes gaan zitten en genieten...
Anne-Marie Lizin, nog zo'n speciaal stuk, vertelde op tv in ik weet-niet-meer-welk-programma wat ze dacht van de PS en haar greep op hun landsgedeelte: het was niet fraai, wel de waarheid!

kelt 16 oktober 2012 17:27

Alleen al om geriatrische redenen is het goed dat er wat "schuif" komt.

In Brussel hecht men zeer erg aan de "baronietjes",desnoods aan gemeentetjes van 1 km²,die hun "onafhankelijkheid" bewaren.

Waar staat men met "onafhankelijkheid" als,uiteindelijk,strubbelingen in de aanpalende baronie gevolgen hebben in de andere baronietjes?

Het lijkt me essentieel ook een ruzie van oude blanke mannekes en vrouwkes......die nu wel op het einde van hun politieke relevantie gekomen zijn :twisted:

Vito 16 oktober 2012 20:24

Hoeveel slinkse manoeuvers om de grootste partij buiten spel te zetten: Halle, Molenbeek, Kortrijk,... Is het mijn idee dat de strijd dit jaar bitsiger is dan in 2006? En waarom wil iedereen burgemeester zijn?

lollysticky 16 oktober 2012 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 6370408)
Hoeveel slinkse manoeuvers om de grootste partij buiten spel te zetten: Halle, Molenbeek, Kortrijk,... Is het mijn idee dat de strijd dit jaar bitsiger is dan in 2006? En waarom wil iedereen burgemeester zijn?

burgemeester-bonus voor de volgende verkiezingen ?
het feit dat ge "postjes" hebt m.a.w. waar politiek om draait: macht.

circe 17 oktober 2012 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 6369646)
De peetvader van de islamknuffelaars ligt eruit....:clapping::clapping::popcorn:

mijn dag kan niet meer stuk..:-D

mij komt het spreekwoord : "de ratten verlaten het zinkende schip" naar voren.

Spijtig dan wel dat ze lang genoeg aan de macht geweest zijn om het schip te laten zinken.

Laten we hopen dat Mollahbeek nu tenminste terug Molenbeek kan worden, maar ik vrees ervoor.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be