![]() |
Begrotingstekort: 2.8% niet verplicht?
Momenteel moet Di Rupo blijkbaar een klein miljard euro zien te vinden voor begroting 2012 in orde te krijgen en de 2.8% te halen.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...besparen.dhtml Niet dat ik ervan verschiet (iedereen met ogen wist dat ze véél te kort kwamen) maar vooral dit verraste me: Citaat:
|
Van die sancties trekken ze zich toch niets aan. Anders hadden ze ook tijdig de begroting ingediend!
Ik hoorde en las dat ze 6 miljard moeten vinden om Dexia te sponsoren!!! Daar spreekt men niet over. Of zouden ze toch ergens een spaarpotje hebben??? Ik vermoed dat ze veel meer moeten vinden dan ze nu zeggen, want anders hadden ze hun begroting wel VOOR de verkiezingen gemaakt.( Wie verschiet nu nog van cijfers onder het miljard?,) |
Citaat:
|
Fox heeft duidelijk niet opgelet tijdens de vorige begortingsgesprekken. We spreken over 'besparingen' en niet over 'belastingen'.
Zo hebben we ondertussen een nieuwe besparing op de roerende voorheffing, een nieuwe besparing op firmawagens en binnekort komt er misschien een 'vermogensbesparing'. |
Citaat:
|
Citaat:
Voor die gasten is belastingsvoordelen stoppen = besparen Niet dat ik daar direct last van heb maar dat komt wel in de volgende ronde, ze hebben echt niet door dat ze al lang voorbij de ideale curve zijn en meer belastingen minder zal opbrengen. |
Citaat:
M.a.w. als men een budget opstelt met 3% tekort is het zo goed als zeker dat men aan't einde van de rit toch weer op korte termijn extra's moet zoeken en als dat niet (voldoende) lukt en ze halen de 3 niet, dan kunnen er forse boetes betaald worden. |
Citaat:
Ik heb al gehoord dat de banken aan het werken zijn om hun ATM park tegen het begin van volgend jaar gevoelig te verkleinen. Edit : me hierboven een beetje verkeerd uitgedrukt. Die taks bestaat nu al maar wordt op 1 jan. 2013 gevoelig verhoogd. Maar als de automaten daardoor verminderd worden, heeft dat dus een averechts effect. |
dat het begrotingspotje (heel erg) stinkt kon je al merken aan het feit dat men de federale begroting over de gemeenteraadsverkiezingen tilden (die hebben niets met elkaar te maken mijnheer ). Dat de eerste ratten het zinkende schip al verlaten richting gegarandeerd postje voor 6 jaar (Magnette, quicky) vertelt deze Honore Gepluimd dat de Griekse toestanden maar klein bier zijn tegen hetgeen op ons afkomt. Maar allee we zullen weer eens 10 miljard uit de fraudebestrijding gaan halen :roll:
|
Ik heb vooral een heilige schrik van een BTW verhoging. Dat zie ik hen echt doen. De groei vertraagt in Belgie dus ze gaan de BTW verhogen, dat zou een mooie klucht zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Belastingen betalen : wel verplicht
|
Citaat:
Citaat:
|
zozo, een btw-besparing dus.
|
HOE KOMT HET DAT WIJ EEN TEKORT HEBBEN
kost migratie ons 7 miljard per jaar |
Moet een willekeurige burger eens proberen, naar de bank stappen en verklaren dat hij/zij door teveel geld over de balk te gooien 3% tekort komt om gewoon de interesten te betalen, laat staat kapitaalsaflossingen te doen.
|
nimant kan da , behalve het -zn eigen loon stemmend - parlement
|
Citaat:
|
Citaat:
"Wij" hebben die garantie wel in hun plaats gegeven en we hebben ze nog verteld dat ze er winst op maken. Woehahaha! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be