Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Goed nieuws: Brood blijft toegankelijk voor de Belgen, alvast tot einde 2012 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=177996)

zonbron 17 oktober 2012 01:36

Goed nieuws: Brood blijft toegankelijk voor de Belgen, alvast tot einde 2012

Goed nieuws ! Brood zal toegankelijk blijven voor de Belgische consument dankzij de supermarktketen Delhaize, dit alvast tot einde 2012 ! :thumbsup:

Profiteer ervan... nadien zien we wel. ;-)

HLN - Delhaize bevriest broodprijs, Vlaamse bakkers ontevreden
17 oktober 2012

Tot eind dit jaar bevriest supermarktketen Delhaize de broodprijs. Op die manier wil "Delhaize de aankoop van basisproducten, zoals brood, voor de Belgische consument toegankelijk houden", luidt het vandaag in een persbericht.

Stef007 17 oktober 2012 07:49

De broodprijs is bij vele bakkers dit jaar al 10% gestegen (van 2€ naar 2,20€). Dalen doet die prijs nooit... Ik dacht dat ze ons wijsgemaakt hadden dat door de liberalisering de broodprijs niet veel ging stijgen??? Nog zo'n fabeltje...

gertc 17 oktober 2012 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stef007 (Bericht 6370910)
De broodprijs is bij vele bakkers dit jaar al 10% gestegen (van 2€ naar 2,20€). Dalen doet die prijs nooit... Ik dacht dat ze ons wijsgemaakt hadden dat door de liberalisering de broodprijs niet veel ging stijgen??? Nog zo'n fabeltje...

Er zijn uitzonderingen. Onze bakker heeft zijn prijs deze maand verlaagd van 2,10 naar 2,00!

gertc 17 oktober 2012 07:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 6370798)
Goed nieuws ! Brood zal toegankelijk blijven voor de Belgische consument dankzij de supermarktketen Delhaize, dit alvast tot einde 2012 ! :thumbsup:

Profiteer ervan... nadien zien we wel. ;-)

Ach, na 21 december maakt het toch niet meer uit :lol:

Koenraad Noël 17 oktober 2012 09:00

En zelf brood bakken met zo'n machientjes, is zoiets voordeliger?

quercus 17 oktober 2012 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6370982)

Zelf brood bakken kan ik alleen maar warm aanbevelen. Tijdens de wintermaanden bak ik zowat elke twee weken drie kanjers van broden. Ik maak mijn deeg nog op de ouwe manier. Dus zelf bloem (tarwe + rogge) mengen met eieren, wat melk, wat boter, natuurlijke gist (in blokjes). Dat alles kneed ik zelf en, na rijzen, worden de broden gevormd en gaan er drie bakvormen in de oven. Het resultaat is subliem. Maar ... van dergelijk brood kun je niet zoveel boterhammen naar binnen werken als van de veel meer artificiële commerciële versie.

morte-vivante 17 oktober 2012 09:12

Citaat:

ja, maar het verschil hangt af of je bvb een all in one mix gebruikt of zelf alles samen brengt.

Ook heel lekker is zelf zonder machientje, speciale broodjes genre olijfbrood te maken

Athelas 17 oktober 2012 09:13

Citaat:

Uiteraard is dat voordeliger en je zal zelfs beter brood hebben. De vraag is natuurlijk ofdat je hier de tijd voor hebt en het uitsparen van de prijs van een brood de beste investering is van jouw tijd. Ofdat wat anders doen met die tijd niet meer opbrengt.

Koenraad Noël 17 oktober 2012 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6370991)
Zelf brood bakken kan ik alleen maar warm aanbevelen. Tijdens de wintermaanden bak ik zowat elke twee weken drie kanjers van broden. Ik maak mijn deeg nog op de ouwe manier. Dus zelf bloem (tarwe + rogge) mengen met eieren, wat melk, wat boter, natuurlijke gist (in blokjes). Dat alles kneed ik zelf en, na rijzen, worden de broden gevormd en gaan er drie bakvormen in de oven. Het resultaat is subliem. Maar ... van dergelijk brood kun je niet zoveel boterhammen naar binnen werken als van de veel meer artificiële commerciële versie.

En brood snijden? Dat lijkt me het moeilijkste.

Ik hoorde net dat mijn ouders het een tijdje gedaan hebben toen ik erg jong was, met zo'n pre-mixes weliswaar, en dat ze het opgegeven hebben wegens het snijden. :-P

morte-vivante 17 oktober 2012 09:33

de sneden zijn dikker, das waar. En ge hebt een goed broodmes nodig. Of zo'n snijmachientje.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be